
Päällystystöihin on Sastamalassa tänä vuonna budjetoitu kaikkiaan 418 000 euroa.
Kohdistamattomana on varattu 300 000 euroa. Summaan sisältyvät pohjatyöt ja reunakivet.
Erilliset määrärahat on Ellivuorentielle, Sorvanraitille ja Perkiönkadulle, Iisankadulle, Ikalankadulle ja Tampereentielle, Huikkalankadulle sekä kevyen liikenteen väylien kunnostamiseen.
Vanhojen katujen uudelleenpäällystämisistä merkittävimpiä ovat Vammalassa Linjakatu Harjukadun ja Ruutikujan väliltä, Sipintie Tanhuantien ja rautatien alikulun väliltä, Hopunkatu Pesurinkadun ja Trakinkadun väliltä sekä Harjukatu Aarnontien ja Poikkikadun väliltä. Keikyästä suunnitelmassa on Myllytie Äetsäntien ja Päätien välillä. Kiikassa päällystettäisiin Vehkatie ja Vehkamäentie sekä Törmätie Vehkamäentien ja Törmätien lopun väliltä.
Kohteet saattavat tarkentua. Toteutuksen laajuus riippuu määrärahojen riittävyydestä. Työt tehdään kahdessa vaiheessa.
Kaupungin mukaan nykyisen katuverkon uudelleenpäällystämisiin tulisi varata nykyistä enemmän määrärahoja. Taustalla on muun muassa ajoneuvoliikenteen kasvusta johtuva väylien kuormittuminen.
Päällystysohjelma on teknisen lautakunnan käsiteltävänä.
Kaikki tiet ihan paskana
puistokadulle uus asvaltti
Nurminen laittoi heti toimes, suuren vaalivoiton jälkeen. Ottakaa muutkin poliitikot mallia, että tulevaisuudessa on asiat entistä paremmin. Maan hallituskin vaihtuu nyt tulevaisuushallitukseksi.
Vai haaveiluhallitukseksi
Pääkatu kunnostettiin tovi sitten ja sitten pitikin tehdä vähän jotain putkiremppaa ja katu on ku 2 maailman sodan pommitusten jälkeen. Vasen ✋ ei tiedä mitä oikea tekee ja muut heiluu siinä keskellä
Pirantielle ja Kannintielle edes kunnolla soraa, että kuopat saa peittoon.
Koittakaa nyt saada Mouhijärvellä edes kapalontien pätkä kuntoon,tamäkin kuuluu Sastamalaan.
Äetsästä mottisen tiehaaraan päällyste ja unohdetaan se ianikuinen uimahalli .. tuossa on vettä
uimareille yllin kyllin kylän ympärillä ..
Mitäs teistä ja kaduista kuha päästään uimaan.
Ei kai yhen takia!
Ei kuha teillä tai kaduilla ui.
Muistaakseni piti kunnostaa pyörätiet kuntoon… sitä asiaa oli Satonen ajamassa.. miten sen asian kanssa nyt on? Ja noi ns. paikkaukset välillä sairaala-tuomiston ympyrä on ihan hirveet. Auto meinaa hajota. Tars tehrä jotain.
Paattivalkamankatu ja plaastarikuja . Voisitteko sijoittaa ystävällisesti päällystettävien listalle. Kiitos jo etukäteen.
Julkinen sektori täytyy pitää kunnossa, että yksityinen yritystoiminta pärjää maailmassa. Sillä yksityinen on hyvin riippuvainen julkisista palveluista. Poliisit pitää järjestyksen, yhteiskunta kouluttaa lääkärit, jotka toimivat yksityisellä puolella. Maantiet mahdollistaa tuotteiden viennin tehtailta maailmalle. Hyvinvointiyhteiskunta huolehtii ihmisistä, mutta myös firmojen menestys nojaa pitkälti yhteiskuntaan. Kuten vaikka koulutukseen ja sen hedelmiin.
Nykyään vaan on enemmän firmoja, jotka tekevät pikavoittoja hyvinvointiyhteiskunnan tontilla seurauksista välittämättä, esimerkiksi hoiva-alalla. Korkeakoulutkin halutaan vähitellen yksityisiksi. Tiet rapistuvat, koska porvarit haluavat niiden hoidosta bisnestä. Kun urakoitsija haluaa mahdollisimman korkean tuoton, työt tehdään vain niin “hyvin”, ettei urakkasopimusta irtisanoita kesken kauden. Halpa ja hyvä ovat eri asia, mutta se ei haittaa yksityistämistä.
Sitä vaan ihmettelen kun katuja kaivetaan niin jokainen kerta kohta jää joko painuksiin tai muuten kuoppaiseksi. Mielestäni sen voisi tehdä saman korkuiseksi kun se oli jos halutaan mutta täällä riittää että työt tehdään sinnepäin ja ketään ei tarkasta miten tuli tehtyä.