Nordean Sastamalan konttori palvelee jatkossa ajanvarauksella

Nordean Sastamalan konttori keskittyy 4. syyskuuta alkaen tarjoamaan neuvontapalveluita myös henkilöasiakkaille vain ajanvarauksella.

Uutena vaihtoehtona Sastamalan konttorin asiakkaat voivat tavata myös oman tutun neuvojan verkkotapaamisessa. Myös tallelokerolle saavuttaessa tulee aika varata etukäteen.

”Asiakkaiden asiointitavat ja pankkipalveluiden käyttö sekä tarpeet ovat muuttuneet paljon viime vuosien aikana. Monet asiat halutaan nyt tehdä itse mobiili- ja verkkopankissa tai maksukorteilla. Konttorissa tapaamisissa on nykyisin kyse pääasiassa neuvonnasta esimerkiksi säästämiseen tai asunnon ostamiseen liittyen. Nykyisin asiakas voi valita haluaako käydä neuvottelun pankin tiloissa tai vaikkapa kotoa käsin verkkotapaamisena. Alkuvuonna jo joka viides asuntolaina on sovittu verkkotapaamisessa”, sanoo Nordean Sata-Hämeen aluejohtaja Elina Lampinen.

Hänen mukaansa myös pankin perinteiset aukioloajat on koettu jossain määrin hankaliksi eikä konttorille saapuminenkaan ole aina mutkatonta.

”Siksi olemme lisänneet mahdollisuuksia käydä verkkotapaamisia. Neuvottelun voi käydä arkisin klo 8-20 tai lauantaina klo 10-16.”

Pankkiasioiden hoito ilman ajanvarausta

Ilman ajanvarausta voi pankkiasioitaan hoitaa usealla eri tavalla, kuten puhelimitse tai chat-palvelun kautta. Palveluihin tunnistaudutaan omalla tunnusluvulla.

Osa Nordean konttoreista palvelee edelleen myös ilman ajanvarausta. Sastamalaa lähin konttori on Nokialla, missä voi asioida arkisin kello 10–16.30. Ajan etukäteen varaamalla välttyy jonotukselta.

Sastamalan johtajaksi Jorma Vuorenmaa – Marita Tuomisto johtajaksi Tampereelle

Sastamalan ja Nokian konttoreiden johtajana on keväästä lähtien toiminut Jorma Vuorenmaa. Hän on ollut pitkään Nokian konttorin johtaja.

Johtajavaihdos tuli ajankohtaiseksi, kun Sastamalan konttorin pitkäaikainen johtaja Marita Tuomisto siirtyi keväällä johtamaan Tampereen keskustaan perustettua uutta palvelutiimiä, joka tarjoaa asiakkaille neuvontaa ajanvarauksella ja ilman.

Tuomisto vastaa yleisneuvontapalveluiden tarjonnasta myös Nokialla.

41 vastausta artikkeliin “Nordean Sastamalan konttori palvelee jatkossa ajanvarauksella”

  1. kari kaaja

    Kyllä tätä on odotettukin! Varmaan tapahtuu muillakin pankeilla, mutta Nordea on aina edellä muita! Katoamisiin Nordea!

    Vastaa
  2. Nimetön

    Onko pankki ajatellut päätöksen yhteydessä vanhuksia, ihmisiä, joilla ei ole nettiä? Ilmeisesti ei mitenkään – voittojen lisääminen tuntuu olevan pankin ainoa tavoite. Niin jos vanhus saa hyvän perinnön, häneen otetaan kiireesti yhteyttä, jotta varat sijoitettaisiin johonkin sijoitustilille, josta ainoastaan pankki hyötyy.

    Vastaa
  3. Riitta Eeronheimo

    Onneksi minun pankissani, Huittisten Säästöpankissa saa myös perinteistä palvelua pankin aukioloaikoina ja ajan varaamalla myös iltaisin.

    Vastaa
  4. Nimetön

    Onneksi vaihdoin Huittisten Säästöpankkiin . Eipä ole Nordeaa ikävä. Sulkekoon ovensa vaikka kokonaan.

