Yrityspuisto Syke sai valtion rahoitusta

Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner tutustui valtatien 12 riista-aitatarpeeseen kansanedustaja Pertti Hakasen kanssa. Kuva: Veli-Matti Saksi.

Sastamalaan suunniteltu yrityspuisto Syke on saanut 100 000 euron lisäyksen ensi vuoden talousarvioon.

Keskustan kansanedustaja Pertti Hakanen kertoo tiedotteessaan olevansa tyytyväinen, että rahoitusta hankkeelle järjestyi lisäbudjetista.

”On hienoa, että Sykkeen puolesta eduskunnassa tekemämme vaikuttamistyö  on tuottanut hedelmää ja saamme modernin ja ekologisesti kestävin periaattein suunnitellun yrityspuiston Sastamalaan. Meillä on vahvat yritysverkostot ja paljon osaamista, joten yrityspuiston rakentaminen on tarpeen ja se tulee lisäämään entisestään alueen elinvoimaisuutta”, Hakanen sanoo.

Ensi vuoden budjettiin saatiin myös päätös valtatie 9 riista-aidan uudistamisesta ja laajentamisesta välillä Nuutajärvi—Urjala—Kylmäkoski. Infrahankkeelle myönnettiin 220 000 euroa.

”Tämä on merkittävästi paikallista liikenneturvallisuutta parantava budjettipäätös, sillä etenkin peurojen aiheuttamia kolareita ja vaaratilanteita on ollut näillä alueilla sietämättömän paljon”, Hakanen lisää.

Aiemmin tänä vuonna saatiin myös päätös valtatie 12:n turvallisuuden parantamisesta, kun sille saatiin 1,8 miljoonan euron lisärahoitus riista-aitaan.

Hakanen kiersi alkuvuodesta ministeri Bernerin kanssa Pirkanmaalla esitellen liikenneverkostoa ja puutteita liikenneturvallisuudessa.

Vaikka edustaja Hakanen onkin ollut edellä mainituissa asioissa aloitteellinen, toimitus haluaa huomauttaa, että Sykkeen saama 100000 euroa on hallituspuolueiden yhdessä sopima lisäys ensi vuoden budjettiin.

68 vastausta artikkeliin “Yrityspuisto Syke sai valtion rahoitusta”

      • Nimetön

        Ilmari ja Arto ovat käyttäneet puheenvuoroja eduskunnassa, mutta Perttiä en ole kertaakaan onnistunut näkemään. Miksi mies ei käytä puheenvuoroja, kun muutoin mielestäni on sanavalmis. Ryhmäkuri vai?

  1. Nimetön

    Kyllä näillä saavutuksilla päästään eduskuntaan, loistavaa työtä. Sastamalan ykkönen on Hakanen!

    Vastaa
  2. Nimetön

    Berneriltä ei ole tähän mennessä mikään onnistunut, viimeinen moka trafin skandaali.
    Vanha sanonta kepu pettää aina pitää hyvin paikkansa.

    Vastaa
    • Nimetön

      Bernerissä on puutteensa, mutta Hakanen on hänen kauttaan saanut paljon aikaan.
      Tuskin mikään ministeri pystyy valvomaan kaikkien virastojen henkilökunnan toimia, kuten yli 600 työntekijän Trafia – muun työn ohessa.

      Vastaa
  3. Nimetön

    Eduskunnan tekemät lisäykset ovat hallituspuolueiden yhteisesti sopimia. Hyvä, kun rahaa saatiin sekä Sykkeelle, että Urjalan riista-aitaan. Sastamalan riista-aita valtatielle 12 on päätetty jo aiemmin. Yhteistyössä on voimaa! Terveisin Arto Satonen

    Vastaa
      • Nimetön

        Jaahas, höpöhöpö mies on liikkeellä. Pariin muuhunkin ketjuun on höpöillyt. Kiva, että on tullut löydettyä hauska sana.

  4. Nimetön

    Kiitos suomalaiset veronmaksajat. Niillä rahoilla tämäkin on mahdollista. Demokraateissa on yhteisvoimaa.

    Vastaa
    • Nimetön

      Hyvään tarkoitukseen tämäkin raha tuli.
      Todellinen työllisyyden paraneminen tulee yrityselämän , eikä tempputyöllistämistä edistävien esitysten kautta.

