Pihlajalinna avaamassa vastaanottokeskuksen Karkkuun – Tilat 130-140 turvapaikanhakijalle

Sastamalan Karkkuun on tulossa lisää turvapaikanhakijoita. Pihlajalinna suunnittelee avaavansa marraskuun aikana vastaanottokeskuksen.

Alustavan suunnitelman mukaan vastaanottokeskus tulee samoihin tiloihin Pihlajalinnan tehostetun palveluasumisen yksikön kanssa Hoikantielle. Tilat soveltuvat perheille.

Yhdessä isossa omakotitalossa ja kahdessa rivitalossa on yhteensä kymmenen asuntoa. Kaikissa asunnoissa on keittiöt, joissa turvapaikanhakijat voivat itse valmistaa ruoan perheilleen.

Karkun vastaanottokeskuksella on mahdollisuus majoittaa kokonaisuudessaan 130-140 turvapaikanhakijaa.

Pihlajalinnalla on Karkun vastaanottokeskuksen avaamisen jälkeen viisi vastaanottokeskusta. Muut ovat Kokemäellä, Hämeenlinnan Rengossa, Jämsässä ja Kihniössä.

      • Puuttinin kanssa diili?

        Täysin samaa mieltä, jos sais ne siperiaan lähetettyä? Niiden ei tarvis pommeja pelätä, eillei joku niitä johonkin armeijan ampuma alueelle “vahingossa” vie.

    • koulu keskustaan takaisin

      Kyllä Karkusta voi tulla pakolaiskylä kunhan SASKY siirtää turhaan sivukylälle siirretyt palvelunsa takaisin keskustaan!

  • Nimetön

    Jees. Linjurivuorot puihin samantien. Ne kun risteytys persjalkaisten karkkulaisten kanssa niin sitä evoluution muokkaamaan ihmettä tulevat turistit kaukaakin ihmettelemään.

  • Tapani

    Lienee pieni järkytys Sastamalassa, joka ei aina tunnu olevan osa Suomea, vaan monien mielestä aivan oma valtionsa, jossa lakejakin voi noudattaa oman tahtonsa mukaan.
    Joka tapauksessa ruokakauppa vilkastuu Karkussa ja työntekijöitäkin vastaanottokeskukseen tarvitaan. Hyviä asioita ovat molemmat.
    Perheellisten asuttaminen on monin tavoin parempi vaihtoehto kuin yksinäisten nuorten miesten. Toivoa sopii että sekä kovia kokeneet paikalliset kaljaveikot että kovia kokeneet maahanmuuttajat yrittävät tosissaan elää ihmisiksi.

    • Nimetön

      Kyllä ruokakauppa vilkastuu ja varmasti myös liikenne. Näitä pakolaisia pitää kuskata ns. palvelujen äärelle esim. terveyskeskukseen Vammalaan. Ilmeistä on, että nämä maahanmuuttajat tulevat näkymään niin Karkun kuin Vammalankin katukuvassa. Pitäisikö saada ylimääräinen bussivuoro Karkusta Vammalaan ja takaisin ?

      • Nimetön

        Omilla rahoillaanko ne busseilla kulkevat?
        Jos kunta maksaa, niin saavat maksaa minullekkin vaikka bussikuljetukset töypaikalle ja takaisin. Taksikin kelpaa, pitäiskö alkaa pakolaiseksi? Olis kaikki ihanan ilmaista, loisimisesta jopa maksettaisi

      • Nimetön

        Kyllä suomi on mennyt liian pitkälle pakolaisten hyysäämisessä!! Ne saavat enempi käyttörahaa kuin me suomalaiset, ja lisäksi he saavat kulttuurin perusteella ‘sopeutumisrahaa’ 700-800€ vaatteisiin vastaanottorahan lisäksi. Ei juma…ta nyt pitää lopettaa rahan anto heille pe…le, koska itse oon kelan työmarkkina- tuella, enkä miekään saa vaaterahaa ja eikämulla ole edes sänkyä missä nukun

      • Nimetön

        Älä valehtele, itse saat enemmän peruspäivärahaa ja asumistukea. Tämän päälle sossu maksaa sähkö- ja puhelinlaskusikin.

  • Nimetön

    Tässä vaatimuksessa “maan lakien noudattamisesta” on se äly, että myös maahantulijoiden on niitä noudatettava.

  • Nimetön

    Kiikosten kunnantaloon kans mahtuis monta muslimia voisivat siinä kirkon vieressä pyllistellä Mekkaan päin ja suunnitella terroritekoja.

  • Karkuunkarkkulaiset

    R.I.P Karkku. Harmi kun siellä on juna-asema niin pääsevät tänne nokialle liian helpolla loisimaan. Ei tarvi ainakaan asunnon ostoa sieltä enää miettiä.

    Pitäkää ovet lukossa, hämeenkyrössä olivat tyhjentäneet jonkun pihavaraston, googlella löytyy tästä juttua.

    • Nimetön

      Aika ilmeistä on, että talojen arvo Karkussa laskee näiden maahanmuuttajien takia. Näin ei tietenkään saisi olla, mutta näin se on.

    • Karkuunkarkkulaiset

      mvlehti.net/2015/10/30/huhu-matut-rosvosivat-mummolta-rahat-hameenkyron-k-supermarketissa/

      • Karkuunkarkkulaiset

        mvlehti.net/2015/10/22/matut-rosvosivat-hameenkyron-sasissa/

        Tässä pari tapausta hämeenkyröstä

      • Nimetön

        Kuules ryssän trolli, näillä valeilla et Suomen kansaa hajota. Keksi juttuja Putleristasi välillä. Propagandasi saattoi hajottaa Krimin yhteishengen, mutta samalla konstilla et meitä saa!

      • Karkuunkarkkulaiset

        Kuules 7.11 01.12
        Taidat olla kyseisen kiinteistön omistaja joka hamuaa mamu rahaa, pilaat tavallisten ihmisten elämän ahneudellasi. Kerro mikä noista jutuissa on valetta, mitä krimillä on tapahtunut on mielestäni täysin väärin. Miksi sieltä ei lähde pakolaisia? Mielummin todellista sotaa pakenevia auttaisin esim ukrainalaisia, siellä ne puolustavat maatansa toisin kun nämä kymmenet tuhannet elitasopakolaiset. Jos tulis esim ukrainasta pakolaisia luutavasti olisivat naisia ja lapsia, he palaisivat kotimaahansa sodan loputtua. Te suvaitsevat itsekkäät tämän maan pilaatte, mitä vikaa on suomalaisissa ja suomalaisuudessa? Miksi suomalaisuus suomen turvallinen maa ehdontahdoin täytyy pilata? Jaa että nyt venäjä trolli, ihme kun et käyttäny sanoja natsi, rasisti, skini. Olenko bisnestäsi vastaan? Jos saat per pakolainen 10e/ vrk 140×10= 1400e/vrk 1400×365= 511 000e/ vuosi. Eli saat puoli miljoonaa euroa verorahoja vuodessa siittä että pilaat muiden asuntojen arvon ja rauhallisen elämän. Eikö hävetä yhtään? Veron maksajien rahoilla tietysti täys remppa ensin?

      • Nimetön

        Jos ei tekstissä ole mitään mistä syyttää natsiksi tai rasistiksi. Niin otetaan venäjän trolli kortti esiin? Suomalaisista varmasti valtaosa ei halua noita tänne eläteikseen. Maks 1% noita tänne haluaa, nekin vain bisneksen takia ja meidän päättäjät ikävä kyllä kuuluvat tohon sakkiin. Nostetaan alvia ja vaikka polttoaine veroa, saa miettiä kallista kauppa reissua, ainiin nää elätit saa kyydit ja ruuat ilmaiseksi kuten asumisen ja kaiken muukin, ja mikään ei kelpaa eikä riitä, luulis olevan hyvinkin tyytyväisiä ilmaiseen elämään. Ne oikeat pakolaiset kärsii näiden elintasopakolaisten takia.

