Kuljettaja loukkaantui vakavasti ulosajossa Sarkolassa

Nokialla valtatiellä 12 henkilöauton kuljettaja loukkaantui vakavasti ulosajossa lauantaina aamupäivällä. Onnettomuus sattui noin kello 11.20.

Vammalaa kohti ajanut auto lähti heittelehtimään ohitustilanteessa. Se päätyi tien vastakkaiselle puolelle ojaan ja päin puuta.

Onnettomuus sattui hieman ennen Sastamalan rajaa.

Pelastus- ja raivaustöiden ajan liikenne pysähteli ja yksi ajokaista oli suljettuna.

21 vastausta artikkeliin “Kuljettaja loukkaantui vakavasti ulosajossa Sarkolassa”

  1. Nimetön

    Tämä on niitä, minä en aja 80 vaan minä menen ohi ja jään eteen roikkumaan.

    Vastaa
  2. Nimetön

    Kyllä näillä talvikeleillä on hyvä välttää ohittelua, jos se ei nyt ihan välttämätöntä ole. On myös tutkittu, että sillä ohittelulla ei edes aikaa voita, kuin ehkä hyvin vähän.

    Vastaa
  3. YlämäesäUlosVai

    Ohittelulla ei voita mitään aikaa, menettää sen sijaan voi koko elämänsä? Tai ainakin häviää aikaa muutaman päivän tai viikon sairaalareissun ajan ja jälkeisen toipumisen ajan? Vielä ikävämpää on jos koheltajat telovat myös syyttömiä teoillaan. Täällä palstoilla kirjoittelee toisinaan myös idiootteja, jotka uhovat vauhdin hurmassaan ja syyttelevät varovaisia ja harkitsevia autoilijoita alennetuista nopeuksista ajettaessa huonoissa talviolosuhteissa? Tiedä sitten tekevätkö tuota moittimistaan älyttömyyttään, vaiko sitten provosoidakseen muita kirjoittajia vastaamaan kirjoituksiinsa, eli saavat nautintonsa siitä sitten? Malttia talviliikenteeseen kaikille!

    Vastaa
  4. Nimetön

    Vammalassa ajeli koppimönkijä 90 km/h 40 km/h alueella. Jos joku olisi hypännyt alle suojatielle mitä kaveri olisi tehnyt, ei mitään. Ei se kohellus auta mitään kun tulee vaan vahinkoa ja kortti lähtee.

    Vastaa
  5. juu

    Veikkaisin nopeutta olleen reilusti tai huonot renkaat tai viallinen auto tai humalassa tai kädetön kuski. Pienellä ylinopeudella nykyisiä uusia autoja ei ojaan saa kuin todella pahasti torveltamalla.

    Pitäkää todellinen nopeus 80, mittarinopeus on jotain muuta, niin eikä siinä peltipoliisin kohdalla pidä nopeutta laskea 70 ihan varmistellakseen, tekee vain haitariliikkeen jonossa ja vakionopeussäädintä pitää potkia pois päältä.

    Vastaa
  6. Nimetön

    Karmea sohjo oli, ei tarvinnut ohitella, kun autot heitteli siellä muutenkin just tuohon aikaan.

    Vastaa
  7. Nimetön

    Aina noita ohittelijoita piisaa vaikka keli on mitä on ja käy kuten nyttenkin! Ei se nyky tekniikka autoissa kaikkee korjaa mitä kuski tekee jos vauhtia liikaa ja keli paska! Mehtä kutsuu välillä.

    Vastaa
  8. Klapinpinooja

    Loskakeli. Teitä ei enää hoideta. Eduskuntaan on menossa aloite tienpidon parantamiseksi, eräs rekkakuski asialla. Hyvä että joku tekee asialle jotain.

    Vastaa
  9. Nimetön

    Ohituskaista oli sohjoinen ja päättymässä,vähän liikaa vauhtia. Ei silti kannata jeesustella ylinopeuksista, kyllä aika paljon rassaa nämä tientukot . Aiheuttaa turhaa provosointia kun ajat alle sallitun, samoin ohituspainetta niille jotka sattuvat olemaan töissä . Suosittelen julkista liikennettä jos ei uskallus riitä tielle.

