Helmikuun alusta Kelan Sastamalan palvelupiste muuttaa samoihin tiloihin TE-palveluiden kanssa osoitteeseen Puistokatu 10.
Kelan tavoitteena on tehdä yhä enemmän tiloihin liittyvää yhteistyötä muiden viranomaisten kanssa. Muutto samoihin tiloihin TE-palveluiden kanssa on esimerkki yhteistyöstä, jossa asiakkaille tarjottavaa henkilökohtaista palvelua kehitetään yhdessä kumppaneiden kanssa.
Kelan mukaan asiakkaan kannattaa jatkossa varata aika etukäteen, jos haluaa henkilökohtaista palvelua. Ajan voi varata verkossa tai soittamalla Kelaan.
Verkkoasioinnin lisääntymisen myötä yhä harvemman Kelan asiakkaan tarvitsee enää asioida palvelupisteessä. Myös asiakkaiden tarpeet ovat muuttuneet: henkilökohtaista palvelua tarvitsevat asiakkaat hyötyvät mahdollisuudesta varata aika etukäteen, Kelasta tiedotetaan.
“Haluamme kehittää palveluitamme niin, että Kela-asioita voi hoitaa kotoa käsin. Puhelinpalvelun kysyntä on suurta, ja puhelinajanvarausten tarve on kasvanut. Uudistuksella haluamme myös turvata mahdollisuuden saada henkilökohtaista palvelua kasvotusten silloin, kun asiakkaalla on sille tarve”, sanoo Keskisen asiakaspalveluyksikön johtaja Petteri Taponen.
Näin Kela palvelee Sastamalassa 3.2. alkaen:
Kelan palvelupiste muuttaa samoihin tiloihin TE-palveluiden kanssa osoitteeseen Puistokatu 10, Sastamala.
Kelan palvelupiste avoinna ma–ke ajanvarauksella (kello 9–12 ja 13–15.30).