Mies kaahasi tutkaan Sastamalassa

Sastamalassa valtatiellä 11 poliisi mittasi ylinopeuden perjantai-iltana noin kello 20.50.

Vuonna 1992 syntyneen miehen kuljettamalla henkilöautolla oli vauhtia 130 km/h. Tieosuudella on satasen nopeusrajoitus.

Miestä epäillään liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

  • kEkE

    Todella vakava rikos…ihan uutisoinnin arvoinen,linnaa siperiaa kuritushuonetta elinkautista sähkötuolia suljettua osastoa ja täydet korvaukset kaikille vaarassa olleille.Raiskaukset tapot murhat ja muut pikku hairahdukset ovat pikkujuttuja siihen kun ajetaan maantiellä Y I I N O P E U T T A.
    Ajoin samalla tiellä vähän lujempaa seuraavana päivänä,ei mitenkään vaaralliselta tuntunut.

    • Ymmärrä edes hävetä

      Ehkä ei sinulle vaarallista,kun et lakia ja järjestystä ,etkä lähimmäisiäsi ajattele.Osaatko edes hävetä ylimielisyyttäsi?

      • Nimetön

        Kuten huomaat, ”kEkEn” kommentointi on vain lapsen piruilua. Ainoa tarkoitushan tällaisella on vain kokeilla, kommentoiko joku häntä.

    • Kuttukappelin Vilperi

      Nopeusrajoitusten tarkoitus on lisätä liikenteen ennakoitavuutta, samalla kun ne vähentävät onnettomuuksien seurauksien vakavuutta. Satunnaiset kaaharit yleinen turvallisuus jotenkin vielä sietää, mutta kun tällainen kaahari lähtee ohittamaan luottaen ehtivänsä omalle kaistalleen ennen vastaantulijaa, käy huonosti, jos vastaan tuleekin toinen kaahari. Auton kuljettajan on tutkitusti vaikeaa arvioida vastaantulijan nopeus, ohitus aloitetaan yleensä luottaen vastaantulijan etäisyyteen. Meidän pitää pystyä luottamaan, että myös vastaantulija ajaa muun liikenteen mukaista nopeutta. Kaahari pienentää tiukoissa tilanteissa sekä omaa että muiden reagointiaikaa. Sitä paitsi on eri asia ajaa sataakolmeakymppiä hirveen kuin satasta. Nopeusvalvonnan tarkoitus on pitää kaaharien määrä niin pienenä, että vaaratilanteita sattuisi mahdollisimman harvoin, eikä kaksi kaaharia sattuisi ainakaan samaan aikaan nokikkain. Laki on säädetty noudatettavaksi hyvästä syystä.

  • Nimetön

    onhan se rikos vakava piitaamattomuus liikenteessä
    suoraan linnaan vaan

  • Repa

    Olen samaa mieltä Keken kanssa. Nykyautoilla ei satanen tunnu enää miltään. 80 on kuin kävelyvauhtia. Mieluummin ajan myös ylinopeutta kuin nussuttaa alinopeutta.

    • Nimetön

      Repa, älä viitsi provosoida. Tiedät itsekin, että jos vaikka puoletkin alkaisi ajaa kolmenkympin ylinopeutta, lisääntyisivät kohtaamisonnettomuudet. Vanhassa tutussa ohituspaikassa loppuisikin aika kesken, kun vastaan tulisi toinen kaahari. Peräänajot lisäntyisivät, koska nopeuserot kasvaisivat. Moottoriteillä kaistanvaihtoja pitäisi kasvaneiden nopeuserojen vuoksi tehdä useammin ja ne olisivat vaarallisempia, koska takaa tulevien nopeutta olisi hankala arvioida. Puhumattakaan kolarien seurauksista. Kehumaasi nykyautoa ei ole suunniteltu pelastamaan henkeä 130km/h nokkakolarissa tai ulosajossa.Tässä vain muutama syy, miksi nykyinen järjestely on ihan hyvä. Kokeile moottoriradalla rajojasi, jos nyt yleensä olet niin hyvä kuski, että siellä pärjäät.

    • Nimetön

      Lisää ylinopeusvalvontaa ja PALJON! Nämä teiden ritarit ovat totaalisen tietämättömiä esim. fysiikasta ja sen lainalaisuuksista.
      Yli- ja ’ali’nopeuksista vielä sen verran, että satasen rajoituksella 101 km/h on rikos, mutta 80 km/h ei ole. Jos joku tuon asian voi kumota niin siitä vaan. Viittaus kyseiseen lain kohtaan sitten mukaan myös.

      • Nimetön

        No niin, kuten arvasinkin, niin hiljaista tuntuu olevan edellä olevan faktan osalta.

Kommentointi ei ole käytössä.