Perjantaina hullutellaan Huittisissa – Yrittäjä Krista Laivuori-Saari tietää, että Hullua Yötä odottavat jo niin kauppiaat kuin asiakkaat

Huittisten kaupungin markkinointi- ja viestintäsuunnittelija Helena Kaitanen kertoo, että Hullussa Yössä ensimmäistä kertaa esillä olevia viirejä on hankittu huittislaisten kauppojen edustoille yhteensä kymmeniä kappaleita. Artemiian yrittäjä Krista Laivuori-Saari uskoo näyttävien viirien olevan kannattava hankinta.

Huittislaiset kauppiaat valmistautuvat parhaillaan perjantaina vietettävään Hullun Yöhön.

Kauppiasverkostoa vetävä, Huittisten kaupungin markkinointi- ja viestintäsuunnittelija Helena Kaitanen kertoo, että kestosuosion saavuttanut tapahtuma toteutetaan tänäkin keväänä tutulla, hyväksi havaitulla kaavalla.

”Liikkeissä on tapahtumaa ja tarjouksia. Lapsiperheiden ehdottomaksi suosikiksi noussut kaupunkijuna puksuttaa jälleen koko illan pysäkiltä toiselle ympäri keskustaa ja kauppapaikkoja.”

Kaitasen mukaan Hullun Yön konsepti tuntuu toimivan erinomaisella tavalla vuodesta toiseen.

”Huittinen on mukana VETO – Keskustojen Vetovoimaa Tiedolla Johtamalla -hankkeessa, minkä johdosta Hullun Yön yhteydessä on mahdollista osallistua kävijäkyselyyn ja kertoa ajatuksia Huittisten keskustan vetovoimasta. Tänä vuonna Hullu Yö noudattelee samaa tyyliä, millä se on aiemminkin toteutettu, mutta mikäli VETO-hankkeen kautta nousee esille uusia hyviä ideoita, voi olla, että ensi keväänä tapahtuma on jollain tavalla muuttanut muotoaan”, Kaitanen kaavailee.

Kaikkea tuskin kuitenkaan tullaan kerralla muuttamaan.

”Hyväksi havaittua ei kannata hajottaa ihan vain uudistamisen vuoksi. Toimivat palaset tullaan varmasti säilyttämään jatkossakin, mutta aina on hyvä miettiä myös uusia mahdollisuuksia.”

Helena Kaitanen ja Krista Laivuori-Saari kokosivat alkuviikolla valmiiksi Hullussa Yössä kauppojen edessä esillä olevia viirejä.

Ruokatarjonnan merkitys tapahtumassa korostunut

Vaikka huittislaisten kivijalkaliikkeiden määrä on ollut viime aikoina hivenen laskeva, Kaitanen huomauttaa, että Kauppiasverkostoon kuuluu edelleen yli 80 jäsenyritystä.

”Hienointa on se, että yrittäjät ovat edelleen innolla mukana niin Hullussa Yössä kuin muissakin yhteisissä tempauksissa.”

Viime vuosina erityisesti ruokatarjonnan merkitys Hullussa Yössä on korostunut. Tapahtumaan tullaan paitsi ostoksille myös herkuttelemaan.

”Mukana olevien ravintoloiden ruokailijamäärät nousevat Hullun Yön aikana sinne 400-600 asiakkaaseen. Koska tapahtumassa viihdytään pitkään, voidaan illan aikana syödä pariinkin otteeseen”, Kaitanen tietää.

Moni piipahtaa Hullun Yön aikana myös elämystorilla, jonne on Kaitasen mukaan ilmoittautunut tällä kerralla peräti 12 toimijaa.

”Torilla on koko illan ajan mukavaa ohjelmaa. Osallistua voi vaikkapa Laulukoulu Preston järjestämiin Karaoketansseihin ja lapset pääsevät jälleen pomppulinnan pyörteisiin kirkkopuistossa. Huittisten kaupungin saksalaisen ystävyyskunnan vieraat esittäytyvät kuudelta ja Vuoden Suunnannäyttäjä julkistetaan seitsemän jälkeen”, Kaitanen kertoo.

“Kaikenlaista tarjousta ja kärrynpyörää”

Artemiia yrittäjä Krista Laivuori-Saari toteaa hymyillen, että Hullua Yötä on ehditty odottaa kovasti jo niin kauppiaiden kuin asiakkaidenkin keskuudessa.

”Kaikenlaista tarjousta ja kärrynpyörää on jälleen luvassa”, hän paljastaa.

Keväisin ja syksyisin järjestettävät Hullut Yöt lukeutuvat Artemiian vuoden kiireisimpiin päiviin.

”Ensimmäiset asiakkaat ovat aina oven takana heti puoli kymmenen aikaan hakemassa parhaita tarjoustuotteita. Illan mittaan kauppoja kiertelevien asiakkaiden määrä lisääntyy”, Laivuori-Saari tietää.

Tänä vuonna Kauppiasverkoston liikkeiden edessä liehuvat ensimmäistä kertaa näyttävät, Huittisten vihreät viirit. Laivuori-Saari uskoo, että 2,5 metriä korkeat viirit tuovat kaupoille uudenlaista näkyvyyttä ja katukuvaan mukavaa yhtenäisyyttä.

”Toivottavasti ne herättävät ohikulkijat poikkeamaan myymälöissä muutenkin kuin Hulluna Yönä.”

Jätä kommentti