    Vastaa
  5. Nimetön

    Pitänee vaihtaa pankkia ajoissa, ennen kuin Nordea lopettaa täällä kokonaan.
    Onneksi kaikki pankit eivät pistä oveaan lukkoon.

    Vastaa
  6. Aino

    Tämä oli odotettavissa jo siitä asti kun ensimmäiset syppiläiset potkittiin pois,joka ainoana pankkina hoiti hommia kiitettävästi ,sen kuuli silloin asiakkaidenkin kommenteissa.

    Vastaa
  7. Nimetön

    Nordea voisi lakkauttaa kaikki konttorinsa Suomessa. Asiakaspalvelun supistaminen johtaa hetken päästä konttorin lakkauttamiseen.

    Vastaa
  8. Nordean palveluun tyytyväinen

    Mitä Nordea edellä, sitä kaikki muut pankit perässä…….

    Vastaa
  9. Vihainen osakkeenomistaja

    Olen ollut Nordea asiakkaana sen alkuajoista asti ja osakkeenomistajanakin jo pitkään mutta NYT MENI PANKKI VAIHTOON

    Vastaa
  10. Nimetön

    Kannattaa vähitellen opetella käyttämään nettipankkia kuten muitakin sähköisiä palveluita. Viivytteleminen johtaa vain siihen, että hetken päästä on avuton vanhus muiden armoilla. Kuinka moni muuten vei Alueviestin konttoriin käsin kirjoitetun kommenttinsa tähän keskusteluun? Ei kukaan.

    Vastaa
    • Nimetön

      edellisestä kommentista päätellen – luulet vissiin, että ikääntyvät nuortuu, kun niin kovin täytyy patistella nettipankin käyttäjäksi ?

      Oon pitkälle sitä mieltä, että ikääntyvät ei taivu, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta tuohon netti – salasanakultttuuriin, ja koska niin kovin puhutaan esteettömästä yhteiskunnasta, niin olisi jo yhdestoista hetki näyttää, että esteettömyys toteutuu ja hekin saavat ikänsä ja elinkaarivaiheensa mukaisia esteettömiä palveluja, kattavasti vielä, kaiken lisäksi !

      Vastaa
  11. Nimetön

    Suurin osa nettiä käyttävistä on vieraantunut siitä todellisuudesta, jossa yhä iso osa ihmisistä/asiakkaista/veronmaksajista elää. Pitäisi perustaa oma palvelutoimisto heille, joilla ei nettiä ole, tai eivät sitä osaisi käyttääkään. Tai joku NettiNysse kiertämään kyliä vaikka kerran kuukaudessa, ja sinne rehellinen virkailija hoitamaan palvelua netittömien puolesta. Voisihan siihen ympätä muitakin palveluja, jotka auttaisivat esim. autottomia ihmisiä.

    Vastaa
  12. Nimetön

    Kyllä kyllä, kaikki on niin mobiilia tänä päivänä ja kaikki perinteiset palvelut halutaan saattaa mitä vaikeammin hoidettavaksi.
    Yks hyvä esimerkki, puhelinoperaattorilta: ei näy puhelinnumeroa, kuin johonkin puk koodin tiedusteluun tai häiriöilmoituksen tekoon. Sitten jos operaattorin nettisivulta löytää puhelinnumeron, niin siinä perässä lukee, että veloitusta tehdään josko soittelet. Nyt vielä sentään netin chatissa sai jotenkin asian hoidetuksi, siis tavallista mahdollisuutta ei enään ole…

    Vastaa
  13. Nimetön

    Myös nuorissa on esimerkiksi huonosti näkeviä ja muutenkin vammaisia, joille pitkien numerosarjojen naputtelu nettipankeissa on mahdotonta tai todella vaikeaa. Oon samaa mieltä siitä, että Huittisten säästöpankissa on ainakin Vammalan konttorissa todella hyvä palvelu. Joten nyt olisi hyvä viesti asiakkaisten toiveesta saada palvelua tiskilläkin se, että nordealaiset vaihtais oikein joukolla pankkia. Tällaihan kävi kun Fennia lähti. Lähi-Tapiola suorastaan ruuhkaantui kun siellä on vielä palvelutiskit Vammalan keskustassa. Eipä taida muita vakuutuslaitoksiakaan täällä enää olla, joten pidetään huoli että edes joku pankkikonttori säilyisi.

