Pirkanmaan TE-toimisto tekee parhaansa asiakkaiden palvelemiseksi

Aamulehti julisti keskiviikkona 24.9., että Pirkanmaalla saa TE-toimistoista maan huonointa palvelua. Toimiston julkaiseman tiedotteen mukaan uutinen on kohtuuton niin asiakkaille kuin henkilökunnallekin.

Tiedotteessa todetaan, että Pirkanmaan TE-toimiston henkilöstöllä on vilpitön halu palvella asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla. Henkilöstö toimii jo nyt voimiensa äärirajoilla vaikeassa työmarkkinatilanteessa ja erilaisten lakisääteisten tehtävien ristipaineessa. Pirkanmaan TE-toimiston mukaan lehdessä julkaistu tilasto puhelinpalveluista ei ole vertailukelpoinen.

“Pirkanmaalla on käytössä eri puhelinjärjestelmä kuin muualla Suomessa. Syyskuussa 2014 Pirkanmaan TE-toimistoon on tullut päivittäin noin 700 puhelua, joista yksittäisiä soittajia on ollut 350. Olemme pystyneet palvelemaan päivittäin noin 200 soittajaa eli vastaamaan noin 57 % soittajista. Kehittämistoiminnan ja takaisinsoittojärjestelmän myötä vastausprosentti on vuoden aikana merkittävästi parantunut, mutta kehitettävää on edelleen”, TE-toimisto puolustautuu. Lisähenkilöstöä puhelinpalveluun saadaan 1. marraskuuta alkaen.

Pirkanmaan TE-toimistossa toivotaan, että asiakkaat tutustuisivat asiointiohjeisiin internetissä ja pyrkisivät toimimaan niiden mukaan.

“Monet asiat voi hoitaa itse sähköisesti. Puhelinpalveluissa soittopyynnön jättäminen vähentää ruuhkaa, useat soittoyritykset taas lisäävät niitä. TE-palvelut -sivustolta, valtakunnalliselta työlinjalta ja toimipaikkojemme verkkoneuvojilta saa ilman ajanvarausta vastauksia useimpiin kysymyksiin, neuvoja työnhakuun ja asiointiin. Meille voi jättää myös sähköisen yhteydenottopyynnön.”

 

 

  • suojatyöpaikka

    Turha turhempi te-toimisto omatoimisesti ja vuokravälitys firmojen kautta työllistyy

  • Nimetön

    TE-keskuksessa ei ole tarpeeksi työntekijöitä, pomoja kyllä riittää. Lisäksi työttömien rankaisemiseksi on laadittu lakeja, asetuksia ja ohjeita, joilla pyritään tekemään elämä mahdollisimman vaikeaksi. Esimerkiksi 90-luvun alun lamassa joukkoirtisanomis- ja lomautustilanteissa työnantaja saattoi laittaa listat lomautetuista työkkäriin, eikä henkilökohtaista käyntiä tai muuta asiointia tarvittu. Päätös tuli postissa. Tosin silloin olisi voinut varata ja saadakin henkilökohtaisen tapaamisajan työkkäriin, toisin kuin nyt. TE-keskus työllistää nykyään vain oman väkensä. Pitäisi tunnustaa tosiasiat ja irroittaa työkkäri Ely-keskuksesta omaksi palvelukseen, johon palkataan vain määräaikaisia työntekijöitä ja 9 euron harjoittelijoita sen verran, että todellisuudentaju palaa.

  • Nimetön

    90-luvun laman aikana ei ollut nettiä eikä verkkopalveluita. Palvelua silti sai ja asiakkaitakin tavattiin. Nyt on toisin ei pääse palveluihin mitään kautta. Mistä voisi saada tiedon mitä on tarjolla. Toimistoissa on tavattavissa ainoastaan henkilö joka ei osaa auttaa kuin verkkopalveluiden käytössä. kaikki asiat ei vain hoidu sitä kautta kun ei työnhakijana voi tietää mitä palveluja olisi tarjolla omaan tilanteeseen. Koko työkkärin voi lopettaa koska siellä on unohdettu se tärkein asia eli asiakas. Aamulehden kuvaama tilanne oli todellinen ja jokainen soittaja on sen kokenut. Jos todella pääsee läpi puhelimella niin saa vastauksen, että minä en hoida sitä asiaa…ota yhteyttä sinne ja tänne…..tässä pyörityksessä ollaan päivästä toiseen….tietysti työttömällä on aikaa. Kuinkahan kalliiksi tuon byroon ylläpitäminen veronmaksajille tulee?????

    • jopas joo

      Näin tämä on, tämän päivän työttömän arkea… Ja jos et soita sitä tarkistussoittoa, voi asiasi ja paperisi päätyä jopa mappiin Ö…… Ja kaikkeen olet itse syyllinen, laiska työtön, luuseri jne…jne…toteaa virkailija ja painaa asiasi kohdalla delete näppäintä

  • Nimetön

    Te-toimiston hallintoa saisi varmasti vähän purkaa tai siis päälliköt voisivat tehdä ns. arjen työtä. Niinhän sitä hallinto kuormittaa kaupunkienkin “taloutta”, ihan varmasti kenttä/arjen työntekijöitä tarvittaisiin enemmän. Mikä onkaan yksityisen sektorin/julkisen sektorin hallinnon määrä, siis jos vertaillaan? Entäpä, miten tuottavuus vertailtuna julkista/yksityistä?

  • Nimetön

    Voidaanko sähköiseen asiointiin noin vain kansalaiset pakottaa? Ei kaikilla todellakaan ole siihen mahdollisuuksia. Tarttis muistaa myös mitä perustuslaissa on säädetty, kun ollaan yli-innokkaasti viemässä kaikkea sähköiseen asiointiin. Eikö jo laillisuusvalvoja antaisi lausuntoa asian johdosta ?

  • Nimetön

    Olen ollut työnhakijana TE-toimistossa keväästä 2013 alkaen, kevääseen 2014. En tänä aikana saanut yhtään työtarjousta. Ainoa yhteydenotto oli se kun sovimme käyntiajan paikalliseen te-toimistoon. Keväällä hain itse kurssipaikan ja työharjoittelupaikan, johon työllistyin määräaikaisena.
    Vaimo on ollut lomautettuna / osittain lomautettuna jo pitkään. Yhtään työtarjousta ei ole tullut, vaikka työhaku on voimassa.
    Puhelimella ei ole päässyt läpi kertaakaan, kaikki asiat on hoidettu sähköpostilla. Niihin mahdollisesti joskus viikon parin kuluttua vastataan. Tai sitten ei. Ja jos vastataan, useimmiten niin että en osaa sanoa, etsi netistä, kysy sieltä tai kysy tuolta.
    Kyllä nyt Pirkanmaan te-toimiston tiedote on täyttä puppua, ihan sitä itseään. Toiminta on ala-arvoista.

  • Nimetön

    Pirkanmaan TE- toimisto tekee kaiken mahdollisen, ettei asiakkaita palvella.
    Pirkanmaa on itsekehun mestari monissa muissakin asioissa.

Kommentointi ei ole käytössä.