
Alueviestin tavoittavuus on hienoisessa nousussa, ja muutos viimevuoteen verrattuna on +6,7 %. Viime vuonna Alueviesti tavoitti 45 100 lukijaa viikossa – nyt määrä on kasvanut 48 100 lukijaan.
Kansallisen mediatutkimuksen mukaan tavoittavuus jakautuu seuraavasti: 60 % seuraa vain painettua lehteä, 17 % sekä painettua että digiä ja 22 % ainoastaan digiversiota.
”Olemme iloisia siitä, että yhä useampi valitsee Alueviestin omaksi paikallisuutisten lähteekseen. Lukijamäärän kasvu on meille merkki siitä, että tekemällämme työllä on aitoa arvoa ja merkitystä. Tulos vahvistaa myös lehden jo entisestään vahvaa asemaa alueen tiedonvälittäjänä”, toteaa päätoimittaja Maija Latva.
Alueviestin kokonaistavoittavuus on 48 100 lukijaa viikossa. Tutkimuksen mukaan vastaajien asumismuodoissa korostuvat omakotitalot, ja lähes kaikissa talouksissa on auto.
Lukijat seuraavat erityisesti paikallisia asioita ja tapahtumia sekä hyvinvointiin ja luontoon liittyviä aiheita.
Kansalliseen Mediatutkimukseen (KMT) kerätään tietoja tasaisesti läpi vuoden. KMT:n tavoittavuusluvut syntyvät painetun lehden numerokohtaisesta tavoittavuudesta ja viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita lukeneiden nettotavoittavuudesta. Kansallisen Mediatutkimuksen päätilaaja on Media Metrics Finland Oy ja toteuttaja Kantar Media Finland Oy.