Sastamalaan suunniteltu yrityspuisto Syke on saanut 100 000 euron lisäyksen ensi vuoden talousarvioon.
Keskustan kansanedustaja Pertti Hakanen kertoo tiedotteessaan olevansa tyytyväinen, että rahoitusta hankkeelle järjestyi lisäbudjetista.
”On hienoa, että Sykkeen puolesta eduskunnassa tekemämme vaikuttamistyö on tuottanut hedelmää ja saamme modernin ja ekologisesti kestävin periaattein suunnitellun yrityspuiston Sastamalaan. Meillä on vahvat yritysverkostot ja paljon osaamista, joten yrityspuiston rakentaminen on tarpeen ja se tulee lisäämään entisestään alueen elinvoimaisuutta”, Hakanen sanoo.
Ensi vuoden budjettiin saatiin myös päätös valtatie 9 riista-aidan uudistamisesta ja laajentamisesta välillä Nuutajärvi—Urjala—Kylmäkoski. Infrahankkeelle myönnettiin 220 000 euroa.
”Tämä on merkittävästi paikallista liikenneturvallisuutta parantava budjettipäätös, sillä etenkin peurojen aiheuttamia kolareita ja vaaratilanteita on ollut näillä alueilla sietämättömän paljon”, Hakanen lisää.
Aiemmin tänä vuonna saatiin myös päätös valtatie 12:n turvallisuuden parantamisesta, kun sille saatiin 1,8 miljoonan euron lisärahoitus riista-aitaan.
Hakanen kiersi alkuvuodesta ministeri Bernerin kanssa Pirkanmaalla esitellen liikenneverkostoa ja puutteita liikenneturvallisuudessa.
Vaikka edustaja Hakanen onkin ollut edellä mainituissa asioissa aloitteellinen, toimitus haluaa huomauttaa, että Sykkeen saama 100000 euroa on hallituspuolueiden yhdessä sopima lisäys ensi vuoden budjettiin.
Missä on Ilmari Nurmisen saavutukset?
Puheissa!
Ilmari ja Arto ovat käyttäneet puheenvuoroja eduskunnassa, mutta Perttiä en ole kertaakaan onnistunut näkemään. Miksi mies ei käytä puheenvuoroja, kun muutoin mielestäni on sanavalmis. Ryhmäkuri vai?
kysy torikalta
Kyllä näillä saavutuksilla päästään eduskuntaan, loistavaa työtä. Sastamalan ykkönen on Hakanen!
Arto menee ohi ja eiks tää ollut Arton ehdotus alunalkaen.
Komeesti Hakanen omi yhteisen asian…
Arto on nyt keskittynyt muihin asioihin. Hänen nuottansa on laskettu Tampereen suunnalle, lähinnä demareitten vesille.
Missä niin sanotaan?
Populismiä parhainmillään.
Totta, Ilmari on siinä saanut kannuksensa.
Berneriltä ei ole tähän mennessä mikään onnistunut, viimeinen moka trafin skandaali.
Vanha sanonta kepu pettää aina pitää hyvin paikkansa.
Bernerissä on puutteensa, mutta Hakanen on hänen kauttaan saanut paljon aikaan.
Tuskin mikään ministeri pystyy valvomaan kaikkien virastojen henkilökunnan toimia, kuten yli 600 työntekijän Trafia – muun työn ohessa.
Eduskunnan tekemät lisäykset ovat hallituspuolueiden yhteisesti sopimia. Hyvä, kun rahaa saatiin sekä Sykkeelle, että Urjalan riista-aitaan. Sastamalan riista-aita valtatielle 12 on päätetty jo aiemmin. Yhteistyössä on voimaa! Terveisin Arto Satonen
Kiitos Pertti, teet hyvää työtä!
Höpö höpö
Jaahas, höpöhöpö mies on liikkeellä. Pariin muuhunkin ketjuun on höpöillyt. Kiva, että on tullut löydettyä hauska sana.
Hyvin menee, herrat nauraa!
Kiitos suomalaiset veronmaksajat. Niillä rahoilla tämäkin on mahdollista. Demokraateissa on yhteisvoimaa.