      • Ryhmy ja Romppainen

        Vaikka uskotkin mieluummin pahantahtoisia kansankiihottajia, niin tässä sinulle virallinen totuus:
        Turvapaikanhakija saa asua maksutta vastaanottokeskuksessa odottaessaan turvapaikkahakemuksensa ratkaisemista.
        Jos turvapaikanhakija ei pysty elättämään itseään, hän voi hakea vastaanottorahaa. Jos turvapaikanhakija saa vastaanottokeskuksessa ruoan, vastaanottorahan suuruus on yksinasuvilla tai yksinhuoltajilla 92,64 euroa kuukaudessa. Muille yli 18-vuotiaille maksetaan 76,29 euroa ja perheensä kanssa asuville lapsille 59,94 euroa kuussa.
        Jos turvapaikanhakija ei saa vastaanottokeskuksesta aterioita, saa yksinasuva tai yksinhuoltaja 316,07 euroa kuukaudessa. Muut yli 18-vuotiaat saavat 267,02 ja perheensä kanssa asuvat lapset 201,63 euroa kuussa.
        Kelan etuuksia turvapaikanhakija voi saada vasta, kun hänelle on myönnetty oleskelulupa ja hänen katsotaan asuvan vakinaisesti Suomessa. Turvapaikan saaneella on oikeus samoihin Kelan etuuksiin ja muuhun sosiaaliturvaan kuin muillakin Suomessa vakinaisesti asuvilla.
        Tässä todellakin kaikki.

      • Nimetön

        Oletko spr ryöstäjä vai oletko pihlajalinnasta joku suomen valloittaja kun noin tarkkaan tiedät? Puhuit paljonko rahaa noi saa itselleen, mutta kerro mitä ne meille maksaa, asumis kulut, lääkäri, tulkit, kuskaamiset, vokkejen lämmitys, vesi yms kulut, ei tässä muutkaan ilmaiseks asu, ainakaan ne jotka näiden asumisen kustantaa. Jos vanki vankilassa maksaa n. 200e / vrk niin paljonkohan mahtaa yksi pakolainen todellisuudessa maksaa? Poliiseilta ei ainakaan työt lopu, mutta paljon vaarallisemmaksi se muuttuu.

      • Nimetön

        “tässä sinulle virallinen totuus:
        Turvapaikanhakija saa asua maksutta vastaanottokeskuksessa odottaessaan turvapaikkahakemuksensa ratkaisemista.”

        Heille tämä on nimenomaan ilmaista kun me veron maksajat maksamme, mikäli itse joudut asumisestasi mitään maksamaan niin tiedät että se ei todellakaan ilmaista ole. Esim. Sähkö, lämmitys kulut, vakuutukset.

        Lisäksi kuluttavat paljon viranomaisten aikaa joka maksaa veronmaksajille.
        Tarvitsevat tulkkeja, nekään ei ilmaisia ole.
        Niille maksetaan linja-auto ja taksi matkat.

        Kuulostaapa hauskalta, valtio tämän maksaa, mutta mistä valtio repii tähän rahat?= veroista.

      • Nimetön

        Miten sinä järjestäisit pakolaisten asumisen ja elämisen turvapaikkakäsittelyn ajaksi? Entä mikä on sinun vaihtoehtosi lakiin perustuvalle viranomaistutkinnalle? Jos et halua yhteiskunnan maksavan turvaa sitä tarvitseville, et hyväksy myöskään lapsilisiä, työttömyysturvaa, asumistukea, julkista terveydenhoitoa, koulutusta, eläkkeitä…

      • Nimetön

        Vois vaikka spr rakentaa turvallisille alueille sinne lähi-itään pakolais leirejä, miksi tarvii tänne asti tulla monen turvallisen eu maan läpi? Hyväksyn lapsilisät yms jotka on itse tänne verorahoilla maksettu. Sitä en hyväksy että nämä tulevat meidän eläteiksi, kun siihen ei ole yksinkertaisesti varaa. Tässä bisneksessä liikkuu isot rahat, itse edesautat laitonta pakolais bisnestä jossa siirtolaiset hukkuu välimerellä. Niitä virtaa tänne tasan niin kauan kun rajat ovat auki, jossain vaiheessa on pakko rajat sulkea, mitä nopeammin sen parempi, tai kohta olemme vähemmistö ja unnohdettu hyvonvointivaltio. On lotto voitto maahantunkeutua suomeen.

      • Nimetön

        15.47
        Ne rahat on suomalaisten hyvinvointiin, ei maailman pelastamiseen.

      • Nimetön

        Mistä SPR saa varat muutaman miljoonan pakolaisen leirien perustamiseen ja ylläpitoon? Lahjoitatko sinä heidän keräykseensä rahaa? Nenäpäiväkeräyskään ei tänä vuonna mennyt odotusten mukaan, ja tuolla keräyksellä oli tarkoitus auttaa ihmisiä heidän kotimaassaan. Eivätpä taida ihmiset ymmärtää katastrofin suuruutta.

      • Nimetön

        Spr johtajat voisivat tehdä hyvää ja leikata vaikka palkkoja. Ei taida miljardi riittää noihin pakolaisiin vuodessa. Laittais ne rahat mielummin vaikka sinne. Niiden ylläpito täällä suomessa huomattavasti kalliimpaa kuin pakolaisleireillä, vastaatko miksi ne tulee lukuisien turvallisten eu maiden läpi tänne pohjoismaihin?

  • Karkuunkarkkulaiset

    mvlehti.net/2015/10/24/paivan-kuva-pakolaisperhe/

    Tälläsiä perheitä?

      • Karkuunkarkkulaiset

        Mv lehti on oikeesti lutettavampi kuin tuo mainetsemasi yle. Yle jäänyt kiinni jo liian monista valheista. Ylen kanta liian läpinäkyvää. Sais lopettaa koko pakkoveroilla pyörivän sonnan. Ja mitä vikaa venäläisissä on? En usko enää yhtäkään is, il yms juttua venäläisistä tai oikeestaan mistään muustakaan, yrittävät saada jotain venäjä pelkoa tänne, mikseivät irakilaisista pelottele jotka valtaa suomea para aikaa, jotka ovat todellinen uhka suomalaisille? Jos tänne halutaan monikulttuurisuutta niin miksi ei oteta tasasesti ympäri maapalloa? Amerikoista kiinasta yms? Näille pitäis laittaa sosiaali turvaan miinus merkki eteen. Eli jos saavat täällä tonnin kuussa käteen niin saisivat maksaa tonnin kuulaudessa jotta saisivat täällä olla. Minulla ei ole tummaihoisia vastaan mitään, mutta sitä en hyväksy että tänne laittomasti tulee kymmeniä tuhansia siirtolaisia meidän elätettäväksi paremman eli helpomman elämän perässä, kun emme pysty pitämään huolta omistakaan. Opiskelioilta vanhuksilta terveydenhuollosta koulutuksesta. Kaikki ajetaan alas kun ei ole varaa, mutta mistä löytyy kymmenille tuhansille pakolaisille rahaa? Kuka kertoo? Mitenkä nämä oppivat kielen? Suomi on yksi pallon hankalimmista kielistä oppia. Lukekaa mvlehteä jos haluatte sensuroimattomia uutisia maahantunkeutumiseen liittyen. Nämä pienemmät lehdet ovat parempia ja luetettavampia verrattuna valtamediaa il, is, hs, mtv yms. Niissä on kommentoiti kielletty vain siksi ettei kansa näe muiden mielipiteitä, jotka sotivat omaa linjaansa vastaan, vedoten tietysti rasismiin.