      Vastaa
    • Nimetön

      Halua lisää valosaastetta?
      Eikä mikään sähkö tule ilman päästöjä,miksi haluat pilata hengitysilman?

      Vastaa
    • Hatanpäällä käynyt

      Ei ole alasjajettu. Toimii hyvin. Kun jotenkin saisi tuon terkkarin toimimaan. Hatanpään kokemus leikkaushommasta kiitettävä. Ajallaan leikkaus ja ammattitaidolla.

      Vastaa
    • Nimetön

      Mitähän Arto olisi voinut asialle tehdä, kun Tampereen monta kansanedustajaa olivat varmaankin eri mieltä asiasta?

      Vastaa
  5. Ei köyhä tarvitse riista-aitoja tulevaisuudessa

    Hallituksen linjauksella on jo tehty tulevaisuuden visio autoilu verotuksella niin kalliiksi että köyhät pysyy poissa jaloista joten vauhdit maanteillä noussenee. Siksi näitä riista-aitoja tarvitaan. Turvaamaan parempiosaisten autoiluja! … miksi on julkinen liikenne —> kaikki ei voi ajattaa itseään valtion piikkiin taxeilla

    Vastaa
    • Nimetön

      Kun nykyhallituksen raskaat lyönnit toteutuu autoiluun, niin kyllä normi kulkijat on lytätty matalaks. Iskut on paljon julmempia mitä peurakolarissa. Tietämättömät herrat ja rouvat hokee, että ainoastaan Lapissa tarvitaan yksityisautoilua. Kyllä tarvitaan jo täällä Pirkanmaallakin ja lujasti tarvitaankin. Nyt tarvitaan vastavoima, hallituksen ylhäältä alaspäin harjoittamalle muilutuspolitiikalle.

      Vastaa
      • Nimetön

        6:34 Kyllä tosiaan autoilijat ajetaan ahtaalle, kun nämä kaavaillut julmuudet toteutuu. Hallitus on paketoinut arkijärjen ja lähettänyt sen pois Suomesta. Saapi nähdä, palautuuko järki vielä joskus takaisin Suomeen?

      • Nimetön

        8:22 Erikoista tosiaan jos ilmainen parkkipaikka työpaikan pihassa katsotaan luontaiseduksi, jota pitää verottaa. Taitaa kepu ja kokoomus olla oikein himoverottaja keski-ja pienituloisia kohtaan. Ja eläkeläisiä, molemmat puolueet harjaa teräsharjalla mennen tullen!

      • Autoilija

        Tämä hallitus ei käytännössä nostanut autoilun kuluja eli puppua puhut. Tuleva hallitus riippumatta ketä siellä on, nostaa ainakin polttoaineveroa reippaasti. Muuta ne ei voi tehdä nopeasti autoilun vähentämiseksi.

  6. S. Orvari

    Molemmat hankkeet???? Ainakin riista-aita.
    Ratin ja penkin välissä on se hahmo mikä eniten vaikuttaa sihen mitä tienpäällä tapahtuu. Jos lähdetään aitatalkoisiin niin sitten pitäisi kiertää koko tieverkosto.

    Vastaa
    • Nimetön

      Ainoa keino vähentää onnettomuuksia on riista-aita, ymmärtäähän tämän lapsikin. Kuskille ei ole paljon osuutta asiaan jos ajat pimeällä rajoitusten mukaan, se on sekunnin sadasosa kun mäjähtää etkä edes aina näe koko elukkaa.

      Vastaa
      • Nimetön

        sokeat ei saa ajaa, eivät myöskään ne jotka eivät ota huomioon tieliikennelain määräystä varovaisuuden noudattamisesta

      • Nimetön

        Vaikka ajettaisiin 60 km/h Tampereen suuntaan, niin peurakolareita sattuu silti. Se on varma.
        Mustalla kurakelillä ei semmoista kuskia ole, joka peuraa kykenee väistämään, kun se tulee metsästä lujaa tielle.
        On naurettavaa väittää muuta.

      • Nimetön

        Ei se aitakaan aukoton ole, luo väärän turvallisuudentunteen. Kuski ajaa autoa ja vastaa sen liikkeistä.

