
Asioiden hoitaminen Carunan kanssa on perin vaikeaa, sain huomata tässä taannoin. Sähköt katkesivat yhtäkkiä, varoittamatta. Jos kyse on laajemmasta katkosta, muistaa Caruna yleensä tekstiviestillä. Nyt viestiä ei kuulunut, joten lähdin kierrokselle tarkistamaan sulakkeita. Kaikki olivat ehjiä, mutta viestiä ei vain kuulunut. Aloin soitella vikailmoitusta yhtiölle. Sieltä automaatti kehotti ensimmäisenä katsomaan vikakarttaa. Milläs katsot, kun puhelin on korvalla? Tai jos sähköt ovat menneet, eikä tietokoneeseen tule virtaa.
Lopulta sain jonkun ”mestarin” langan päähän. Ensimmäinen vastaus oli, ettei heillä ole tällaista osoitetta kirjoissaan – ei meille sähköä Carunalta toimiteta. Ihme juttu, kun laskun kyllä osaavat säännöllisesti toimittaa! Sitten pienessä mielessä välähti, että vika olisi etäluettavassa mittarissa. No juu, vastasi mestari. Sähkömittari on varmaan tullut tiensä päähän, kun sen elinkaari on lopussa! Tarkastuksen jälkeen ilmeni, että laitteesta ei tosiaan heru mitään tietoa Carunan suuntaan.
Miten asiakas voi tietää, että laitteen elinkaari on lopussa, jos siitä ei mitään ilmoiteta? Tiedoksi nyt vaan muillekin, että etäluettavan mittarin parasta ennen päivä on 12-13 vuoden päästä asennuksesta. Jos pömpeli ei lähetä tietoa Carunalle, eikö heillä jokin laite hälytä, että pitäisi ilmoitella asiasta asiakkaan suuntaan?
Pömpelin korjaaja saatiin lopulta paikalle seuraavana aamuna, mutta sähköt olivat 12 tuntia poikki. Onneksi ei ollut montaa pakastinta täynnä tavaraa.
Carunalle sellaiset terveiset, että vähän paremmaksi systeemit, kiitos!
Asiakas