        EN VIHAA TUMMAIHOISIA, MUTTA TÄHÄN EI OLE SUOMELLA VARAA JA HEIDÄN KULTTUURINSA EI SOVI TÄNNE!

        mvlehden suosio on huipussaa ja syystäkin. Siellä on kommentointi mahdollisuus ilman sensuuria, lähes kaikki kommentit ovat hyvin asiallisia. Juuri muiden mielipiteen näkeminen on hyvä asia.

      • Karkuunkarkkulaiset

        mvlehti.net/2015/11/04/yle-korjasi-mvn-parjausuutistaan-huomasiko-kukaan-pyytaako-yle-anteeksi/

      • Karkuunkarkkulaiset

        Täällä on kommentointi auki koskien vastaanottokeskusta, mielestäni kaikki ovat asiallisia kommentteja täällä. Isoissa medioissa kommentointi poistettu. Poliisikin kieltänyt etnisen taustan ilmoittamisen rikoksiin koskien mikäli sillä ei ole merkittävää asiaa rikosta koskien. Mielestäni tämä on rasismia suomalaista kohtaan.

      • Karkuunkarkkulaiset

        mvlehti.net/2015/11/06/tummaihoinen-matu-yritti-raiskata-forssassa/

  • Nimetön

    Hienoa että Sastamalaankin saadaan pakolaiskeskus. Vaikka päättäjät muka väittivät ettei tilojakaan ole. Kyräilyä täällä Tyrväällä on ihan tarpeeksi..ainakin maalaiskylissä. Joten sekaan vaan.Vammalan keskustankin katukuva edes hiukan kansainvälistyy.Hyvä Karkku!!

    • Nimetön

      Sinisilmäisyys poistuu suomesta tällä menolla; syntyy melko tummia penskoja tulevaisuudessa.

    • Nimetön

      Juuri näin.Ilman kaupungin lupaa pihlajalinna tuo pakolaisia ja rahastaa valtiota ja sastamala maksaa kulut.

      • 1000:n taalan tilaisuus

        Osta sinäkin Pihlajalinnan osakkeita, niin mielesi muuttuu paljon pakolaismyönteisemmäksi. Nyt niitä kannattaisi ostaa vaikka lainapääomalla.

      • Nimetön

        1000 taalan tilaisuus.
        Mitä tämä maa teille suvaitsevaisille ja rahan sokaistamille ahneille merkitsee? Tämä on nimenomaan törkeää bisnestä suomalaisten ihmisten ja suomalaisten hyvinvoinnin kustannuksella, vieläpä verorahoilla. Toivottavasti esim. Pihlajalinna joutuu kantamaan tästä vielä vastuun ja maksamaan verorahat korkojen kanssa takaisin.

        Katsokaa james hirvisaaren parin minuutin video youtubesta: totuus suomen nykytilanteesta

  • Nimetön

    Ja vois kehitellä jonkin monikulttuurisuuspäivänkin…kun tuntuu kaikki pyörivän vain kirjojen ympärillä Vammalassa. Vähän sambaa ym.keskustaan. Koulutkin saavat uusia oppilaita ettei tartte kaikkia ihan kiinni laittaa..

    • Nimetön

      Tuntuu, että kaikki on mahdollista, kun turvapaikanhakijat tulevat. Ai, että kun on kivaa. Nyt löytyy rahaa ja myötätuntoa. Työpaikkojakin on, vaikka kantasuomalaisille niitä ei ole. Ruokakin on parempaa, kun siihen lisätään mausteita.

    • Nimetön

      Kouluja laukkautetaan säästö syistä, stubbin mukaan tämähän on vain rikkautta. Rahaa on kohta niin paljon että saadaan lisää kouluja.

  • Nimetön

    Nämä maahanmuuttajat kyllä tulevat työllistämään Karkun hiljaista kylää. Jos on lapsiperheitä niin koulukin saa uusia oppilaita. Kaiken kaikkiaan nämä maahanmuuttajat meitä kantasuomalaisia puhuttavat. Olisiko tästä aiheesta paikallaan järjestää jonkin tiedotustilaisuus ?? Ei se ainakaan pahitteeksi olisi, kun me vanhat karkkulaiset ollaan vähän jääriä, että on vaikea sopeutua ko. asiaan.

    • Nimetön

      En kaipaa tänne yhtään maahanmuuttajaa! Rauhallisen kylän idylli särkyy. Ja täällä kun ei ole heille mitään virikkeitä, niin arvaahan sen mitä siitä seuraa…

    • Nimetön

      No ei sinne karkkuun pizzerioita määräänsä enempää mahdu. Polisiia kylläkin tulee työllistämään.

      • Nimetön

        Tiedoksi vaan, ettei Karkussa ole yhtään kunnon ruokapaikkaa. Karkun kaupalla kyllä on pientä purtavaa tarjolla. Mitä poliisiin tulee niin hyvä olisi, että ajelisi ahkerammin, jos se vaikka varkauksia estäisi ?

  • Nimetön

    Paikallinen vihreä voi olla iloinen kun rikastuttajia oma kylä täynnä.
    Sitä saa mitä tilaa.

  • Nimetön

    Emäntäkoululla saattaa olla karkkia tarjolla, varsinkin miespuolisille. Nami, nami!

  • ni

    Paikkakunnan asukkailla ei mitään sanansijaa,kyllä suomi on härski maa.

  • Nimetön

    Emäntäkoululla on liukkaat pihat. Tästä on empiiristä tietoa monilla paikkakunnan miehillä, jopa ukkomiehillä.

    • Nimetön

      Nyk. kylläkin Kotitalous- ja sosiaalialan oppilaitos. Ja suurin osa käy koulua ihan kotoaan käsin eikä asuntolasta. Aina ikävä kyllä jokaiseen yhteisöön mahtuu henkilöitä, joille ei ole väliä onko toisen oma vai ei. Siis ei riipu ko. oppilaitoksesta.

  • Nimetön

    Perheitä majoitetaan. Keskivertoperheessä on Mahmud 22 v., Ibrahim 19 v., Muhamed 23 v., Ahmed 21 v. ja Mehmet 27 v. Kaikilla on parransänki, nahkapusero, farkut ja uusi älypuhelin. Eivät taida mahtua alakoulun pulpettiin. Suomalainen maksaa.

  • Nimetön

    Nuo sananmuunnokset pois lukien tämä ledvalojen loisteessa vaeltava nykyaika mielipiteineen on viisas ja kaukaa viisas. Ei ole naurettavaa olla varuillaan ja suojata omaa reviiriään. Niin kaikki lajit toimivat.

  • Nimetön

    Keneltä varakas Pihlajalinna nyt rahaa nyhtää???
    Ja toiseksi ovatko nämä palveluistaan hunajaa maksavat tehostetun palvelun asukkaat nyt varmasti turvassa.

  • Nimetön

    Pakko muuttaa muualle asuun Miksei tälläisistä asioista voida äänestää kunnan kesken, että jokainen asukas sää päätösvaltaa?? HERÄTYS

  • Jäitä hattuun

    Mitä se ulkopuolisille kuuluu, jos joku haluaa tehdä bisnestä maahanmuuttajilla? Se jos mikä on tuomittavaa, kun häiritsee toisten toimeentuloa.

    Kyl mar sääkin vuokraisit tilojasi ilomielin jos sulla olis mitä vuokrata. Mitenkähän tuo ent. Ellivuori? Sinne sopisi hyvinkin 500 mamua?

