
Huittisten kaupungin viime vuonna toteuttama tonttien myyntikampanja tuotti tulosta. Vauhtia tonttien menekkiin haettiin muun muassa 30 prosentin hinnanalennuksella.
Maankäyttöpäällikkö Seija Holmi ynnää, että kaupunki myi viime vuonna seitsemän omakotitonttia, yhden rivitalotontin ja kahdeksan teollisuus- tai liiketonttia.
”Esimerkiksi vuosina 2016 ja 2017 on myyty kumpanakin yksi omakotitontti ja yhteensä kolme teollisuustonttia, joten tonttimyynti kohentui pienillä toimenpiteillä huomattavasti”, Holmi sanoo.
Kampanjan aikana myytyjä tontteja koskee normaali rakennusvelvoite eli niille nousevien rakennusten tulee olla käyttöönotettavissa viimeistään kolmen vuoden kuluttua.
”Olen todella yllättynyt siitä, miten nuoria tontinostajia Huittisissa on. Tämä lupailee hyvää, sillä nuoret perheet ovat selvästi jäämässä paikkakunnalle”, Holmi toteaa.
Alennuskampanja päättyi vuodenvaihteeseen, mutta Holmi paljastaa, että uusia toimenpiteitä hyvän tonttimyynnin jatkumiseksi on jo suunnitteilla.
Sastamala herätys. Kenen vastuulla Sastaman markkinointihomma on? Ei kai Rautavan?
Juu, Rautavan vastuulla on markkinointi.