Hyvään tarkoitukseen tämäkin raha tuli.
Todellinen työllisyyden paraneminen tulee yrityselämän , eikä tempputyöllistämistä edistävien esitysten kautta.
Sanos Hakanen, millainen on ekologisesti kestävä suunnitteluperiaate.
riistaaitaolissaanutjatkuanokianrajallesatijakatuvalotmyös
Halua lisää valosaastetta?
Eikä mikään sähkö tule ilman päästöjä,miksi haluat pilata hengitysilman?
Eikös Arto kanssa ole saavutuksia saanut, aluesairaalan alasajon.
Ei ole alasjajettu. Toimii hyvin. Kun jotenkin saisi tuon terkkarin toimimaan. Hatanpään kokemus leikkaushommasta kiitettävä. Ajallaan leikkaus ja ammattitaidolla.
Mitähän Arto olisi voinut asialle tehdä, kun Tampereen monta kansanedustajaa olivat varmaankin eri mieltä asiasta?
Hallituksen linjauksella on jo tehty tulevaisuuden visio autoilu verotuksella niin kalliiksi että köyhät pysyy poissa jaloista joten vauhdit maanteillä noussenee. Siksi näitä riista-aitoja tarvitaan. Turvaamaan parempiosaisten autoiluja! … miksi on julkinen liikenne —> kaikki ei voi ajattaa itseään valtion piikkiin taxeilla
Kun nykyhallituksen raskaat lyönnit toteutuu autoiluun, niin kyllä normi kulkijat on lytätty matalaks. Iskut on paljon julmempia mitä peurakolarissa. Tietämättömät herrat ja rouvat hokee, että ainoastaan Lapissa tarvitaan yksityisautoilua. Kyllä tarvitaan jo täällä Pirkanmaallakin ja lujasti tarvitaankin. Nyt tarvitaan vastavoima, hallituksen ylhäältä alaspäin harjoittamalle muilutuspolitiikalle.
6:34 Kyllä tosiaan autoilijat ajetaan ahtaalle, kun nämä kaavaillut julmuudet toteutuu. Hallitus on paketoinut arkijärjen ja lähettänyt sen pois Suomesta. Saapi nähdä, palautuuko järki vielä joskus takaisin Suomeen?
8:22 Erikoista tosiaan jos ilmainen parkkipaikka työpaikan pihassa katsotaan luontaiseduksi, jota pitää verottaa. Taitaa kepu ja kokoomus olla oikein himoverottaja keski-ja pienituloisia kohtaan. Ja eläkeläisiä, molemmat puolueet harjaa teräsharjalla mennen tullen!
Tämä hallitus ei käytännössä nostanut autoilun kuluja eli puppua puhut. Tuleva hallitus riippumatta ketä siellä on, nostaa ainakin polttoaineveroa reippaasti. Muuta ne ei voi tehdä nopeasti autoilun vähentämiseksi.
Molemmat hankkeet???? Ainakin riista-aita.
Ratin ja penkin välissä on se hahmo mikä eniten vaikuttaa sihen mitä tienpäällä tapahtuu. Jos lähdetään aitatalkoisiin niin sitten pitäisi kiertää koko tieverkosto.
Ainoa keino vähentää onnettomuuksia on riista-aita, ymmärtäähän tämän lapsikin. Kuskille ei ole paljon osuutta asiaan jos ajat pimeällä rajoitusten mukaan, se on sekunnin sadasosa kun mäjähtää etkä edes aina näe koko elukkaa.
sokeat ei saa ajaa, eivät myöskään ne jotka eivät ota huomioon tieliikennelain määräystä varovaisuuden noudattamisesta
Vaikka ajettaisiin 60 km/h Tampereen suuntaan, niin peurakolareita sattuu silti. Se on varma.
Mustalla kurakelillä ei semmoista kuskia ole, joka peuraa kykenee väistämään, kun se tulee metsästä lujaa tielle.
On naurettavaa väittää muuta.
Ei se aitakaan aukoton ole, luo väärän turvallisuudentunteen. Kuski ajaa autoa ja vastaa sen liikkeistä.