    • Gotham Cityyn verrattuna

      Tämä Karkku kuulostaa paremmalta…

      Pihlajalinna vie rusinat pullasta ja julkinen terveyden huolto hoitaa taloudellisesti heikommassa asemassa olevat ja sairaat…olisi kiva nähdä näitä asioista päättäjiä joskus esim. ACUTASSA odottamassa vuoroaan…

    • Nimetön

      KUn se”bisnes” tehdään ulkopuolisten rahoilla,silloin se kuuluu ja on tuomittavaa.Kyl maar en tekisi bisnestä toisten hädällä,RAHA ei mene periaatteitteni edelle.Suvakit väittävät että me kaikki mahdumme suomeen…mitä auttaa paskan lapioiminen paikasta toiseen,ei se siinä turhassa työssä mihinkään katoa.

    • Nimetön

      Häiritsee sen takia, koska me olemme näiden elämisen maksajia, kaikilta leikataan ja mamuille kyllä löytyy, ja kuuluu myös sen takia kun rauhallisesta kylästä katoaa rauha.

  • ...tu

    Ei ne mamut kauaa viihdy hevontuutissa. Helsinkiin ne haluaa.
    Karkun kauppias voi toki opetella irakilaisen tervehdyksen, suomeksi se ei luonnistu.

  • Nimetön

    Lopettakaa ihmeessä noi sananmuunnokset tai lähden kylmään korpeen. nimimerkki Lempin pimut

  • Nimetön

    Tyrwääläiset ovat kateellisia jopa köyhille maahanmuuttajille 🙂 🙂 🙂
    Tämä on niiiiiin Tyrwääläistä. Kyllä se vaan on niin, että mamut on aikalailla suoraselkäistä porukkaa näihin valittajiin ja itkeä tuhertaviin kuulapäihin verrattuna.
    TERVETULOA TYRWÄÄLLE JA KARKKUUN! Saadaan kerrankin jotain piristystä paikkakunnan umpimielisen rähjäporukan sijaan.

  • Nimetön

    Jatkan vielä, kun unohdin lisätä tuohon 20:20 mielipiteeseeni:
    Nyt varmaan joku ‘tosi rohkea’ kuulapää urhoollisesti ryömii yön pimeinä tunteina vastaanottokeskuksen seinänviereen ja heittää vaaroja uhmaten oman pikku polttopullonsa. Voiko raukkamaisempaa tekoa olla? Ainoastaan suomalainen luuseri kykenee tähän.

    • Nimetön

      Tiedän yhden suuren määrän ihmisiä jotka ovat raukkamaisempia kuin kuulapäät,ne ovat nämä pakolaiset jotka eivät saa oman maansa asioita kuntoon vaan lähtevät kark(k)uun,eivät osaa muuta kuin lisääntyä.Onko MINUN tehtävä elättää nämä luuserit?

      • Nimetön

        Siltä näyttää että sinun on elätettävä, jotakin asian eteen on tehtävä ettei näin kävisi. Ja se lisääntyminen tapahtuu väkisin makaamalla, eivät osaa lisääntyä ainakaan naista kunnioittaen (raiskaukset). Toisaalta onneksi noista on ainakin 95% miehiä, keskenään vaikea lisääntyä, no nyt on suvaitsevaisillakin mahdollisuus kerrankin saada ja lisääntyä (ikävä kyllä).

  • Nimetön

    Eihän tämä ole vain Tyrvääläistä. Rikas Ruotsikin jo on nääntymässä tulijoiden määrästä. Toivotaan Tyrväälle parasta, mutta varustaudutaan pahimpaankin. Mielenkiintoista on myös asunnon tarjoajan vastuu ottamansa asukkaan toiminnasta.

    • Nimetön

      Pihlajalinnalla ei ole vastuuta, ainoa mitä he haluaa niin on raha, jota nyt on helppo saada.

      • Nimetön

        10.54 7-11— Aivan oikein olet oivaltanut ko. asian. Maahanmuuttovirasto maksaa ts. me veronmaksajat ! Mahdollisesti joitakin rahaa tulee EU:lta?
        Sitä vaan, että kun suomalainen pyytää apua niin pitää täyttää kymmeniä papereita. Mitenkä on kuka täyttelee näille ihmisille nämä paperit ? Tulkkejakin tarvitaan, niistä on kuulemma pulaakin.

  • amis uuteen nousuun

    Tässähän on oiva tilaisuus saada amiksen puolityhjät hallit pullistelemaan opinhaluisia nuoria miehiä seisoskelemaan päivät uljaissa tegnologian ja älynäyttöjen täyttämiin vaikkapa areenantoisen kerroksen kokous ja kabinettitiloihin.l
    Eipä taida atrakinkaan lattiat vielä liikaa kuluneet hyvinvointiteknolokian opiskelijoista.Ehkä sielä sentään aamulla joku sytyttää valot ja illalla sammuttaa,jotta sinne vaan täyteen maahanmuuttajia niin pian King,saa sanoa että pitää rakentaa lisää seiniä,entiset pullistelee jo liitoksissaan!

  • amis uuteen nousuun

    Täyttä asiaa mitä niitä sielä korvessa piilotellaan.Saskyn tontille vaan nuppilukua näytille!

  • Ryhmy ja Romppainen

    Älkää hyvät ihmiset lähtekö mukaan näihin venäläisen trollipajan riidankylvöihin! Sodankäyneet miehet tunnistivat Tiltun propagandan eivätkä siihen langenneet. Heille ja kotiväelleen oli totisinta totta iskulause “Kuulut kotirintamaan – tukahduta jokainen kuulopuhe – juoru – huhu”. Nykypolvi saisi muistaa tämän.
    Kannattaa lukea hyvin avoimesti mediaa ja pohtia, onko kirjoituksien taustalla oikea ihminen. Pitää suhtautua kriittisesti siihen mitä lukee, kuulee ja näkee.
    6.11.2015 17:42 Karkuunkarkkulaiset on laittanut palstalle trollikirjoituksen malliesimerkin. Se on pitkähkö, suomen kieltä huonosti osaavan valmiista pätkistä koostama mielipiteenmuokkausyritys, joka yrittää näyttää asialliselta.
    ”Mv lehti on oikeesti lutettavampi kuin tuo mainetsemasi yle”. MV jää jatkuvasti kiinni keksityistä jutuista, joita sinne voi lähettää kuka vaan. Ylen juttujen taustat tarkistetaan.
    ”Yle jäänyt kiinni jo liian monista valheista”. Heitto, jota ei perustella tai todisteta, mutta jolla yritetään vähätellä MV-lehden jatkuvaa valehtelua.
    ”Ylen kanta liian läpinäkyvää”. Siis MV-lehden tavoitteet ovat piilossa ja siksi trollille mieluisampia.
    ”Sais lopettaa koko pakkoveroilla pyörivän sonnan”. Pakkovero on sana, jolla on helppo villitä kansaa. Ylen rahoitus verovaroin kuitenkin takaa, että se voi toimia riippumattomasti, eikä ole hallituksen äänitorvi kuten trollin äiti-Venäjällä.
    ”Ja mitä vikaa venäläisissä on”? Googlatkaapa tämä lause, niin löydätte saman trollipajan tuotoksia kymmenittäin, ellei sadoittain.
    ”En usko enää yhtäkään is, il yms juttua venäläisistä tai oikeestaan mistään muustakaan, yrittävät saada jotain venäjä pelkoa tänne”. Siis trollien media on ainoa totuuden lähde? Viisas ihminen lukee uutisensa useammasta lähteestä, jotta ei lähde vahingossa propagandan vietäväksi. Muistakaa Krimin tapahtumat, ja miettikää, mitä merkitsee vastikään Itämeren kaasuputken vierestä löydetty räjähtein lastattu venäläinen sukellusvene.
    ”Mikseivät irakilaisista pelottele jotka valtaa suomea para aikaa, jotka ovat todellinen uhka suomalaisille”? Tässä tulee trollin varsinainen ase, jolla pyritään saamaan suomalaiset toisiaan vastaan. Usein käytetään myös mustamaalaavia nimityksiä samaan tarkoitukseen. Tähän liittyy myös suoranaisia valeita pakolaisille maksettavista valtavista tuista ja muista eduista.
    ”Minulla ei ole tummaihoisia vastaan mitään”. Tällä lauseella pehmitetään sanomisia jotta saataisiin koukkuun isompi yleisö. Lukutaitoinen tosin on jo huomannut, että teksti on silkkaa rasismia.
    ”Opiskelioilta vanhuksilta terveydenhuollosta koulutuksesta”. Joukko kopioituja iskusanoja, joilla yritetään vielä koukuttaa.
    Sitten seuraa loppuhuipennus: ”Lukekaa mvlehteä jos haluatte sensuroimattomia uutisia maahantunkeutumiseen liittyen”. Suomessa ei ole ennakkosensuuria, mutta luotettava media tarkastaa taustat ja uutisen todenperäisyyden. Siksi trollipajat kirjoittelevat näihin totuudesta välittämättömiin ”vastamedioihin” ja rahoittavat niitä.
    ”Valtamedia il, is, hs, mtv yms. Niissä on kommentoiti kielletty vain siksi ettei kansa näe muiden mielipiteitä, jotka sotivat omaa linjaansa vastaan, vedoten tietysti rasismiin”. Jokainen ajatteleva ihminen tajuaa, että kommenttipalstojen kirjoittelu on mennyt raivoamiseksi, jolla ei ole mitään tekemistä yhteiskuntaa eteenpäin vievän keskustelun kanssa. Sana ”valtamedia” muuten tarkoittaa median asiallisuuteen pyrkivää valtavirtaa, sillä ei ole mitään tekemistä vallanpitäjien kanssa, toisin kuin trollin äiti-Venäjällä.
    ”EN VIHAA TUMMAIHOISIA, MUTTA TÄHÄN EI OLE SUOMELLA VARAA JA HEIDÄN KULTTUURINSA EI SOVI TÄNNE”! Ehkä et vihaakaan, mutta yrität saada suomalaiset vihaamaan heitä ja toisiaan. Käytät vielä mielenosoitusbanderollin tapaan isoja kirjaimia. Kyllä tänne kulttuureita sopii, täällä on jo amerikkalainen, saksalainen, ranskalainen, ruotsalainen ja latinokulttuuri edustettuna. Vilkaisepa vaikka kaupan hyllyjä. Emme elä Jukolassa enää.
    Sitaattien kirjoitusvirheet ovat trollipajan tekemiä, jätin ne varoittavaksi esimerkiksi.
    Älkää ihmiset provosoituko jakamaan näiden trollien ajatuksia! Kuulutte kotirintamaan, tukahduttakaa jokainen kuulopuhe, juoru ja huhu!

