Kuljettajaa epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta

Alueviestin printtilehdestä oli epähuomiossa jäänyt pois päivitetty versio maanantaisesta bussiturmasta:

Sastamalan Mouhijärvellä maanantaina sattuneen bussiturman selvitystyö jatkuu.

Tiistaina tapauksen tutkinta oli pahasti vielä kesken, mutta tutkinnanjohtaja, komisario Pauli Pitkäkoski korosti olosuhteiden olleen tapahtumapaikalla erittäin haastavat.

”Tie oli jäinen, joten näyttää siltä, että bussin nopeus oli olosuhteisiin nähden liian suuri. Vielä emme tiedä, ajoiko kuljettaja kuitenkaan varsinaisesti ylinopeutta.”

Alueviestin verkkosivuilla kysymyksiä on herättänyt turmabussin tekninen kunto. Pitkäkoski sanoo, että poliisin selvitystyö asian suhteen on vasta alkamassa.

Linja-auton kuljettajaa epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja vammantuottamuksesta.

Koululaisia kuljettanut linja-auto suistui tieltä maanantaina aamuseitsemän aikaan Mouhijärvellä, Hyynilän vaiheilla. Autossa oli kuljettajan lisäksi seitsemän matkustajaa, joista yhden vammat vaativat sairaalahoitoa.

Komisario Pitkäkosken tietojen mukaan loukkaantunut oli tajuissaan, kun apu saapui onnettomuuspaikalle eikä hänellä ollut hengenvaaraa.

  • Amigo

    On se merkillistä, eikait kukaan tahallaan linja – autoo kyljelleen aja, ja heti ollaan syyttämässä kuskia. Kesärenkaiden vaihdosta vouhotetaan, hyvä ettei jo sakkoja jaella vaikka tiet on aamuisin jäässä. Vois poliisitkin pitää mölyt mahassaan, ja varrota kun kesäkelit koittaa.

    • Talvi yllätti autoilijan

      Juu eihän se kuskin vika ole, itsestäänhän ne autot ojaan kaatuu…. niinpä talvi taas taisi yllättää autoilijan. Sehän on ihan outojuttu, että Suomessa saattaa huhtikuun alkupäivinä olla tienpinnan aamulla jäässä, ei olis uskonut…… ei ikinä ennen oo ollut…..

      Eikö penkin ja ratin välissä juuri tehdä ne päätökset, miten milläkin kelillä ajetaan. Sory nyt vaan, mutta kuskin pitää pystyä hallitsemaan ajoneuvo kelillä kuin kelillä, vauhti ja tilannenopeudet keliolosuhteiden mukaisiksi, vaikka liikennemerkit ja aikataulut näyttäisi mitä tahansa muuta. Ja tää koskee kaikkia liikutaan sitten minkäkokoisella kulkuneuvolla tahansa, polkupyörällä, mopoautolla, linja-autolla tai vaikka täysperävaunurekalla. Jalankulkijakin on omalla vastuulla kulkemassa jos jäätiköllä kaatuu, jos ja kun ei osaa laittaa kenkänsä pohjiin nastoja.

  • Nimetön

    no en lähtis tässä ainakaan kuskia syytteleen tie liukas ja raskaassa ajoneuvossahan ei nastarenkaita vaadita vielä. minä tiedän kuinka paljon kyseinen onnettomuus kuskia harmittaa suoraan sanottuna V- – – – – -A ei syytellä kuskia

  • Asiakas

    En syytä ketään mutta niihin aikoihin kun käytin kyseisen yrityksen kyytipalveluita koulukyyteihin niin pakko sanoa että siihen aikaan kuljettajilla oli huomattavaa ylinopeutta yms muuta kohellusta. Saattaa olla tosiaankin asiat muuttunut kun aikaa on kuitenkin kulunut 8-10 vuotta mutta en pois sulje sitä mahdollisuutta ylinopeudesta aiempien kokemusten mukaan.

  • Kyttäävä naapuri

    On se hienoa, että aina löytyy omasta mielestään asiantuntijoita kommentoimaan kun jotain tapahtuu. Asiallinen kommentointi on suotavaa, jos löytyy itseltään tuon kokoisella autolla ajamisesta vuosien kokemus.
    Ihme. että näinkin vähällä on täällä päästy kun teiden hoito on täysin retuperällä.

  • Nimetön

    19:29: Käyttäjähän on ainoa asiantuntija, kun kysytään kyydityksen laadusta. EI siis kuski.

  • Nimellinen

    Toivottavasti ”vaatimattomat veljekset” malttavat aloittaa panostamaan myös yrityksensä kaluston, kuljettajien sekä aikataulujen suhteen, taloudellisesti. Eikä pelkästään omaan henkilökohtaiseen vaurauteen. Köyhät kyykkyyn!

  • Maire Villo

    Meidän pelto oli kynnetty marraskuun alussa, viilut eivät olleet vielä painuneet ja se iso kuoppa oli kuin sattumalta jäänyt alemmaksi. Oliko se varjelusta?

Kommentointi ei ole käytössä.