Laivuri Awe Vilpas on tuohtunut ja pettynyt Sastamalan kaupungin toimintaan. “Minulle annetut lupaukset ovat jääneet toteutumatta. Konkreettinen esimerkki siitä on satama, jossa laivan piti pysähtyä keskustan päässä. Lisäksi keväällä käydyissä neuvotteluissa minulle kerrottiin, että Yrityspalvelu haluaa ottaa vastuun tiedottamisesta.”
Sastamalan Seudun Yrityspalvelun toimitusjohtaja Mikko Nieminen on erilaisilla linjoilla Vilppaan kanssa. Hänen mukaansa kaupunki on hoitanut lupaamansa asiat. “Laivan tulemista Sastamalaan on katsottu alusta asti hyvällä. Satama-alue ruopattiin jo keväällä laivan tuloa ajatellen. Lisäksi olemme pyrkineet auttamaan markkinoinnissa tuomalla laivurin ja paikallisia matkailutoimijoita yhteen.”
M/S Liekoveden jatko on edelleen avoinna. Vilpas kertoi tiistaina aamupäivällä, että yhtiön sisällä on tehty päätös pitää laiva Sastamalassa tämän kesän ajan. Tämä kuitenkin edellyttää sitä, että perjantaihin mennessä laivalla on merkitty satamapaikka.
Lue lisää Alueviestistä 3.7.









toi laivahan on ihan samannäköinen kuin kun silloin aikanaan seilatessaan täällä Telilän kipparoidessa, olis voinut vähän “päivittää”…..
ja kesähän on vasta alussa, ilman muuta lähdetään vesille, vaikkei laiturikahvila mikään eteläsatama ole eikä Pyhän Olavin kirkko Suomenlinna…
outoa markkinointia, mutta toimii näinkin…
reittisuunnitelmissa voisi käyttää hieman mielikuvitusta,,,
Kuka siihen edes uskaltas mennä, laivahan oli upota silloin, kun oli viimeksi Vammalassa. Ja koska niin tästä kuvasta kun aikaisemmin lehdestäkin antoi ymmärtää, niin purtilolle ei ole tehty tuona reissuu aikana mitään.
Yrityspalvelu näyttää tehneen vähintään sen mitä on paperilla, jos yhteistyösopimusta yleensä on. Yrityspalvelu ei voi ottaa hoitaakseen yrittäjän liiketoiminnan markkinointia, ellei siitä nimenomaan ole sovittu ja makseta alalla yleisesti hyväksyttyä korvausta.
Tuotteistamiseen neuvoja varmaan on annettu ja markkinoinninkin hoitamiseen, mutta yrittäjän kannattaisi vastata kysyntään minkälaisilla reiteillä ja minne ja millä hinnalla matkailijat sekä paikalliset ovat valmiita palvelua käyttämään. Paikalliset haluaisivat varmaan vaikkapa polkupyörä/jalankulku lossia Kilpinokan sillan vaiheille mukavan reitin varrelle.
Ei yrityspalvelun tehtävä ole hoitaa yksittäisen toimijoiden markkinointia vaan antaa neuvoja ja apuja yritystoimintaan.
Niin oikeassa on Kaustin!Ei Yrityspalvelu muittenkaan markkinointia hoitele ja eikös laivuri ihan itsenäinen yrittäjä ole?
Kyllä laivuri on itsenäinen yrittäjä ja hänen tehtävänsä on hoitaa markkinointi , ei kaupungin !
Esimerkiksi Sastamalan markkinointi -lehtisessä ei ole sanaakaan koko laivatouhusta koska ilmeisesti tieto laivaliikenteen aloittamisesta tuli niin myöhään. Yritystoiminnassa on aina riskinsä ja toiminta vaatii pitkäjänteisyyttä. Luulisin että vasta ensi vuonna voi odottaa tuloksia,tämä kesä pitää toimintaa tehdä tunnetuksi. Näin se vaan on.