    Vastaa
    • Nimetön

      11:43 Kerronpa pari faktaa, joita kukaan ei ole vielä pystynyt kumoamaan:
      80 km/h nopeusrajoitusalueella 81 km/h on ylinopeus ja tieliikennelain rikkomus.
      80 km/h nopeusrajoitusalueella 70 km/h on sallittu nopeus ja tieliikennelain mukainen nopeus.

      Vastaa
  10. Nimetön

    11:43 sinulle. Kyllä vauhti pitää sovittaa kelin mukaan on työssä tai ei. Jos paskakeli niin jonossa vaan maltilla ja voi lähteä aikaisemmin matkaan jos ehjänä mielii perille..

    Vastaa
  11. Nimetön

    11.43. jos keli on mitä on niin pitää kai ajaa sen mukaan ettei aiheuta ainakaan muille vaaraa liikenteessä omalla vatipäisyydellään vaikka olis töistä tulossa tai menossa!

    Vastaa
  12. Nimetön

    Jos on niin kokematon/ vanha/ varovainen kuski, että suhaa 20 alle sallitun, niin kyllä hänenkin tulisi antaa tilaa takana oleville. Piipahtaa välillä bussipysäkillä ja päästää jonon ohi. Nykyisin tuntuu, ettei ole kanssa-autoilijoita, vaan kilpailijoita. Useasti minunkin ohitusta on häiritty nostamalla nopeuta rinnalla tai ajamalla väli kiinni edellä menevään.

    Vastaa
  13. Nimetön

    Tämä on tosiaan iso ongelma kun liikenteessä on paljon näitä kyttääjiä jotka ajavat juuri vähän alle sallittua nopeutta ja aiheuttavat ison ongelman mm. raskaalle liikenteelle. Suosittelen kaikille kyttääjille ja ikäihmisille julkisen liikenteen palveluita .
    Mikään ei ole mukavampaa kuin istua lämpösessä bussissa matkalla Vammalasta Tampereelle.

    Vastaa
  14. Nimetön

    07:21 tiukennettu sakotuskäytäntö hidastaa koko Suomen liikennettä keskimäärin 20km/h ja jos verrataan es. rakkaaseen naapuriimme Ruotsiin jossa eri sakotuskäytäntö niin liikenne kulkee n.50km/h nopeammin. Eipä tarvitse ihmetellä minne suomen kilpailukyky tuhrataan.

    Vastaa
  15. Nimetön

    Oli sitten menossa töihin tai ajamassa työkseen, niin pitäisi osata se vauhti suhteuttaa olosuhteisiin. Siinä ei 5 minuuttia tai tuntikaan tunnu, jos henki lähtee. Nimimerkillä molempia lajeja harrastanut.

    Vastaa
    • Nimetön

      Just. Eiväthän vähimmäis – tai enimmäisnopeudet tarkoita sitä, että kelillä kuin kelillä niitä pitää noudattaa. Sää määrää. Sen luulisi jokaisen ymmärtävän.

      Vastaa
  16. Nimetön

    En ole kuullutkaan että on olemassa vähimmäisnopeusrajoituksia
    Miten se määritellään?
    Tottakai kaikki pyrkii ajamaan turvallisesti, myös ne joille sattuu onnettomuus.Usein onnettomuudet ovat monen tekijän summa ja ns. vanhan miehen syndrooma ”ajan niin hiljaa ettei mitään satu” aiheuttaa ongelmia muille tienkäyttäjille. Julkiset on hyvä vaihtoehto monelle liikkujalle.

    Vastaa
  17. Budjetti kuntoon ylinopeuksilla

    14:29 Valitettavasti nämä ohitustilanteet ja onnettomuudet tulevat vain lisääntymään. Eiköhän nämä näy jossakin tilastossa vuosien päästä, paljonko Budjetin korjaus tuli maksamaan menetettyinä ihmishenkinä (maalaisjärkikin kyllä asian kertoisi mutta mistäpä sitä arkielämästä vieraantuneille päättäjille saisi).

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005485941.html

    Vastaa

Kirjoita vastaus

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>