Citymarket tuo Sastamalaan vähintään 30 uutta työpaikkaa

Sastamalan Citymarket avaa ovensa ennen pääsiäistä, huhtikuun alkupuolella. K-citymarket Sastamalan tavaratalojohtaja Jarno Pulkkinen kertoo, että uusien työntekijöiden rekrytointi alkaa kuluvan viikon lopulla.

“Hakusessa on 20 työntekijää. Palkkaamme henkilökuntaa myyntiin, kassoille ja asiakaspalveluun.”

Cittarin ruokakauppiaat Outi ja Petri Vesanen rekrytoivat hekin muutaman uuden työntekijän K-supermarket Superissa työskentelevien nykyisten työntekijöidensä lisäksi.

“Työpöydälläni on jo vino pino hakemuksia. Muutaman vakituisen lisäksi tarvitsemme myös esimerkiksi kesätyöntekijöitä”, Outi Vesanen kertoo.

Finefactoryn yrittäjä Cristina Oksanen kertoo palkkaavansa yhden työntekijän. Tiiu Lahdenperän mukaan parturi-kampaamoon tarvitaan 2 – 3 uutta työntekijää. Kultajousen Citymarketin liikkeeseen tulee 3 työntekijää. Riku Syrjänen aikoo palkata uuteen lounas-kahvilaansa 2 – 3 työntekijää.

Yhteensä Citymarket tuo Sastamalaan vähintään 30 uutta työpaikkaa.

  • kerrannaisvaikutus?

    Pitäisikö välillä katsoa hieman ylempää (Minna), koko Vammalaa, korvaako/työllistääkö tuo 30 “uutta” työpaikkaa jo nyt lopettamassa olevien keskustan vanhojen yrittäjien + kaupan avauksessa tulevien muidenkin yrittäjien “vapauttamat” työntekijät. Aika tietysti näyttää yrittäjien tämän hetken mietteet.

  • Nimetön

    Kauppiaat tietysti haluavat palkata nuoria ihmisiä töihin, mutta kyllä ne vanhat konkarit ovat myyntityössä aina paikallaan. Millään taikatempulla ei saa nuorista ihan nopeasti hyviä myyjiä siihen kuluu aikaa. Toivottavasti nämä vähän vanhemmat myyjät saavat pitää paikkansa.

  • Nimetön

    Saattaa joku keskustan pikkuliikkessä pienellä palkalla oleva hakeutua varmemman työpaikan ja lisien toivossa Cittariin. On työntekijän etu, jos ammattitaitoisista työntekijöistä tulee kilpailua.

  • Nimetön

    Kaiken ikäisiä tarvitaan, mutta itse pidän vanhempien ja kokeneempien palvelusta. On sitä elämän kokemusta ja sydämmestä tulevaa arvokkuutta asiakasta kohtaan. Hyvä palvelu lämmittää mieltä aina.

  • Nimetön

    Mutta kyllä se niin on että nuoret kouluttautuvat nykyaikaiseen myyntityöhön ja ovat ajantasalla monista jutuista, valitettavan moni vanhempi työntekijä haluaa tehdä kaiken kuin ennen vanhaan ja nykypäivänä se ei välttämättä ole enää paras tapa. Uskon että nuorilla on yhtä palava halu palvella asiakkaita, jos on palveluammattiin töihin hakenut. Nuoret kuitenkin on tulevaisuus.

    • Nimetön

      Juuri näin. Valitettavan usein työssäni kohtaan sitä, että “Näin se on aina tehty”, ja se on väärin. Kauppa kehittyy ja myyjien pitää kehittyä sen mukana. Moni ammattitaitoinen kokenut myyjä kulkee laput silmillä, eikä näe metsää puilta. Nuorempi saattaa katsoa asiaa nykyaikaisemmin silmin.

      • Nimetön

        kyllä kauemmin alalla olleella on sitä hiljaista tietoa ja näkemystä,elämänkokemusta, mitä “alalle tulevat untuvikot” eivät halua ymmärtää, jossakin it-jutuissa kauemmin olleilla voi viedä hiukan kauemmin opin haltuunotto, mutta kyllä edelleen pätee perustotuus, että sitä pitkän kokemuksen ihmistä täytyis kunnioittaa – on klisee tuo, näin on aina ennenkin tehty, ei sitä nyt joka asiaan voi, eikä pidä tunkea vaikka kuinka kova halu olis syrjäyttää vanhempi työntekijä, tää pätee myös muussa työelämässä kuin kaupan alalla

    • Nimetön

      Väitätkö, ettei jo kokeneemmat ja vanhemmat henkilöt kouluta itseään ja omaa hyviä tietoteknisiä taitoja. Se on ihmisestä kiinni ei iästä. Ja lukio tyttöjä ja poikia ne kauppojen kassat paljolti ovat. Ja hyvä näin, saavat vähän opiskeluun rahaa. Hyvästä palvelusta puheenollen voi kertoa, että Puistokadun kemsu on parasta mitä Vammalasta löytyy. Sinne on aina ollut hyvä mennä ja saa asiantuntevaa palvelua joka tulee suoraan sydämmestä.

      • Nimetön

        Joo, ja Vammalan Keskuskuva, siellä on oikeat palveluihmiset. Ja Expert kodinkoneliike,riittää asiakkaalle palvelua ja nykynen Lounea tietokonemyynnissä. Ja huippu hyvä S- kauppa, ottavat kaikki asiakkaat huomioon,myös vammaiset.Ja myös mollattuja ns. vanhenpia työntekijöitä ei pidä syrjiä,ovat huippuja,parasta Vammalassa. Eivätkä jauha purkkaa!

    • Nimetön

      Paa sääkin lopettaen, toi “valitus” valittamisesta ! Epäkohdista kertominen tahi mielipiteensä kertominen ei ole valittamista,
      keskustelupalstalla ei ole muutoksenhakua, sellainen koskee lähinnä hallintopäätöksiä, joissa niissäkin nykyään puhutaan muutoksenhausta, eikä vanhanaikaista sanaa valittaa käytetä siinäkään yhteydessä, toki sanaa valittaa voidaan käyttää jos joku ilmaisee kivun aiheuttamaan tuskaansa, mutta se on kokonaan eri juttu

  • Nimetön

    Helkkarin pitkä matka kävellä kun haluu pelkän kaljakopan ja nortti askin ostaa onneksi on k-market lähellä

  • Jotain tien

    Pelkästään vanhalta Nesteeltä katos varmaan 8 paikkaa. Mutta sinisilmäisyys on kaunista. Lisäks viä ottivat rahalla torjuntavoiton ja estävät varmaan monen kymmenen paikan tulemisen tien toiselle puolen. Hyi Hyi.

  • kerrannaisvaikutus?

    ,,, Onneksi me kuluttajat päätämme, mistä tavaramme käymme ostamassa !!!

    Toivottovasti me Vammalalaiset huomaamme ajoissa sen, ettei käy niinkon Nokian ja Huittisten keskustoille on käynyt kun kaupat siirtyy ison tien varteen.

    • nimetön minäkin, nainen

      Mikään ei kiellä miestä hakeutumasta kaupan alalle. Tervemenoa vaan.

Kommentointi ei ole käytössä.