    • Nimetön

      Googlappaakas vaikka islamin uskonnosta ei kauheesti yhteistä löydy suomalaisen kulttuurin kanssa. Supokin myönsi ettei näillä kaikilla ole puhtaat jauhot pussissa.

      Ja tarkennatko mikä noissa teksteissä on rasismia? Aika huono vastaus sinulta, helppo on toisin ajatteliota rasistiksi leimata, kuten myös venäjä trolleiksi. Tällä rasismi leimalla yritetään hiljentää kaikki jotka yrittävät tuoda totuutta julki, koko sana on menettänyt merkityksen.

      Yritäthän sinäkin vaikuttaa mielipiteeseen. Ylen trolli? Spr trolli? Pihlajalinna trolli?

      No kohta saavat karkkulaiset kokea tämän rikastamisen omaisuudessaan ja omissa nahoissaan, ikävä kyllä. Ainoa paikka mistä näitä uutisia saa lukea on mvlehti. Jos valtamediassa mainitaan jotain, jostain mamun tekemästä rikoksesta koitetaan se saada näyttämään suomalaisen tekemältä, tai muuten se on vain yksittäis tapaus. Valkoihoinen kun tekee jonkun rikoksen, on naama ja nimi lehdissä. Tämä on syrjintää ja rasismia.

      Sinä et ainakaan kotirintamaan kuulu, vaikka yrität sellaisen mielikuvan antaa, sodit nimenomaan suomalaisia ja suomalaisuutta vastaan. Harva haluaa tätä “monikulttuurisuutta” olemme tottuneet rauhassa elämään ja niin haluamme jatkossakin elää.

      Hyvä video, youtube: totuus suomen nykytilanteesta

    • Tuska ja ahdistus

      Ryhmy ja Romppainen 7.11.2015 14:57
      Ryhmyn ja Romppaisen kantsii mennä äkkiä ostoksille ja ostaa iso rulla lujaa alumiinifoliota. Siitä saa käärityksi hyvän pipon, joka joka pitää ahdistavat ajatukset loitolla.

      Totta jutussa on kuitenkin sen verran, että ei ole syytä provosoida, mutta ei toisaalta myös provosoitua. Rakentavat ajatukset ja ideat sen sijaan ovat aina tervetulleita.

      • Painu irakiin ei tule ikävä

        Sinä nimetön eli luultavasti ryhmy ja romppainen.
        Enemmän valtamediassa jauhetaan viidakontähtösistä sun muista, mikä ihmeen venäjä fobia sulla on? Ei kaikki ole jotain venäjä trolleja jotka ovat kanssasi eri mieltä. Mikähän olisi sinun ja median reaktio jos venäläisiä tulisi samaa tahtia laittomasti rajan yli, käännettäis kaikki kivet ja kannot että saatais mahdollisimman paljon probagandaa niistä kirjotettua. Lähempänä venälainen kulttuuri suomalaista on kuin näissä kehitysmaissa, siellä kunnioitetaan naisia ja lapsia toisin kuin näissä kehitysmaissa. Ja en tarkoittanu että tänne venäläisiäkään kaivattaisi

    • Suomalaisen oma unelma

      Ryhmy ja romppainen.
      Sinä olet perinteinen suvakki. Sinä olet nimenomaan suomalaisuutta vastaan ja yrität käännyttää ihmisiä puolellesi, kun nämä mamut pääsevät vauhtiin oikein kunnolla, avautuu niidenkin silmät jotka edes yrittävät suvaita. Sinä et tajua mitään vielä siinäkään tapauksessa, jos joutuisit vaikka puukotuksen kohteeksi lenkki polulla kuten oli juuri tesomalla.
      Toi on naurettavaa syyttää kaikkia venäjä trolleiksi, onko mielestäsi kaikki joilla on eriävä mielipide ja kirjoitus virheitä mielestäsi “äiti venäjä-trolleja”?
      Itse yrität ajaa muiden mielipiteet alas huonoilla vastauksilla vastaamatta kysymyksiin, annat muka jotain esimerkkejä jostain venäjä trollien propagandasta.

      Etkö voi uskoa että kaikki eivät todellakaan halua noita kaupunkeihinsa, kyliinsä ja vielä elätettäviksi. Olet antanu esimerkkejä niiden tuki rahoista, mutta et vastaa siihen mitä ne maksaa, asumis esim. asumis ja lääkäri kustannukset.

      Kiinnittäkää ihmiset huomiota näiden suvaitsevaisien vastauksiin, mihinkään ei osaa vastata muutakuin “venäjä trolli, rasisti, skini”

      Sinun mamu suomi fantasiassa ei ole mitään järkeä, jos itse saat verorahoja, kelalta, pihlajalinnalta, sprllältä tai jostain muualta, luultavasti tekemättä mitään, niin se ei tarkoita että raha kasvaisi puussa, ja että suomella olisi rahaa jakaa ympäri maapalloa. Kunpa taistelisi meidän omien vanhusten puolesta samalla tavalla.

      Ja sinusta en tiedä minkä pajan trolli tehtailia olet, mutta juttusi oli hyvin epäselvä, ja luultavasti tarkoituksella.