  7. Suomi tyhjenee

    Mihin autoilun korotukset taas menee? Ei ainakaan teiden kunnossapitoon. Parempiin taskuihin hukkuu! Kohta loppuu veronmaksukyky, mutta ei se ahneita huoleta. Itselle vaan kaikki ja nyt! Ilmastonmuutoksesta on puhuttu jo 70-luvulta asti ja mitään ei ole tehty. Nyt sitten järkyttävät veronkorotukset muka on ratkaisu asiaan. Ihmisten työssäkäynti ja elämä tehdään mahdottomaksi. Tuleva sukupolvi syrjäytyy entistä enemmän ja jää kotiin makaamaan. Tällä menoa Suomi todella jää takapajulaksi.

    Vastaa
    • Nimetön

      10:47 Totta kirjoitat. Suomen päästöistä henkilöautojen osuus on 9%. Eli samanverran mitä kahden ison terästehtaan. Siitä voi suhteuttaa arkijärjellä, miten hullua on suunnitellut tropit tautiin. Uskaltaako tässä nähdä edes unta autokaupoille lähtemisestä. Tietääkö Berner vastauksen?

      Vastaa
      • Nimetön

        Mihin niitä terästehtaita tarvitaan? Autojen teräspeltien valmistukseen… Ei ole tervettä, että isossa viiden hengen autossa on kuski yksin ajamassa työmatkaa, jonka voisi yhtä hyviin taittaa julkisilla kulkuneuvoilla. Autoja pitää vähentää, niin samalla vähenee terästehtaiden päästötkin.

    • Nimetön

      Ei autoilun kulut ole hetkeen lisääntyneet. Mahtaako olla jopa toisin päin .
      Pysytään totuudessa.

      Vastaa
  8. Nimetön

    11:31 Nyt kauhistellaan sitä selvitystä joka tämänhallituksen toimesta tilattiin. Siinä bensa ja diiselin myynti loppuisi reilun 25 vuoden päästä! Hurja on hulluuden määrä. Sitä ennen ,nykyhallituksen mielestä polttoaineitten hinta kiskotaan huippuunsa ja vielä vähän ylikin. Lisäksi porvarihallitus leikkas 400 miljoonaa ensi vuoden tierahoista!

    Vastaa
    • Nimetön

      Tierahoja olikin edellisessä budjetissa historiallisen paljon. Sen näköjään ’unohdit’ mainita.
      Eiköhän ne vihervasurit ole viemässä meitä sähköautojen ja haittaverojen suuntaan aikalailla vauhdikkaammmin

      Vastaa
      • Nimetön

        Onko Berner vihervasuri? Ja tuollainen poukkoilu ei ole mistään kotoisin kun kyseessä tierahoitus. Pääväylät putsataan mutta syrjemmälle näytetään keskisormea. Porvarimeininkiä!

      • Nimetön

        13:28 kunpa olisikin hieman vihreämpi! Nyt hän ajaa vain kaveriensa bisneksien etua ajattelematta pätkääkään, mitä tekemisensä vaikuttavat ympäristön tilaan.

      • Nimetön

        Koska sulla ei järki tunnu toimivan, niin väännän rautalangasta. ’Vauhdikkaammin’ on komparatiivimuoto. Komparatiivi ilmaisee, että jotain tehdään enemmän kuin vertalukohde – tässä tapauksessa hallitus.

  9. Brassailua

    15:34 en halua arvioida kognitiivisia kykyjäsi tahi epäillä, ettetkö hallitsisi leksikaalista morfologiaa tai semantiikkaa, mutta vauhdikkaammin tarkoittaa tässä, että vaadittu muutos tehdään vielä, kun sillä on mahdollista torjua uhkaavat vaarat. Tosin on todettava, ennenkuin tartut tähän, että vauhti on suure, jolla ei ole suuntaa, joten nopeus olisi toivottavampaa. Vieläpä niin, että vektori osoittaisi oikeaan suuntaan.

    Vastaa
    • Nimetön

      On naköjään matikasta jäänyt jotain päähän. Samaa ei voi sanoa muista ajatuksistasi

      Vastaa
      • Nimetön

        Vauhtimittari tottakai. Vauhdilla on suuruus. Nopeudella on suunta ja suuruus.
        Ei tuohon tarvita edes pitkää matikkaa. Taidetaan yläasteellakin tuo opettaa.

      • Nimetön

        Ja lisäksi vielä: vauhti on skalaarisuure ja nopeus vektorisuure.

