Tarjoustuotteet vetävät väkeä Hulluun Yöhön – Huittislaisten kauppiaiden yhteistempaus säilyttää suosionsa kerrasta toiseen

Kiviniityn pihalla pääsi tutustumaan myös Esakonin saunoihin. Viileä kevätsää sai Esa Lähteenmäen ja Joonas Ranta-ahon heittämään kuvitteellisesti löylyä. ”Pari saunakauppaa on jo aamupäivän aikana sovittu”, Lähteenmäki kertoi.

Huittisten Kauppiasverkoston yhteistä tapahtumapäivää Hullua Yötä vietettiin jälleen viime perjantaina.
Alkujaan ilta-aikaan ja kaupungin keskustan liikkeisiin painottunut tapahtuma on vuosien saatossa venynyt niin ajallisesti kuin pinta-alallisesti.

Artemiian kauppias Krista Laivuori-Saari ennakoi jo viime viikon Alueviestissä liikkeensä oven takana olevan jonoa heti ovien avautuessa.

Joonas Ranta-aho Kiviniityltä vahvistaa Laivuori-Saaren ennustuksen osuneen ainakin heidän kohdallaan oikeaan.

”Toki eniten väkeä on liikkeellä varmasti taas siinä viiden, kuuden aikaan, kun valtaosa ihmisistä on päässyt töistä, mutta kyllä tämä on meillä aina vilkas päivä ihan aamusta lähtien. Ensimmäiset tulevat hakemaan parhaat tarjoukset päältä heti kun myymälä aukeaa.”

Laivuori-Saaren tapaan Ranta-aho uskoo aamuryntäyksen johtuvan tarjoustuotteista.

”Tarjoukset ovat se Hullun Yön ykkösjuttu ja ihmiset haluavat varmistaa heti aamulla, että saavat haluamansa tuotteen varmasti.”

Ranta-ahon mukaan tämä on fiksua, sillä kaikkia tarjoustuotteita ei koskaan riitä iltaan asti.

”Jos tietyn tuotteen haluaa, niin on syytä olla liikkeellä heti aamulla. Esimerkiksi meillä näihin Hullun Yön tarjouksiin pyritään aina panostamaan oikeasti todella paljon. Sopivia tarjoustuotteita saatetaan säästellä pidemmänkin aikaa, jotta niistä saadaan tähän kohtaan mahdollisimman hyvä kampanja. Osa on tietenkin myös sellaisia tuotteita, että niistä vain päätetään raapaista kova tarjous. Vaikka tarjoustuotteita pyritään ottamaan paljon, aina joku loppuu jo ennen kuutta.”

Suosio, historia ja maine tunnetaan

Ranta-ahon mukaan Hullu Yö on huittislaisille kivijalkakaupoille mahtava mahdollisuus kaupalliseen päivään.

”Kunhan vaan tekee kotiläksynsä kunnolla. Vaikka tapahtuma on vuosien mittaan kerännyt käsittämättömän suosion, ei pelkästään sillä pysty ratsastamaan. Pitää oikeasti olla hyviä tarjouksia, jotta ihmiset saavat sitä, mitä ovat tulleet hakemaan ja tulevat myös seuraavalla kerralla.”

Kiviniityllä on useana Hulluna Yönä ollut tarjolla tarjousten ohessa myös jotain muita sirkushuveja. Tänä keväänä Ranta-ahon mukaan mentiin kuitenkin puhtaasti tarjousten voimalla.

”Toki meillä on täällä jälleen hyvin edustajia paikalla. Paljon tapahtuman suosiosta, historiasta ja maineesta kertoo sekin, että he haluavat ehdottomasti tulla tänne perjantai-iltana, mikä ei monellakaan kuulu varsinaiseen työaikaan.”

Jenni Vihlman pakkasi Elmeri Valion Hullun Yön ostokset Kivikylän kassiin. Makkaran muotoisessa myymälässä oli perjantaina tavallistakin enemmän hulinaa.

Hullun Yön levittäytymisestä ydinkeskustan ulkopuolelle kertoo esimerkiksi se, että Kivikylän tehtaanmyymälä oli tapahtumassa mukana nyt toistamiseen.

Jenni Vihlman kertoo jo aamupäivän olleen myymälässä tavallista perjantaita vilkkaampi.

”Kauppa on auki iltakahdeksaan, joten on mielenkiintoista nähdä, miten ihmiset löytävät illemmalla tänne.”

Vaikka Elmeri Valio oli liikkeellä yhden jälkeen iltapäivällä, oli hänen suosikkituotteensa paholaisen kanafetaleike ehtinyt jo loppua Kivikylän tiskistä.

”Hullussa Yössä tulee käytyä aina, mutta tällä kerralla tulin ihan varta vasten broileria hakemaan. Nyt pitää tulla huomenna uudestaan, jos sitä olisi silloin”, Valio naurahti ja esitteli, että ostoskassiin oli siitä huolimatta kertynyt muuta syötävää.

Valion tarvelista ei Hullua Yötä ajatellen ollut pitkä, mutta ruokaostosten jälkeen hän suunnitteli kuitenkin kiertävänsä myös muita liikkeitä.

”Tarjoukset ovat todella hyviä, joten kyllä niihin täytyy käydä tutustumassa. Aina jotain on tarttunut mukaankin”, hän pohti.

Tapahtumasta jäi positiivinen mieli

Kauppiasverkostoa luotsaavan Huittisten kaupungin markkinointi- ja viestintäsuunnittelija Helena Kaitasen mukaan Hullu Yö oli jälleen kerran onnistunut.

Kauppiasverkostolle tehdyssä pikakyselyssä valtaosa vastaajista oli erittäin tyytyväisiä tapahtuman onnistumiseen ja kiitteli, että väkeä oli käynyt päivän aikana paljon.

”Ihmisiä oli tällä kerralla ehkä hiukan vähemmän, mitä edellisvuonna. Tähän saattoi vaikuttaa ennen kaikkea viileä kevätsää, sillä ilmalla on todella suuri vaikutus siihen, miten innokkaasti ihmiset lähtevät liikkeelle”, Kaitanen tietää.

Kaiken kaikkiaan sekä kauppiaat että paikalle tulleet ihmiset olivat tapahtumassa Kaitasen mukaan positiivisella mielellä.

”Hyvin meni. Ei voi kuin todeta, että hyvä me”, Kaitanne hymyili.

Jätä kommentti