      “Kuulutte kotirintamaan”
      yritätkö tällä viestiä että olet suomea puolustamassa, suomen ja suomalaisuuden puolella?, niin sinä olet nimenomaan kaikkea tätä vastaan. Suomi on suomalaisten ei irakilaisten, eikä venäläisten. Olet luultavasti joku aseista kieltäytyjä, joka häntä koipien välissä ensimmäisten joukossa painuu jonnekkin muualle suomesta näiden “pakolaisten” tapaan, jos tätä maata asein ruvetaan joskus puolustamaan.

      • Nimetön

        Suomessa on viitisenkymmentä tuhatta venäläistä. Ei ongelmaa? Hit and run -rikoksia tekevät entisen ja nykyisen itäblokin maista keikkailevat rikolliset. Sotessa yksityistetään terveydenhuoltoa pienituloisten ulottumattomiin. Työläisten palkkoja leikataan ja työehtoja huononnetaan. Armeijan resursseja leikataan. Poliiseita on työttömänä samaan aikaan, kun työssä olevat partioivat satojen kilometrien lenkkejä.
        Yksinkertaisimmankin pitäisi tajuta, että pakolaisasia ei ole asia, jolla täytetään palstatilaa, ellei sillä haluta viedä huomiota tulevaisuuteemme oikeasti vaikututtavilta päätöksenteolta. Pakolaiskeskustelussa toimii kotimaisia ja ulkomaisia trolleja, molemmat haluavat lietsoa pakolaisvastaista aggressiota oman toimintansa savuverhoksi. Sitten on vielä yksinkertaisia ihmisiä, jotka lähtevät näiden avuksi lietsomaan lisää huutoa, vaikka heidän pitäisi ymmärtää keskittyä oikeisiin, tulevaisuutemme suuntaan, ulkoiseen ja sisäiseen turvallisuuteemme ja hyvinvointiimme liittyviin asioihin.

      • Nimetön

        https://www.suomenuutiset.fi/yle-islamista-tullut-nopeasti-suomen-toiseksi-yleisin-uskontokunta/

        Yle: Islamista tullut nopeasti Suomen toiseksi yleisin uskontokunta

        Muslimimaista Suomeen kohdistuva siirtolaisvirta on on muutamassa kuukaudessa nostanut islamin maan toiseksi suurimmaksi uskontokunnaksi. Muslimeja on nyt Suomessa Ylen arvion mukaan yli 70 000.

        Ortodoksit putosivat kolmanneksi noin 61 000 jäsenellä. Evankelis-luterilaisuus on edelleen suurin uskonto neljällä miljoonalla jäsenellä.
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

        Paljonko sinä näitä tänne haluat? Vai tarvitaanko tasa-arvon nimissä neljä miljoonaa muslimia suomeen? 50k rahaa tuovaa venäläistä aika paljon pienempi paha kuin +70k jihadistia

  • Nimetön

    Ei MVlehteä pidä lukea kuin piru raamattua. Hyvin usein jutut pitävät sisällään tietoa, jota valtamedia ei tule koskaan jakamaan(vapaaehtoisesti vain housut kintussa).

    Venäjän trolleiksi kutsuminen on naurettavaa, koska suurin osan jutuista tulee lukijoilta vinkkeinä, verkosta poimittuna tai aukikirjoitettuna valtamedian uutisointia.
    Kertokaa mitä hyötyä venäläisille olisi suomen maahanmuuttokriittisyyden tukemisesta?
    Älkää hyvät karkkulaiset uskoko kritiikittä sitä materiaalia, jota teille tullaan vakiintuneen kaavan mukaan tunkemaan SPR, Valtamedian, poliisin ja varsinkin pihlajalinnan toimesta. Tämä on vain jatkoa hyvä veli toiminnalle, jonka te ihan itse maksatte kalleimman kautta(turvallisuus, kutistuvat palvelut jne.)

    • Ryhmy ja Romppainen

      Valtamedia on valtavirran media, joka julkaisee taustoitettua, tarkastettua, toimitettua aineistoa, josta päätoimittaja vastaa omalla nimellään. MV-lehti julkaisee kenen vaan valeita tarkastamatta, sitä parempi mitä räikeämpiä, jotta mainosmyynti käy. MV-lehden juttujen totuutta ei tarkasta kukaan, eikä lehdellä ole vastaavaa päätoimittajaa, jonka toimivat yhteystiedot löytyisivät jostakin. Suuri osa MV-lehden linkkaajista on juuri trolleja, joiden tarkoitus on vain johtaa harhaan kansaa.
      Mitä hyötyä venäläisille on Suomen maahanmuuttokriittisyyden tukemisesta? Tällä pakolaisiin kohdistuvalla älämölöllä saadaa kansan huomio johdettua pois tärkeämmistä asioista. Krimillä tällainen median kautta käyty hybridisota valmisti vihreiden miesten soluttautumista. Onko Suomessa viime aikoina puhuttu venäläisten maakaupoista tai alueloukkauksista? Eipä.
      Olet sitä mieltä, että poliisiin ei voi luottaa, eikä muihinkaan virallisiin tahoihin. Mielestäsi MV-lehti on näitä luotettavampi? Sinut on veli venäläinen jo aivopessyt.

  • Nimetön

    Ei ole puhuttu vähään aikaan joo. Valtamedia työntää nyt niin kiivasta tahtia mamut pelastaa suomen juttuja, että eii siihen väliin ehdi mitään maakauppa juttuja tehdä.

    Poliisin tiedotus on valitettavasti nykyään rivien välistä lukemista. Tänäänkin vaan Hennalassa päivittäisiä torikokouksia(äijät huutaa hurmiossa We want justice!)

    Ylijohtajan puheiden sävy muuttui välittömästi, kun jäi eläkkeelle.

    Ei tarvita velivenäläisiä 😉

  • Nimetön

    Valtamedian taustoitettua ja tarkastettua tuotantoa eiliseltä. Helsingin Sanomat kuukausiliike:

    Kun suomalaisia tulvi Irakiin

    35 vuotta sitten Irakissa oltiin uudenlaisessa tilanteessa. Maahan tulvi suomalaisia miehiä. Valtaosa heistä oli nuoria ja naimattomia. Sellaisten oli helppo lähteä. Tulijoilla oli vähän koulutusta mutta runsaasti seikkailunhalua. Moni myönsikin lähteneensä rahan perässä.

    Ensin heitä tuli muutamia, mutta kohta jo satoja. Sana kulki, vaikkei ollut internetiä. Irakissa on tulevaisuus! Oljyrahaa! Ja irakilaiset kuulemma toivottivat tervetulleiksi. 1970-luvun lopussa suomalaishyöky yltyi. Suomalaisia ilmeistyi kaikkialle:aluksi suuriin kaupunkeihin kuten Bagdadiin ja Mosuliin, sitten heidän parakkikyliään alkoi levittäytyä jopa keskelle autiomaata.

    Vuonna 1980 Irakiin oli tullut jo parituhatta suomalaista. He eristäytyivät omiin yhteisöihinsä, joissa he saunoivat, pelasivat lentopalloa ja valmistivat erikoisia ruokiaan. Kohta yhdisteltiin tietysti perheitä. Suomalaisvaimot istuivat vaiteliaina lasten kanssa hiekkalaatikolla hirveässä kuumuudessa. Kielenopetus ei tulijoita kiinnostanut. Harvalla oli paikallisia ystäviä.

    Suomalaismiesten vaalea hipiä herätti kiinnostusta Bagdadin yökerhoissa. Pelättyjä yhteenottoja paikallisväestön kanssa ei kuitenkaan tullut. Kielitaidottomina suomalaiset soveltuivat erityisesti rakennustöihin. He rakensivat ammattikouluja, maatalousoppilaitoksia, varuskuntaa, kymmenen pommisuojaa, valtavan kongressikeskuksen, kunnallistekniikkaa, virkistyskeskuksen ja ties mitä.

