Maistuvaa ruokaa ja ystävällistä palvelua

Oranssi seinä tuo lämpöä muuten hiukan kolkkoon Hovipiian ravintolasaliin. Ruoka ja palvelu ovat kuitenkin kohdallaan.

Ravintola Hovipiika Vammalan keskustassa on vihdoin avannut ovensa. Alueviesti testasi viime viikolla kauan odotetun ja toivotun ravintolan antimet. Lounaspöydästä maistelimme tarjolla olleita pinaattikeittoa ja karjalanpaistia, listalta tilasimme pippuripossua HoviPiian pippurikastikkeessa. Ystävällinen palvelu ja maukas ruoka miellyttivät, kritiikkiä annamme ravintolan hiukan liian kolkosta ulkoasusta.

Joko sinä olet käynyt maistelemassa uuden ravintolan herkkuja? Millaisen vaikutuksen Hovipiika on sinuun tehnyt? Kommentoi.

Toimittajiemme arvio Hovipiiasta huomenna ilmestyvässä Alueviestissä.

 

  • kilpaileva yrittäjä

    Eikö tää ole jo mainontaa? Joskus on niin kovin tarkkaa lehtijuttujen kanssa mutta ei näemmä enää… Toivonkin täten tasapuolisesti testikäyntejä kaikkiin paikkakunnan yrityksiin.

    • Pauliina Vilenius

      Alueviestin testiryhmä käy mielellään tutustumassa myös muihin alueen yrityksiin. Toimitukseen voi ottaa yhteyttä asian tiimoilta.

      Terkuin Pauliina Vilenius
      toimittaja
      Alueviesti

      • Nimetön

        Maksaako testiryhmä tilaamansa palvelun/tuotteen normaalin hinnan?

      • Nimetön

        Eli jokainen Alueviestiin yhteyttä ottava yrittäjä saa lehden tekemään juttua. Kiva tietää, mitäs niitä maksullisia mainoksia enää hankkimaan.

      • Maija Latva

        Alueviestissä on aina ollut myös yritysuutisia, joissa kerrotaan esim jakelualueemme uusista yrityksistä. Se, että näistä kerrotaan, palvelee myös lukijoita. Ja keskustelua aiheuttaneesta uuden ravintolan “makutestistä” tuli toteutusehdotus ravintolassa käyneeltä asiakkaalta ja kyseisen jutun formaatti oli toimituksemme mielestä mielenkiintoinen. Alueviesti haluaa muutenkin palvella laajaa lukijakuntaansa ennakkoluulottomasti ja otamme mielellämme juttuvinkkejä vastaan, koskivat ne sitten uusia yrityksiä, mielenkiintoisia henkilöitä tai muita asioita, jotka askarruttavat esim kunnallisessa päätöksenteossa tms.

        Ystävällisin syysterveisin
        Maija Latva
        päätoimittaja
        Alueviesti

      • tuntematon

        Löytyykö teistä paikallisista yrittäjistä noinkin pikkusielusta porukkaa 😀 Lopettakaa sitten maksulliset mainokset jos kerran noin paljon ottaa luonnon päälle kun uudesta kilpailevasta yrityksestä tehdään lehtijuttu ! huhhuh

      • Nimetön

        Aivan. Kerrotaan on eri asia kuin “testiryhmä” ilmaislounaalla.

  • Nimetön

    Samaa mieltä maistuvasta ruoasta mutta ympäristö on tosiaan kolkko . Sille sais jotain tehdä.

  • Nimetön

    mää tykkäsin ruuasta (söin siipiä) eikä mulle muutenkaan merkkaa ympäristö niin kamalasti

  • Nimetön

    Ruoka oli tosi hyvää, mutta sitä piti odottaa aivan liian kauan. Sisustus on mielestäni hieno. Lisää pöytiä ja lisää henkilökuntaa – erityisesti keittiöön. Kiva paikka!

