Pirkanmaa on hakemassa lisäyksiä luonnokseen runkoverkosta.
Liikenne- ja viestintäministeriön esityksessä ovat heikoilla Sastamalan halkovat yhteydet, jotka yhdistävät maakuntakeskukset Tampereen ja Porin. Valtatie 11 ei ole luonnoksessa mukana ollenkaan. Tampereen ja Porin välinen rautatie on merkitty tavaraliikenneradaksi, kuten yhteys Kokemäeltä Raumalle.
Maakuntahallituksen käsiteltävänä on useiden lisäysten esittäminen. Niiden joukossa ovat valtatien 11 sisällyttäminen runkoverkkoon sekä Tampereen ja Porin välisen rautatien ottaminen mukaan myös henkilöliikenneratana.
Valtatie 12 on mukana luonnoksessa.
Suuri häpeä Pirkanmaan maakunnalle valtatie 11 kunto erityisesti Satakunnan rajalta Pohjanmaantien risteykseen.
Satakunnan hyväkuntoista tieosuutta päälystetään jälleen, mutta Pirkanmaa puolella vain paikataan ja paikkaukset ovat kuin hirven paskomia kasoja.
Koko tie on saman urakoitsijan hoitourakkaa. Ei tässä kannata mitään maakuntapolitiikkaa viritellä. Tietä päällystetään pätkissä, ja samalle pätkälle palataan liian harvoin.
Onko tietosi oikein??
Nimim. Nimetön 15.9.2018 23:24:
https://www.liikennevirasto.fi/documents/20473/23355/hoidon-ja-yllapidon-alueurakoitsijat-kartta_2017_2018/ea9429b7-29df-4695-8795-7d7882abc08e
…miten ne siellä maailmalla pärjää kun tie meitillen on poikki…
kukahan noita suunnitelmia oikein tekee, luulisi että jotain tilastoja on liikennemääristä niin valtatie 11 käyttäjistä kuin junamatkustajistakin.
Aika vaikea on junaa käyttää jos eivät edes pysähdy asemilla.
Luulisi asian kiinnostavan myös Porilaisia, Harjavaltaa ja Kokemäkeä unohtamatta.
Pirkanmaan ELY-keskukselle tehty ilmoitus valtatien ala-arvoisesta paikkausyrityksestä. Se vastaa teiden kunnosta. Mikäli syksyn sateilla ja liukkauksilla sattuu paikkausjäljistä johtuvia onnettomuuksia, viestit sinne suuntaan.
Valtatie 11 tarvitsee pikaisesti hirviaidat, hirviä ja peuroja on alueella paljon. Vuosia sitten kuulin, että tien läheisyydestä talvehtimispaikalta bongattiin 75 hirveä, eivätkä hirvimäärät ole vähentyneet. Tiedän kokemuksesta, että pienen peurankaan kanssa törmääminen ei ole mukavaa ja tapahtuu tosi nopeasti.
Kiitos hänelle, joka otti hoitaakseen ilmoituksen tuosta kelvottomasta korjausyrityksestä. Liikenneviraston laatuohjeissa sallittu korkeuspoikkeama muuhun tiehen nähden on 5mm, mutta paikkaus ei saa aiheuttaa edes ajomukavuuden heikkenemistä saati suuntavakavuuden menetystä pitkittäisissä reunoissa. Onkohan lokakuun alussa mahdollisesti tapahtuva urakoitsijan vaihtuminen saanut hanskat putoamaan laatua valvovilta.
” Tampereen ja Porin välisen rautatien ottaminen mukaan myös henkilöliikenneratana”
Meistä Sastamalan veronmaksajista ISO joukko tienaa palkkansa Tampereella. Jos vähänkään huolitte väestökehityksestä, säilyttäkää hyvän tähren junaliikenne.
terveisin Karkusta pendelelöivä työmatkalainen
Otetaanko Kemira Chemicalsille rautatiekuljetukset käyttöön, on nähty perattavan vanhan pistoraiteen pohjaa, vai mitä siellä on tekeillä? Muutama ratakisko vain puuttuu.