Mihin autoilun korotukset taas menee? Ei ainakaan teiden kunnossapitoon. Parempiin taskuihin hukkuu! Kohta loppuu veronmaksukyky, mutta ei se ahneita huoleta. Itselle vaan kaikki ja nyt! Ilmastonmuutoksesta on puhuttu jo 70-luvulta asti ja mitään ei ole tehty. Nyt sitten järkyttävät veronkorotukset muka on ratkaisu asiaan. Ihmisten työssäkäynti ja elämä tehdään mahdottomaksi. Tuleva sukupolvi syrjäytyy entistä enemmän ja jää kotiin makaamaan. Tällä menoa Suomi todella jää takapajulaksi.
10:47 Totta kirjoitat. Suomen päästöistä henkilöautojen osuus on 9%. Eli samanverran mitä kahden ison terästehtaan. Siitä voi suhteuttaa arkijärjellä, miten hullua on suunnitellut tropit tautiin. Uskaltaako tässä nähdä edes unta autokaupoille lähtemisestä. Tietääkö Berner vastauksen?
Mihin niitä terästehtaita tarvitaan? Autojen teräspeltien valmistukseen… Ei ole tervettä, että isossa viiden hengen autossa on kuski yksin ajamassa työmatkaa, jonka voisi yhtä hyviin taittaa julkisilla kulkuneuvoilla. Autoja pitää vähentää, niin samalla vähenee terästehtaiden päästötkin.
Ei autoilun kulut ole hetkeen lisääntyneet. Mahtaako olla jopa toisin päin .
Pysytään totuudessa.
11:31 Nyt kauhistellaan sitä selvitystä joka tämänhallituksen toimesta tilattiin. Siinä bensa ja diiselin myynti loppuisi reilun 25 vuoden päästä! Hurja on hulluuden määrä. Sitä ennen ,nykyhallituksen mielestä polttoaineitten hinta kiskotaan huippuunsa ja vielä vähän ylikin. Lisäksi porvarihallitus leikkas 400 miljoonaa ensi vuoden tierahoista!
Tierahoja olikin edellisessä budjetissa historiallisen paljon. Sen näköjään ’unohdit’ mainita.
Eiköhän ne vihervasurit ole viemässä meitä sähköautojen ja haittaverojen suuntaan aikalailla vauhdikkaammmin
Onko Berner vihervasuri? Ja tuollainen poukkoilu ei ole mistään kotoisin kun kyseessä tierahoitus. Pääväylät putsataan mutta syrjemmälle näytetään keskisormea. Porvarimeininkiä!
13:28 kunpa olisikin hieman vihreämpi! Nyt hän ajaa vain kaveriensa bisneksien etua ajattelematta pätkääkään, mitä tekemisensä vaikuttavat ympäristön tilaan.
Koska sulla ei järki tunnu toimivan, niin väännän rautalangasta. ’Vauhdikkaammin’ on komparatiivimuoto. Komparatiivi ilmaisee, että jotain tehdään enemmän kuin vertalukohde – tässä tapauksessa hallitus.
15:34 en halua arvioida kognitiivisia kykyjäsi tahi epäillä, ettetkö hallitsisi leksikaalista morfologiaa tai semantiikkaa, mutta vauhdikkaammin tarkoittaa tässä, että vaadittu muutos tehdään vielä, kun sillä on mahdollista torjua uhkaavat vaarat. Tosin on todettava, ennenkuin tartut tähän, että vauhti on suure, jolla ei ole suuntaa, joten nopeus olisi toivottavampaa. Vieläpä niin, että vektori osoittaisi oikeaan suuntaan.
On naköjään matikasta jäänyt jotain päähän. Samaa ei voi sanoa muista ajatuksistasi
kumpi siis autossa on, vauhtimittari vai nopeusmittari?
Vauhtimittari tottakai. Vauhdilla on suuruus. Nopeudella on suunta ja suuruus.
Ei tuohon tarvita edes pitkää matikkaa. Taidetaan yläasteellakin tuo opettaa.
Ja lisäksi vielä: vauhti on skalaarisuure ja nopeus vektorisuure.
et sit varmaan ole saanut yhtään ylinopeus sakkoa?