  • Nimetön

    Mielestäni paikka ei ollut lainkaan kolkko, mutta juomia ja ruokia odoteltiin kauan, juomatkin tuotiin pöytään vasta ruokien kanssa? Palvelu oli hidasta enkä ihmettele kyllä että miksi. Saisivat palkatata enemmän väkeä ainakin viikonlopuille, oli aika paljon asiakkaita kun käytiin ja vaan yksi tarjoilija talossa… Ruuan maussa ei ollut kyllä valittamista.

  • Nimetön

    tämmöstä on vammalaan odotettu justiin , ei liian prameeta mutta silti paljon ruokavaihtoehtoja. Kun mää kävin ei kyllä tarvinnut odottaa kauvaa vaikka syömäs oli muitakin

  • Nimetön

    valittakaa ny siitäkin että tänne tuppukylään tuli jotain uutta…LoL 🙂

  • Nimetön

    Olen myös testannut ja hiukan samoilla linjoilla kuin edellisetkin tuosta sisustuksen osuudesta. Ruoka ja palvelu oli hyvää ja hintatasokin mielestäni kohtuullinen. Ruoka ei siis mitään michelintähtimerkityn ravintolan gourmee-tasoa mutta se ei varmaan ole ollut tarkoituskaan.

    • Nimetön

      HALOO! mikä mahtais olla hintataso jos siel jotain michelintähtiä olis!!!! Kellään tästä kylästä tuskin olis varaa /malttais siel syödä!

  • ei tyytyväinen

    määkin menin intoo piukassa sinne syömään jee vihdoinkin tyrväälle kunnon ruokapaikka, vaan pettymys suuri ensin ootettiin 50min ruokaa ja alkupala leipää jota ei kyllä ikinä tullut, sit kun se ruoka tuli ei ollut kyllä lehtipihviä nähnykkään se liha paksua ja sitkeetä, lehtipihvin pitäs olla tosi ohueksi nuijittu. No ei siinä pernat oli hyviä no sit tuli laskun aika ja sitä pyydettiin niin sitäkin sit ooteltiin 20min eikä mitään kuulunut meinasin jo lähteä maksamatta mut siinä kohtaa tarjoilija huomas et ai niin pitiköhän noille viedä jotain. Ja ei se kylmyys tuu ravintolan ilmeestä vaan siellä oikeesti vetää ihan simona tai sit ilmastointi on vähän liian lujalla kun sukat pyörii jaloissa 🙁 no en mä kerrasta lannistu ootellaan hetki et saavat rauhassa opetella ja mennään testaan sit uusiksi 😀

    • Nimetön

      joo määkin huomasin että siällä oli tosi kylmä, toivottavasti saa ilmastointilaitteet (vai mistä sit johtukin) kuntoon, muutoin oon tyytyväinen XD

  • Nimetön

    Ymmärtäkää ny hyvät ihmiset että valtaosa noista epäkohdista lienee alkukäynnistys vaikeuksia!

  • Nimetön

    Kivaa että tuli uusi ravintola piristään paikkakunnan elämää ja pubikin on varmaan kivempi kun se järkyttävä Pukinsarven juoppoputka. Kun nyt ihmiset vaan ymmärätis että palvelut pysyy vaan jos niitä käytää että silleeen…ei siis kannata lähteä aina Poriin tai Tampereelle kun aikoo mennä ulos syömään!

  • Nimetön

    Ruoka oli hyvää, mutta tarjoilijan ilmestyminen ja juomien saaminen kesti pitkään. Juomia piti odottaa tilattuaan reilut puoli tuntia

  • Nimetön

    Siellä olis hyvä olla pöytiinohjaus. Samalla kun tarjoilija ohjaa asiakkaat pöytään, hän antaisi ruokalistat ja kysyisi juomatoiveet. Näin asiakas tulisi huomioitua heti.

