Aukko paikkakunnan palvelutarjonnassa ja omakohtaiset kokemukset painoivat vaakakupissa, kun Mauri ja Paula Kokkonen päättivät avata Matkahuollon asiamiespisteen Vammalan Väriaittaan.
Kyseisen palvelun loppuminen linja-autoasemalla vuoden lopussa näkyi Väriaitta-yrittäjien arjessa miltei välittömästi.
”Isompien pakettien vuoksi oli pakko ajella usein Huittisiin.”
”Esimerkiksi tapettilähetykset ja kaihdintilaukset ovat sellaisia, että niitä ei pakettiautomaattien tai kaikkein pienempien asiamiespisteiden kautta pysty hoitamaan”, Mauri Kokkonen kertoo.
Kokkoset tuumasivat, etteivät he todennäköisesti ole ainoita yrittäjiä, joilla on tarve saada myös suurempien pakettien ja tavaraerien logistiikka toimimaan.
”Kiitollista palautetta on jo tullut, vaikka palvelu on ollut meillä vasta muutaman päivän.”
Mauri Kokkonen sanoo, että asiamiestoiminta on muun yritystoiminnan ohessa järkevä lisäpalvelu.
”Meillä oli tilatkin valmiina ja mukavasti neliöitä tavaroiden lyhytaikaista varastoimista varten. Lisäksi autolla pääsee liikkeen takaovelle, jonne hankalasti liikuteltava paketti voidaan tuoda kärryllä. Eli puitteet palvelulle ovat hyvät.”
Hän tarkentaa, että palvelu ei pidä sisällään Matkahuollon lipunmyyntiä, eli kyse on vain tavaroiden lähettämis- ja vastaanottamispalvelusta.
Kokkonen kannustaa asiakkaita käyttämään Matkahuollon sovellusta ja hoitamaan pakettilähetysten maksun verkossa.
”Tällä tavalla toimiessa lähetyskuluissa säästää euroja ja kun sovelluksen lataa, voi paketin kulkua seurata kätevästi kännykästä”, hän toteaa.
Toki Väriaitassa voi lähetyksensä saattaa matkaan myös perinteisemmin keinoin ja asiakkaita ollaan valmiita tässäkin asiassa auttamaan.
Matkahuollon asiamiespiste palvelee Väriaitan aukioloaikojen puitteissa maanantaista torstaihin kello 7 – 17, perjantaisin kello 7 – 18 ja lauantaisin kello 9 – 14.
”Jos tuo paketin arkena ennen puolta päivää, se lähtee samana päivänä meiltä eteenpäin”, Kokkonen sanoo.