  10. Nimetön

    On hyvä asia vähentää yksityisautoilua. Yhtä tärkeää on toimia järkevällä tasolla kun siihen tavoitteeseen pyritään. Tässä Bernerin tilaamassa selvityksessä sitä järkeä ei ole. Nyt on tutkittua tietoa, että sähköauton valmistus jättää paljon suuremman hiilijalanjäljen mitä polttomoottorilla varustettu. Akkukapasiteetti. Kaikkein tuhoisinta luonnon kannalta olisi vaihtaa iäkäs auto sähköautoon.

    Vastaa
    • Nimetön

      Yrityspuistoon saatu raha 100 000 euron raha ei kaiketi liity millään tavoin Bernerin tilaamaan selvitykseen jostakin autoilusta.
      Sastamalan työllisyyteen , yritysten ja työvoiman sijoittumiseen tälle alueelle avustuksella on toivottavasti hyvinkin myönteinen vaikutus.

      Vastaa
      • Nimetön

        Toimituksen jutussa kerrottiin myös riista-aidasta ja Autoilun turvallisuudesta. Silloin myös auton omat turvavarusteet ovat tärkeässä roolissa. Bernerin veropolitiikka vaikuttaa uusien autojen hintaan.

      • Nimetön

        Hyvä havainto! Taitaa olla peräti viikko, kun autoveroa viimeksi laskettiin. Hyvä Berner!

    • Nimetön

      Pitäisi määrätä autotehtaat tuottamaan vain vanhoja autoja, ne ovat kaikessa parhaita.

      Vastaa
  11. Nimetön

    Kun sitä autoveroa oli ensin nostettu aiheettomasti. Päästöjen takia. Kyllä kansa tietää.

    Vastaa
    • Nimetön

      Kansa tietää, mitä tietää, mutta Hakanen nyt hommasasi sata tuhatta ekeä yrityspuiston markkinointiin, joten kiitos siitä.

      Vastaa
  12. Hyvä huomio

    Oletettavasti yrityspuiston aidat ovat matalammat ja portin kai voi jättää auki.
    Jonkinlaista haukuntaa saa osakseen molemmat mutta ehkä koira puistossa sitä kuuluu enemmän.

    Vastaa
  13. Nimetön

    Yrityspuisto on periaatteessa hyvä asia mutta jossain Lousajan korvessa, ei kiitos.
    Kyllä tämmöset alueet pitäisi rakentaa houkutteleville etäisyyksille Tampereesta niin että syntyisi aitoa kiinnostusta SASTAMALAN ULKOPUOLELTA. Eihän kunnan elinvoimaisuuden kannalta ole hyötyä jos yritykset vaan vaihtavat paikkaa kunnan sisällä.
    No näkökulma jää suppeaksi jos hankkeen koordinaattori asuu Lousajassa?

    Vastaa
  14. Nimetön

    Palkansaajat on parhaita yrittäjiä. Eihän ne yritykset muuten pystyssä pysyisi. Siis ne joissa on työntekijöitä.

    Vastaa
    • Nimetön

      Palkansaaja? Yrittäjä? Taisi mennä käsitteet sekaisin, kertauksena: palkansaaja saa korvauksen suorittamastaan työpanoksesta, yleensä siltä yrittäjältä. Yrittäjä vastaa kaikesta muusta.

      Vastaa
      • Nimetön

        Kyllä, mutta työntekijät yrittävät parhaansa, että firma pysyy pystyssä. Ainakin niissä yrityksissä joissa työntekijöitä arvostetaan. Siitä tämä leikkimielinen ”yrittäjä” sana. Pilkettä silmäkulmaan!

      • Nimetön

        Niin, aika usein käytetään työntekijöiden kohdalla käsitettä ”sisäinen yrittäjyys” , varmaan sama asia.
        Luulisin että arvostus on kohdillaan varsin hyvin, kilpailu on aika kovaa ja jos työntekijä ei ole palkkansa arvoinen firma kaatuu.

  15. Niinkö

    Kuka osaisi kertoa, montako työpaikkaa tuonne otsikon puistoon on syntynyt? Erikoinen nosto Alueviestin toimitukselta.

    Vastaa
    • Nimetön

      Eikös tämän yrityspuiston suunnittelu ole alkuvaiheessa?
      Alueviestiltä erinomainen uutinen ja kertoo samalla kansanedustajan edunvalvonnasta paikkakunnan työllisyyden hyväksi.

      Vastaa

Kirjoita vastaus

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>