  • tuntematon

    Olen myös käynyt tutustumassa pari kertaa ja huonolla menestyksellä, ruoka ei ollut hyvää ja ekan kerran palvelukaan ihan parasta. Mutta toivon ja uskon että se parantuu, ihan oikeasti toivon. Joten kokeilen aivan varmasti uusiksi, please, ruokaan jotain makua…

  • Mää

    Juu kokeiltu on.. ja ei ihan siksi havaittu mitä puljun etusivulla luvataan. En kyllä kokenut tasokkaaksi ruokapaikaksi, en sitten millään! Ruoka oli kylmää ja ei minkään makuista.
    Söinkin kyllä pihviä enkä mitään siipiä, joiden valmistamiseen ei tarvita edes kokin taitoja vaan rasvakeitin ja valmis kastike! No kattellaan… voin joskus ehkä kokeilla uusiks. EHKÄ!!

  • Nimetön

    juu toimii odotusta noin 40min että sai mitä tilasi sitten sekin annos oli kyllä ihan väärä mitä tilasin no kyllä asiat varmaan rupee toimimaan.

  • Nimetön

    Olen sitä suurta enemmistöä, joka ei vielä ole käynyt kyseisessä paikassa. Siksi en vielä, kehu enkä moiti ruokaa tai palvelua. Siis vielä.

  • Espoolainen mökkiläinen

    Hei, kertokaa nyt missä se Hovipiika luuraa?
    Osoite kiitos, niin voisimme käydä testaamassa ko ruokapaikkaan seuraavan kerran Sastamalassa käydessämme.
    Liekorannassa oli hyvä ruoka ja palvelu kesällä siellä poiketessa. Keihäsellä isot annokset eikä palvelussakaan ollut moittimista! Laiturikahvilasssa hienot maisemat… Ja Seurahuoneella hyvä palvelu!

  • XX

    Elkää silti unohtako Seurahuonetta, siellä erityistä ammattitaitoa ja herkulliset ruuat!!! (Mahtaako vaan asiakkaita käydä riittävästi, viikonloppuiltaisin on ollut mielestäni tosi hiljaista….)

  • Nimetön

    Vammalasta saa hyvää ruokaa joten turha viedä niitäkin rahoja Tampereen ravintoloihin!

  • pahamaku jäi

    komppaan “ei tyytyväisen” kommenttia täysin ! kokkien tasossa taitaa olla tässä tapauksessa ISOT erot, ! on vain yksi suunta .. YLÖSPÄIN!!

  • Nimetön

    Söin vuohenjuustohärkää eikä mulla ainakaan oo mitään valittamista annoksesta!

  • neiti x

    olen käynyt kyseisessä paikassa syömässä muutamia kertoja jo. ruoka ollut aivan huikean hyvää, myös lounasruoka on ollut priimaa =) väitän että nämä työntekijät tekevät parhaansa ja toivon että viikonloppuisin saataisiin lisää väkeä sinne töihin. ihan pikku vinkkinä näillä aikataulu kitisiöille, toi paikka on ravintola!!! ei mikään hesburger.

    mielestäni tunnin odotus täpötäydessä ravintolassa on aivan normaalia. ps. käykää useammin ulkona niin tiedätte 😉

  • Laittakaa itse parempi ravintola jos kerran on niin huono

    Suurin osa valittajista tekee sitä varmaan työkseen 🙂 itse olen syönyt lounaita hampurilaisia ja siipiä ja kaikki ollut todella hyviä erityisesti siivet.
    Ja alueviestissä on aina ollut juttuja uusista yrityksistä joku katkera siitäkin valittaa kun on jäänyt joku yritys huomaamatta

  • Huikeeta:-)

    Ei oo kyllä todellista nää kaikki valittajat kun jotkut jotain uutta tänne yrittää..
    Huh huh aina alku vaikeuksia mistä opitaan ja homma lähteen pyöriin!
    On se jo yleensä huikeeta että tänne tuppukylään jotain uutta viitsitään tehdä!