On hyvä asia vähentää yksityisautoilua. Yhtä tärkeää on toimia järkevällä tasolla kun siihen tavoitteeseen pyritään. Tässä Bernerin tilaamassa selvityksessä sitä järkeä ei ole. Nyt on tutkittua tietoa, että sähköauton valmistus jättää paljon suuremman hiilijalanjäljen mitä polttomoottorilla varustettu. Akkukapasiteetti. Kaikkein tuhoisinta luonnon kannalta olisi vaihtaa iäkäs auto sähköautoon.
No pitää sitten varmaan vaihtaa uudehko auto sähköautoon.
Yrityspuistoon saatu raha 100 000 euron raha ei kaiketi liity millään tavoin Bernerin tilaamaan selvitykseen jostakin autoilusta.
Sastamalan työllisyyteen , yritysten ja työvoiman sijoittumiseen tälle alueelle avustuksella on toivottavasti hyvinkin myönteinen vaikutus.
Toimituksen jutussa kerrottiin myös riista-aidasta ja Autoilun turvallisuudesta. Silloin myös auton omat turvavarusteet ovat tärkeässä roolissa. Bernerin veropolitiikka vaikuttaa uusien autojen hintaan.
Hyvä havainto! Taitaa olla peräti viikko, kun autoveroa viimeksi laskettiin. Hyvä Berner!
Pitäisi määrätä autotehtaat tuottamaan vain vanhoja autoja, ne ovat kaikessa parhaita.
Kun sitä autoveroa oli ensin nostettu aiheettomasti. Päästöjen takia. Kyllä kansa tietää.
Kansa tietää, mitä tietää, mutta Hakanen nyt hommasasi sata tuhatta ekeä yrityspuiston markkinointiin, joten kiitos siitä.
Miten tämä yrityspuisto eroaa koirapuistosta, vai eroaako mitenkään?
Oletettavasti yrityspuiston aidat ovat matalammat ja portin kai voi jättää auki.
Jonkinlaista haukuntaa saa osakseen molemmat mutta ehkä koira puistossa sitä kuuluu enemmän.
Yrityspuisto on periaatteessa hyvä asia mutta jossain Lousajan korvessa, ei kiitos.
Kyllä tämmöset alueet pitäisi rakentaa houkutteleville etäisyyksille Tampereesta niin että syntyisi aitoa kiinnostusta SASTAMALAN ULKOPUOLELTA. Eihän kunnan elinvoimaisuuden kannalta ole hyötyä jos yritykset vaan vaihtavat paikkaa kunnan sisällä.
No näkökulma jää suppeaksi jos hankkeen koordinaattori asuu Lousajassa?
Palkansaajat on parhaita yrittäjiä. Eihän ne yritykset muuten pystyssä pysyisi. Siis ne joissa on työntekijöitä.
Palkansaaja? Yrittäjä? Taisi mennä käsitteet sekaisin, kertauksena: palkansaaja saa korvauksen suorittamastaan työpanoksesta, yleensä siltä yrittäjältä. Yrittäjä vastaa kaikesta muusta.
Kyllä, mutta työntekijät yrittävät parhaansa, että firma pysyy pystyssä. Ainakin niissä yrityksissä joissa työntekijöitä arvostetaan. Siitä tämä leikkimielinen ”yrittäjä” sana. Pilkettä silmäkulmaan!
Niin, aika usein käytetään työntekijöiden kohdalla käsitettä ”sisäinen yrittäjyys” , varmaan sama asia.
Luulisin että arvostus on kohdillaan varsin hyvin, kilpailu on aika kovaa ja jos työntekijä ei ole palkkansa arvoinen firma kaatuu.
Kuka osaisi kertoa, montako työpaikkaa tuonne otsikon puistoon on syntynyt? Erikoinen nosto Alueviestin toimitukselta.
Eikös tämän yrityspuiston suunnittelu ole alkuvaiheessa?
Alueviestiltä erinomainen uutinen ja kertoo samalla kansanedustajan edunvalvonnasta paikkakunnan työllisyyden hyväksi.