    Vastaa
  14. Nimetön

    Jokseenkin kaikki laskut saa muutettua e-laskuksi tai suoramaksuksi, jolloin tarvitaan vain pari klikkausta tai ei mitään laskun maksamiseen. Tietokoneissa on helppokäyttöominaisuuksia, joilla heikkonäköinen tai -kykyinen pystyy käyttämään tietokonetta helpommin. Käteistä saa pankkiautomaatista tai kaupan kassalta. Mitä muuta palvelua tavallinen asiakas tarvitsee viikottain? Taitaa tämä pankkipalvelurutina olla vain juttukaveria kaipaavien aiheuttamaa. Eikö ole aika omituista, jos juttukaverille pitää maksaa palkkaa, että jaksaa kuunnella?

    Vastaa
    • Nimetön

      Minun mummuni ei osaa käyttää mitää nettejä 92-vuotias.Minä olen pojanpoika, enkäosaa käyttää edelleen. Minulla ei ole pankkitunnuksia, koska aikaisemmin menneet. Äitilläni on, mutta hänkään ei osaa. Miten nordea voi toimia näin?

      Vastaa
    • Nimetön

      Just joo, paraskin neuvoja, ”vain pari klikkausta”, on se kumma juttu, ettei kyetä vaihtoehtoa; esteetön asiointi, paitsi luomaan, niin ei myöskään ymmärtämään niiden taholta, joilla se tällä hetkellä sujuu. Palvelun, ollakseen hyvä, pitää sisältää kullekin asioivalle sopiva vaihtoehto. Toivon, että ylimielisyys kitketään pois asenteista, mahdollisimman pian !

      Vastaa
      • Nimetön

        Pitäisi kitkeä pois myös väärä asenne uutta kohtaan, jopa laiskuus huolehtia omista asioistaan. Kotitietokoneet tulivat markkinoille yli kolmekymmentä vuotta sitten. Miten on mahdollista, että on ihmisiä, jotka lähes koko aikuisikänsä ovat pystyneet välttelemään tietotekniikan haltuunottoa? Ei vaan ole viitsitty nähdä vaivaa, kun joku muu on hoitanut tehtävät ilmaiseksi. Menkää itseenne, laiskurit! On toki ihmisiä, jotka tilansa vuoksi eivät kykene hoitamaan asioitaan. Heitä varten ovat edunvalvojat ja asianhoitajat.

    • Nimetön

      taitaa netistä naputtava olla omaisuuksien puolue kokoomuksesta, ihan tiedoksi vaan, että on kansanosa, jota täällä koti Suomessa pakotetaan hankkimaan toimeentuloaan leipäjonoista, ei heille voi tietokoneen hankintaa velvoittaa – kyllä on toikin ajatusmaailma! Vielä laiskuudestakin saarnaaminen mahtui perusnegatiiviseen, ”ollaan tässä parempi perhe hoitaa asiansa” asenteeseen, jolla on vain ne mukamas ”paremmat ihmiset” ja jatkuva luokittelu mielessä, on tosi ikävää kun on päässyt niin erinomaiseen asemaan, että kyky loppuu ymmärtää niitä ihmisiä, jotka eivät varmaankaan omasta syystään ole siinä työttömyyden jne. kurimuksessa

      Vastaa
      • Nimetön

        Pankkiasiat voi hoitaa myös puhelinsovelluksella tai kirjaston tietokoneella. Laskunsa voi laittaa suoramaksuun, jolloin riittää, että tilillä on rahaa. Tällöin ei tarvitse maksaa paperilaskusta ylimääräistä, jonka luulisi oleva tärkeää köyhänä itseään pitävälle. Mutta kun on mukavampi vain valittaa, ei viitsitä ottaa vastuuta omasta elämästä. Millä muuten kirjoitatte nämä kommenttinne tänne? Osaatte siis käyttää tietokonetta tai älykännykkää. Mutku vanhukset – miksi vanhukset muistuvat mieleen vain silloin, kun heistä on hyötyä tai heitä voi käyttää lyömäaseena? Surkeata porukkaa!