    Kotoutuminen ei oikein onnistunut. Suomalaisten kulttuuri on niin erilainen. Mutta korostettiin, että ihan samanlaisia ihmisiä ne ovat. Suomalaisten annettiin perustaa omia koulujaan. Niissä he saivat laulaa Suvivirttään.

    Anu Nousiainen

    Lähde: HS kuukausiliite Marraskuu 2015 n:o 524

    • Nimetön

      Suomessa on tulevaisuus! Hyvät ylläpidot ja sosiaali turva! Leikataan kohta vähän lisää opiskelioilta, eläkeläisiltä, työntekijöiden etuja. ruokaan ja polttoaineeseen lisää veroja, jotta saadaan näille sinun irakilaisille lisää rahaaaa

      • Nimetön

        Olen vähän seurannut politiikkaa ja sain sen käsityksen, että hyvätuloisten veroja korotettiin näiden maahanmuuttajien takia ? Sitä prosenttia en nyt tiedä, mutta jos joku tietää niin kertokoon sen ?

    • Nimetön

      Semmoinen pieni ero, että suomalaiset ovat menneet tekemään sinne töitä!

    • Nimetön

      Jokaista ulkomaista tuomittua kohti on sata tuomittua suomalaista. Julkaise rehellisyyden nimissä heidänkin nimensä. Osa heistä on murhaajiakin.

      • Nimetön

        Suomalaisista raiskaajista ja murhaajista puhutaan promilleissa. Mutta näistä mamuista puhutaan prosenteissa.

      • Ryhmy ja Romppainen

        83% raiskausepäillyistä on syntyperäisiä suomalaisia. Jos prosentti lasketaan maahanmuuttajien keski-iän mukaisesta väestöstä, jätetään siis vanhukset ja lapset epäillyistä pois, syntyperäisten epäiltyjen osuus nousee reilusti yli 90 prosentin.

      • Nimetön

        Meille suomalaisille naisille pitäisi nyt järjestää kursseja mitä tehdä, jos joutuu ahdistelun kohteeksi. Kuka järjestää ?

      • Nimetön

        Ryhmy ja romppainen. Nii suhteuta vähän, paljonko täällä on ollut noissa sinun tilastoissa suomalaisia ja ulkomaalaisia. Ulkomaalaistaustaisia on ENNEN ollut aika pieni osa suomalaisiin verrattuna ja silti 17% raiskauksista niiden tekemiä. En tiedä paljonko suomessa raiskataan vuodessa. Mietitään jos olisi vaikka 1000 raiskausta vuodessa, näistä olis mamujen tekemiä 170 joita täällä on vain muutamia tuhansia. Jäljelle jäävä 830 olisi suomalaisten joita on täällä pari miljoonaa! Uskon että todelliset tilastot ovat vieläkin karumpaa luettavaa. Ja luultavasti tohon sinun mainitsemaan 83% sisältyy suomen kansalaisuuden saaneita mamuja.

      • Nimetön

        Siinä vähän ryhmylle ja romppaiselle. Il uutinen, helsingin uutisista.

        Maanantaina Helsingin Tapanilassa tapahtunut joukkoraiskaus on nostanut jälleen keskusteluun huiman eron kantasuomalaisten ja ulkomaalaisten tekemien raiskausten määrissä.

        Viisi 15–18-vuotiasta ulkomaalaistaustaista nuorta vangittiin perjantaina käräjäoikeudessa todennäköisin syin törkeästä raiskauksesta epäiltyinä.

        Viime vuonna valmistuneen selvityksen mukaan afrikkalaissyntyisten tekemien raiskausrikosten määrä oli 12-kertainen kantaväestöön verrattuna. Lähi-Idässä ja Pohjois-Afrikassa syntyneiden kohdalla määrä oli oli peräti 13-kertainen.

        Peräti joka kolmas raiskausrikoksesta tuomittu on oikeusministeriön vuodelta 2012 olevan selvityksen mukaan ulkomaalaistaustainen. Raiskaustilastoista lauantaina uutisoineen Iltalehden mukaan törkeissä tekomuodoissa osuus on jopa 41 prosenttia.

        Maahanmuuttajaväestön ikärakenne on huomattavasti nuorempi ja miesvaltaisempi.”
        Iltalehden haastattelema Helsingin yliopiston Kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutin tutkija Martti Lehti oli tekemässä viime vuonna julkaistua selvitystä, jossa käsiteltiin Suomessa asuvia maahanmuuttajia sekä tekijänä että rikoksen uhrina.

        Kantaväestön ja ulkomaalaistaustaisten ero rikollisuustasoissa näkyy Lehden mukaan selvimmin nimenomaan raiskausrikoksissa.

        Selvityksessä huomioitiin neljä rikollisuustasoa perinteisesti selittävää tekijää: väestön ikäjakauma, sukupuolijakauma, tulotaso sekä asuinkuntatyyppi.

        – Maahanmuuttajaväestön ikärakenne on huomattavasti nuorempi ja miesvaltaisempi kuin suomalaisen väestön. Lisäksi maahanmuuttajaväestö asuu lähinnä suurimmissa kaupungeissa. Nämä ovat alhaisen tulotason ohella periaatteessa rikollisuustasoa lisääviä tekijöitä, Lehti sanoo Iltalehdelle.

        – Väestön ikä- ja sukupuolijakauma, alhainen tulotaso ja asuminen suurkaupungeissa ei kuitenkaan selittänyt tätä eroa raiskausrikoksissa.

        Lehden mukaan yksi mahdollinen selittävä tekijä on se, että kantasuomalaisten tekijöiden kohdalla ilmoituskynnys on korkeampi.

        – Se voi pitää paikkansa, mutta ei se selitä tätä ilmiötä tyhjentävästi, hän kuitenkin kommentoi Iltalehdelle.

        Uhriksi joutumisen riski on afrikkalaisilla ja aasialaisilla naisilla suomalaisia naisia korkeampi.”
        Paitsi rikoksen tekijöinä, maahanmuuttajataustaiset ovat yliedustettuina myös rikoksen uhreina. Erityisen uhan raiskausrikokset muodostavat Lehden mukaan afrikkalaistaustaisille naisille.

        – Raiskausrikoksissa myös uhriksi joutumisen riski on afrikkalaisilla ja aasialaisilla naisilla suomalaisia naisia korkeampi. Afrikkalaisilla se oli nelinkertainen.

        Helsingin Sanomat kertoi aiemmin, että raiskausten määrässä – tai ainakin raiskausilmoitusten määrässä on tapahtunut merkittävää kasvua viime vuosina. Ilmoitusten määrä on lähes kaksinkertaistunut vuodesta 2009, jolloin niitä kirjattiin yhteensä 503.

        Viime vuonna poliisi kirjasi yhteensä 940 ilmoitusta raiskauksesta, törkeästä raiskauksesta tai niiden yrityksestä. Vuonna 2013 ilmoituksia kirjattiin 792.

      • Nimetön

        Lukekaa ajatuksella lainaamanne jutut: Lehden mukaan yksi mahdollinen selittävä tekijä on se, että kantasuomalaisten tekijöiden kohdalla ilmoituskynnys on korkeampi. Lisäksi on ollut liian paljon perättömiä ilmoituksia, kun tyttö on ollut luvattomilla teillä ja keksinyt vanhemmilleen hätävaleen, joka on paisunut.

      • Nimetön

        Joo lueppa sinä tarkemmin, yllätys että tuohon kohtaan tartuit kiinni ja yllätys keksit itse siihen päästäsi huonon vastauksen. Luetaas mainitsemasi kohta uudelleen muistin virkistämiseksi.