  • Huikeeta vammala!

    Terveiset pääkaupunkiseudulta! Huikeeta että, teillä on uusi
    Ravintola! Inhottavaa lukea valituksia , että ruoka tuodaan vasta 50 min
    Odottelun jälkeen pöytään, Voi voi, se on aivan normaalia!
    Täällä isolla kirkolla saa Mäkkärissäkin odottaa saman verran.
    Voimia , jaksamisia ja hyviä wingsejä!

  • Nimetön

    Niin se ihmisen elämä menee, on kiire odottaan. Jokainen armeijan käynyt tietää tunteen.

  • Nimetön

    Alueviesti voisi tehdä näitä maistiaisreissuja muihinkin Vammalan ravintoloihin ja tehdä vastaavia juttuja lehteen. Ei tarvitsisi kilpailevien yritysten olla kateissaan. Uskon, että jokaisesta ravintolasta tulee asiakkailta niin negatiivista kuin positiivistakin palautetta.

    Ja ruoan odottaminen ravintolassa 50 – 60 min. ei ole normaalia – ei Helsingissä, ei edes ulkomaan suurkaupungeissakaan.

  • Tuntematon

    Ihme rutisioita!! Miettikää rutkuttajat,sanojanne,kun toiset tekee parhaansa niin eihän mikään nirppanokille kelpaa,siihen ON ihan yksinkertainen ratkaisu älä mene!! Laita kotonasi sitä täydellistä,nopeasti kypsytettyä,mausteet kaikki kohdallaan olevaa sapuskaa,huoneessa täydellinen lämpötila ,sisustus kohdallaan jne jne. Toivotan teille uudet yrittäjät jaksamista,tuossa otsikko kuvassa on aivan ihanat lampunvarjostimet ja sisustuskin näyttää tosi kauniilta.

    • Nimetön

      Yrittäjän “painajainen” taitaa yleensäkin olla juuri tuo mitä toivot – tyytymätön asiakas jää kotiin tai sitten menee muualle. Hovipiiassa on halua ottaa palautetta vastaan (myös sitä negatiivista), palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin ja korjata esiintulleet epäkohdat. Näin ainakin olen käsittänyt.

      Toivotan kaikkea hyvää Hovipiian väelle. Kyllä se siitä lähtee sujumaan 🙂

  • Tyytyväinen

    Kävimme myös syömässä Hovipiiassa, ruoka oli hyvää, juomat tuotiin, samoin kuin alkuleivätkin nopeasti. Sisustus oli ihan kiva, mukavaa kun on tullut lisää looshipaikkoja, oli tilan tuntua kun oli karsittu turhia korokkeita ja yhdistetty baari ravintolatilaan. Normaalivaatetuksella pärjäsi ihan hyvin, ei tehnyt mieli ottaa päällystakkia päälle. Oltiin oikein tyytyväisiä ja aiotaan myös mennä uudelleen. Onnea vaan yrittäjille!

  • Mää

    Mikä viisaus on mollata negatiivisen palautteen antajia. Palaute pitää aina otaa kiitoksella vastaan oli se sitten kumpaa tahansa. Jos se on negatiivista niin korjata epäkohdat ja ottaa niistä opikseen, jos positiivista olla tyytyväinen että asiat on tehty oikein!’
    Makuja on monia ja missään maailman kolkassa ei varmaankaan ole paikkaa johon kaikki olisivat tyytyväisiä. Ja makuasioistahan ei voi kiistellä!!!

    • Nimetön

      Sen verran korjaisin, että makuasioista pitää kiistellä. Se juuri vie parempaan lopputulokseen. Syntyy uusia makuelämyksiä, kun kokeillaan jotain uutta. Eli sallitaan kiistely makuasioista. Se on vanhentunut sanonta, ettei saisi kiistellä.

Kommentointi ei ole käytössä.