  15. Nimetön

    Ei pysty laittaan nimeensä, viimeinen. Otan heti yhteyttä, raukka ei pysty.

    Vastaa
  16. Nimetön

    Hyvin on 11.45:llä aivot peseytyneet ihanassa ”palvele itse itseäsi”-propagandassa, joka on myös aiheuttanut työttömyyttä paljon Suomeen. Kuten koko tietotekninen autuus. Että se siitä laiskuruudesta.

    Vastaa
  17. Nimetön

    Aiemmin joku lausui kirjoittajan, joka valitti Nordean järjestelyistä- ajanvaraus, olevan köyhä.
    En ole köyhä enkä kipee, mutta silti kommentoin tälle köyhäksi em kirjoittajaa nimittäneelle muutaman rivin.
    Oletko koskaan miettinyt sitä Sanaa, jossa sanotaan, että ihmisen on kerran kuoleminen ja sitten tulee tuomio. Löytynee vihkiRaamatustasi, jos sinulla sellainen on.
    Samalla suosittelen luettavaksi Evankeliumista Jeesuksen sanat, jossa Hän kertoo rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Suosittelen keskittymään rikkaan miehen osan pohtimiseen.
    Raha ja sen runsas omistaminen ei ole synti, mutta siihen ylimielisesti turvautuminen on.
    Kun rahasta tehdään oman heikon persoonallisuuden jatke, niin tekijältä unohtuu se seikka, että maailmaan tullaan alastonna, eletään hetki ja sitten pitää mennä rajan toiselle puolen.
    Kaikki omaisuus jää tänne, paitsi synti.
    Raha ja sen runsaus monasti sokaisee ihmisen, vaikka todellisuudessa tämä ei ole yhtään sen parempi, kuin köyhäkään.
    Olen nähnyt riittävästi näitä, jotka omaisuuteen turvaavat, käyvän hiljalleen kohti elämänsä päätöstä.
    Siellä nämä vielä haluaisivat niin kovasti elää, mutta mikään ei auta- mennä täytyy pois tästä elämästä.
    Niin köyhän kuin rikkaankin.
    Raha on kuin joulukuusen koriste….hetken se on kuusen ympärillä…sitten aika menee ohitse, neulaset putoilevat ja koristeet riisutaan.
    Ranka pätkitään ja heitetään pois.
    On rankkaa kerran todeta, että rikkaus johon ihminen voimansa tunnossa luotti ja siitä ylpeili, kerran otetaan pois ja se on siinä.
    Miettikääpä hyvät ystävät.
    Vammalassa, kuin kaikkialla, on ylpeitä ihmisiä jotka ylpeilevät kuka mistäkin omistamisestaan.
    Ilmiö on ihmiselle tuttu, mutta normaali elämälle aivan absurdi.

    Vastaa
  18. sähläm

    slam (arab. الإسلام‎, al-ʾislām ’alistuminen’; vanha virheellinen[1] nimitys muhamettilaisuus[2]) on monoteistinen abrahamilainen uskonto. Se on maailman toiseksi suurin ja nopeimmin kasvava uskonto.[3] Islam sai alkunsa Arabian niemimaalla profeetta Muhammadin ilmestyksien pohjalta vuonna 610. Vain joka viides islamia tunnustava eli muslimi on etniseltä taustaltaan arabi. Islaminuskoisten lukumääräksi on arvioitu 1,7 miljardia ihmistä vuonna 2014.[4]

    Kirjaimellisesti islam tarkoittaa alistumista (Jumalalle).[5] Islamissa uskonnollisella lailla (šaria) on keskeinen merkitys.