        Lehden mukaan yksi mahdollinen selittävä tekijä on se, että kantasuomalaisten tekijöiden kohdalla ilmoituskynnys on korkeampi.

        – Se voi pitää paikkansa, mutta ei se selitä tätä ilmiötä tyhjentävästi, hän kuitenkin kommentoi Iltalehdelle.

  • Nimetön

    Olen puolisen vuotta harkinnut muuttoa Karkkuun tai muualle Sastamalaan. No enpä todellakaan harkitse enää.

    • Nimetön

      Suomessa tai Euroopassa ei ole kaupunkia, jossa ei olisi maahanmuuttajia. Muuta Pohjois-Koreaan, siellä ei heitä ole. Paitsi sinä.

      • Nimetön

        Niitä ei tänne haluta, muuta sinä sinne irakiin. Miksi tarvii tämä maa pilata?

      • Nimetön

        Harvalla on esim. kiinalaisia saksalaisia sun muita työn perässä tänne tulleita mitään vastaan. Muttakun nämä muslimit ei yksinkertaisesti länsimaiseen kulttuuriin sovi, niillä on aivan eri arvot. Moskeijaa vaan karkkuun, ja sinne pyllistelemään. Missä on ukrainan pakolaiset?

      • Nimetön

        Näitä maahantulijoita on vielä tulossa lisää, että parasta on niihin sopeutua edes joten kuten.

      • Nimetön

        13.51 ei tarvi sopeutua jos niin ei halua, ei nekään tänne sopeudu. Rajat kiinni ja tänne jo tulleet sinne mistä ovat tulleetkin

        22.59 Miksi rauhalliset pikku kylätkin on pakko mamuttaa?

    • Nimetön

      Sama täällä olen etsiny karkusta sopivaa asuntoa, enää ei tarvi ettiä

  • Nimetön

    Vasemmisto puolueet vihreitä myöden iloitsevat unelman toteutumisesta

    • Nimetön

      Joo en pysty ymmärtämään näiden ajatusmaailmaa, suomalaisuudesta ja suomalaisten hyvinvoinnista eroon hinnalla millä hyvänsä? Kaikki mitä itsenäinen suomi on saanut -itselleen- rakennettua, niin nämä tulevat tänne tuhoamaan kaiken. Sipilän leikkauksia ymmärsin alkuun, en enää, nämä mamut maksaa paljon enemmän kuin mitä leikkauksilla saadaan hyötyä. Eli meidän rahat näiden helppoon elämään.

  • Nimetön

    Kotouttamista on turha edes yrittää näille islaminuskoisille pelleille,eikä heitä edes kiinnosta moinen touhu.Perheiden yhdistäminen alkaa heti,parhaat somalit tuoneet lähes kymmenen vaimoa,dna testien alettua olikin yllättäen ottolapsia pilvin pimein.Kaikki uppoaa maahanmuuttoviranomaisiin,mitä vaan keksitään.

  • Miksi salataan

    Tältä päivältä Iltasanomien uutinen Pihlajamäen vastaanottokeskuksessa vierailleesta asemiehestä. Miettikää hyvät ihmiset, jos kyseessä olisi ” Matti tai Reiska”, niin oltaisiiko asiasta valtakunnan mediassa liki hiiren hiljaa ja oikeudenkäynti julistettaisiin salaiseksi? Ei ikinä! Siinä olisi saanut lausua kaikki puolueet PS:stä lähtien rasisminvastaisia liturgioita ja irtisanoutua vaikka mistä. Rouva Lipposka olisi jo nahkakengän kannat kopisten ollut marssia järjestämässä tästä. Nyt ollaan vaan hiljaa, niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, valtakunnassa taas kaikki hyvin.

    Mietityttää miksi asemies kävi juuri vastaanottokeskuksella, olisko ollut kauppaa tekemässä tai muuta aktiviittia järjestelemässä?

    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1447044361109.html

    • Nimetön

      27v mies, asunut 20 vuotta ranskassa, jonka vanhemmat muslimeita. Ei se sinne hyökkäämässä ollu.

  • Nimetön

    Miten se Punkalaitumen vastaanottokoti on toiminut ? Onko ollut häiriöitä esim. oman maan kansalaisten kanssa ? Olisi kiva tietää ,,,,

  • Nimetön

    Iso kiitos Timo Soinille kun olet myötämielisellä suhtautumisellasi ja suurella lähimmäisen rakkaudella myötävaikuttanut meidän pienten partalapsien Suomeen suuntautuneen invaasion syntyyn. Olemme sinulle Timo ( Saanenko vai onko sopimatonta sinutella. No eiköhän se sinullekkin käy, tuleva kalakaverini? ) ikuisesti kiitollisia, saadessamme tulla rikastuttamaan niin ihastuttavan mökkipitäjäsi Karkun perinnemaisemaa. Kyläläisille haluan myös toivottaa morot . Olemme kuulleet että Karkussa ei ulko-ovia tarvitse lukita, eikä lapsia kouluun tai harrastuksien pariin saatella. Emännäkkin kuuluvat käyvän puolipukeisina vielä kuuden kieppeillä omissa riennoissaan. Me partalapset olemme sopeutuvaista porukkaa, joten olkaatte levollisin mielin ja nähkäämme pian. tv: partalapsi Ablullah

    • Nimetön

      Väsynyttä keskikaljahuumoria. Keskity mieluummin pohtimaan, mitä soteuudistus vaikuttaa peruspäivärahahakemuksesi käsittelyyn ja työkokeiluihisi.

  • Nimetön

    Hyvää ja rauhallista joulua Karkkuun. On siinä maalais lapsille kertomista. Kun kakan värisiä joulupukkeja painaa pitkin kylää. Karkkussa tarjontaa varmasti pukkipalvelustakin aattona. Meillekin varaan kyllä yhden tai useammankin. Ilolla odotan jos joku eksyis tai erehtyis meidän pihaan Tsädäm hokkus pokkus..

    • Nimetön

      Tämä kirjoituksesi oli ääliömäisyyden huipentuma, junttimaisuuden alittamaton pohjanoteeraus ja ennenkaikkea avoimen rasistinen. Miten voit elää itsesi kanssa? Tee palvelus ihmiskunnalle ja poista epäkelvot perintötekijäsi kierrosta. Sinulla ei ole mitään annettavaa jälkipolville.

  • Nimetön

    Eurajoelle on perustettu konttikylä pakolaisille ! Kyllä räällä Sastamalan seudulla tilaa konteille olisi Tietysti paikka pitäisi olla melko lähellä taajamaa. Nämä kontit ovat ihan hyviä ja niitä on Helsingissäkin rakennettu asunnottomille. Pihlajalinna voisi harkita tätä vaihtoehtoa.
    Nyt kun työttömänä rakennusmiehiäkin niin aika nopeasti nämä vaikka uusiakin kontteja rakentelisivat, jos vain asia toimeksi saadaan.

    • Nimetön

      Joo ne kontit vois laittaa johonkin rahtilaivan kyytiin ja lähettää pallon toiselle puolelle..

    • Nimetön

      Kontit pitäis laittaa niin syvälle johonkin metsää etteivät ole suomalaisia kiusaamassa ja ahdistelemassa! Ja olishan se liian kallista työmiehiä palkata, 1 mamu vie päivässä verorahoja niin paljon kuin yhden raksan palkkaan menisisi päivässä. Muslimit rakentamaan ilman palkkaa kontteja, konteista vientituote muualle eurooppaan.

      • Nimetön

        Kun ilmasto on nyt lämmennyt jopa Suomessakin, niin hyvin näissä konteissa sulilla pysyy niin ulkomainen kuin kotimainenkin asukas.

Kommentointi ei ole käytössä.