“Luulisin että vasta ensi vuonna voi odottaa tuloksia,tämä kesä pitää toimintaa tehdä tunnetuksi. Näin se vaan on”.
Näin voisi tietysti luulla.
Jos asiaa ajattelee realistisesti, niin kuinka laiva, joka vaatii 1-2 hlön miehistön plus muut kulut, voisi odotella ensimmäisen vuoden. Totuus on, että ei tuo mikään rahasampo ole vaikka odottaisi vielä toisenkin vuoden. Kyllä se laiha bisnes pitää saada pyörimään heti. Yrittäjällä on riski itse kannettavana, siitä tosin olen samaa mieltä.
Onko yrittäjällä ollut hiukan liian ruusuiset kuvitelmat rahallisesti?
saaks siellä kaljaa?
Ei tuosta purkista saa sopivaa kiertävää ravintolalauttaa joka poikkeasi Tervakalliolla, Kaalisaaressa, kirkoilla, Ellivuoressa aina Siuroon asti ja takaisin. Tarttis ostaa jostain järvisuomesta purkki ja panna kattilat höyryämään pään sijasta.
Polkupyörä pitäisi mahtua mukaan että asiakas voi sopivassa paikassa hypätä kyytiin ja pois.
Tuo polkupyöräidea on hyvä. Menomatka vaikka Siuroon kauniita maisemia katsellen ja sieltä takaisin Vammalaan.
Tietääkseni ei!
Mainontaa, mainontaa ja vielä kerran mainontaa. Mielenkiintoisempia ja pitempiä matkoja, vanhalle kirkolle menee vaikka uimalla sylvään rannasta. Heikkohermoinen kaveri tämä Vilpas – jos vuoden päästä syksyllä on vielä hiljaista ja markkinointiin ja ideointiin on täysillä panostettu niin sitten voi miettiä mikä meni pieleen.
Totuus on se että kirkolla kävijät vähenee vuosi vuodelta eikä sen varaan voi mitään laskea. Itse ottaisin myös yhteyttä bussimatkoja kirkolle tekeviin yrityksiin ja sopisin yhteistyökuvioista. Mikään kirkko-sylvää-lossi ei tule ikinä kannattamaan.
Mainontaa, reissuihin teemoja yhteistyökumppaneiden kanssa ja talvella laivaan tosiaan pieni päivitys kansirakenteisiin. Ei tollanen retro-vesisuihku oikein ole enää 2000-lukua.
Justi niin, varmaan kaikki jotka ovat halunneet kirkon nähdä ovat siellä jo käyneet
jotain vähän mielenkiintoisempaa pitäis keksiä kun risteliyt kirkolle! Yhteislauluristeily, historiallinen risteily jossa joku kertois Kokemäenjokilaakson elämästä ennen vanhaan, lounasristeily Ellivuoreen. Varmaan olis kiinnostuneita
Yrittäjäystävällinen Saaaaastamala……
Mikäs kaupunki hoitaa ja maksaa yksityisten yrittäjien mainostamista???
juu ei maksakaan kun kaikki rahat menee pukstaaviin ja saskyhalliin…
Ei kukaan muukaan yrittäjä voi moittia kaupungia jos bisnekset menee päin peetä. Sillai kaupunki kyllä olis voinut tehdä että olisi järjestänyt vaikka valtuutetuille jonkun risteilyn että he olisivat sitten taas voineet kertoa siitä tuttavilleen jne.
Kun Liekovesi viimeksi seilasi täällä joskus vuosikausia sitten tossa laiturissa oli kielto ettei siihen saanut mennä mitkään muut veneet , miksei sellaista ole nyt? Eihän tuollaista purkkia voi parkkeerata ihan mihin vaan että siinä mielessä tää laivuri on ihan oikeessa , muusta en tiä!
nin aina!
Viksu miäs tuntuu tää Vilpas olevan…nyt tän meediamylläkän ansiosta ainaskin tiäretään että vammalasa pääsee laivaan 🙂 😀
heh heh heh….