    Islamilainen maailma ulottuu Afrikan länsirannikolta Indonesiaan ja Keski-Aasiasta Saharan eteläpuolelle. Muslimeista vain joka viides puhuu arabiaa äidinkielenään. Silti arabiankielinen maailma on säilyttänyt henkisen johtoaseman islamin tulkinnassa – poikkeuksena šiialainen Iran.[6] Lukumääräisesti mitaten eniten muslimeita on Indonesiassa.

    Seuraavat tiedot ovat islamin suurimman suuntauksen, sunnalaisuuden, mukaisia ellei toisin mainita.

    Vastaa
  19. Nimetön

    13.7. klo 1:37, on siinä varsinainen neuvo,” pankkiasiat voi hoitaa kirjaston tietokoneella”, kyllä näitä ”erinomaisia neuvonantajia piisaa”, typerä on neuvosi –
    ei sitten yhtään tule mieleen yhteiskäyttöisen laitteen riskit, kyllä pankki osaa kovat ehdot verkkopankin käyttäjille laittaa ja toiset taas ovat kehottamassa aina vain riskialttiimpiin asiointitapoihin Pankissa annetaan neuvoja tehokkaalle tunnusten säilyttämiselle ja suojaamiselle ja silti muutamiin asiointipaikkoihin käsketään vielä ottaa pankkitunnukset ja avainlukutiedotkin mukaan, näin ristiriitaista on tietotekniikkaan pakottamisen touhu !

    Vastaa
    • Nimetön

      Kyllä julkisilla tietokoneilla työskentely on vähintään yhtä turvallista kuin kotikoneellakin. Työpaikan tai kirjaston koneilla tietoturva on luokkaa paremmalla tasolla kuin kotikoneilla, joilla surffaillaan epämääräisillä sivustoilla ja lataillaan nuukuuttaan epämääräisiä ilmaisohjelmia, eikä raatsita ostaa kunnollisia virustorjuntaohjelmiakaan. Kirjaston koneen admin-oikeuksia ei anneta käyttäjälle, silloin ohjelmien ja viruksien asennus on astetta vaikeampaa.
      Verkkopankeissa yhteys on suojattu ja salattu SSL-yhteys, jonka huomaa siitä, että osoiterivin yhteydessä on suljetun riippulukon kuva. Tuota kuvaketta klikkaamalla voi varmistaa, että on yhteydessä oikeaan https:// -alkuiseen osoitteeseen. Tämä koskee myös kotikonetta. Yhteiskäyttöiseen tietokoneeseen ei pidä tallentaa mitään, mutta jos niin tekee, ne pitää poistaa koneelta heti käytön jälkeen. Selainohjelma voi kysyä käyttäjätunnuksen tai salasanan tallentamista, jota yhteiskäyttöisillä tietokoneilla ei tietenkään tehdä. Jokainen ymmärtää päättää yhteyden palveluun kirjautumalla ulos käytön jälkeen. Lopuksi pitää tyhjentää selaimen välimuisti. Nämä kaikki ohjeet löytyvät nettipankin tms. ohjeista. Sitä paitsi, aina voi pyytää kirjastonhoitajalta apua.
      Eipä ihme, että jotkut ihmiset pelkäävät tietokoneen käyttöä, kun heitä pelotellaan tietoturvallisuuden nimissä aivan perusteettomasti.

      Vastaa
      • Nimetön

        Et tainnu kirjoittaa ihan samasta asiasta, perusteetonta ei varovaisuuteen kehottaminen ole tällä tietotekniikkarintamalla ja nimenomaan sillä seikalla muistuttaa, että jos unohtaakin jotakin, vaikka poistaa selailuhistorian tai unohtaa tai pudottaa ne tunnukset muiden saamanteille, niin siinäpä sitä ollaan… eikä ne olosuhteet jossain kirjastossa vastaa kotiolosuhteita ja kuinka joku harvakseltaan jotain kirjaston konetta käyttelevä välttämättä muistaa sitä ja tätä mitä pitää tehdä jos ja tai…

Kirjoita vastaus

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>