Sastamala blogaa, tubettaa ja twiittaa

Sastamalan kaupungilla on jo nyt prosesseja, jotka tekevät sisältöjä Facebookiin. Esimerkkeinä Kurkikangas mainitsee nuorisotoimen ja kirjastopalvelut. "Facebookia hyödynnetään jatkossa vielä enemmän. Houkuttelemme kaupungin omille sisällöille lisää seuraajia myös mainonnan avulla."
Sastamalan kaupungilla on jo nyt prosesseja, jotka tekevät sisältöjä Facebookiin. Esimerkkeinä Kurkikangas mainitsee nuorisotoimen ja kirjastopalvelut.
“Facebookia hyödynnetään jatkossa vielä enemmän. Houkuttelemme kaupungin omille sisällöille lisää seuraajia myös mainonnan avulla.” Kuva on kuvakaappaus kirjaston Facebook-sivulta.

“Viestitään Sastamala maailmankartalle!” huutaa kaupungin viestintästrategia. Kunnianhimoinen tavoite.

Jos kaupungin viestintäsuunnitelmia on uskominen, maailmanvalloitus tapahtuu vuonna 2016 sähköisten viestintäkanavien ja sosiaalisen median avulla.

Viestintäpäällikkö Johanna Kurkikangas kertoo, että Sastamala “blogaa, tubettaa ja twiittaa”. Kaupungin henkilöstö ylläpitää netissä blogeja, joissa he kertovat asiantuntijaroolissa kunnan palveluista ja ajankohtaisista asioista.

Sastamalalla on jo nyt oma kanava videopalvelu Youtubessa, ja tavoitteena on tuottaa sinne lisää materiaalia sekä kasvattaa sen seuraajien määrää. Kaupunginjohtaja ja muut keskeiset viranhaltijat saavat lisäksi aktivoitua sanaisen arkkunsa avaamisessa yhteisöpalvelu Twitterissä.

“Ei tässä Pekka Sauriksi tarvitse kenenkään ryhtyä, mutta tuohan se virkamiehiä lähemmäs kuntalaisia, jos he viestivät asioista suoraan ihmisille”, Kurkikangas muotoilee.

Kaiken viestinnän tehtävänä on antaa kaupunkilaisille sekä muille sidosryhmille oikeat ja riittävät tiedot Sastamalan palveluista, päätöksenteosta ja toiminnasta, Kurkikangas korostaa.

Yleisen imagomainonnan kärkiteemoja ovat tänä vuonna asuminen ja matkailu. Keväällä Sastamalan tonttitarjontaa markkinoidaan Etuovi.comissa ja kaupunki satsaa myös Google-hakusanamainontaan. Syksyn teemana on yrittäjyys, ja visiona vahvistaa kuvaa Sastamalasta hyvänä yrittämisen kaupunkina.

“Sastamala näkyy syksyllä tv- ja verkkokampanjassa sekä Tampereen alihankintamessuilla”, Kurkikangas sanoo.

Viestinnän ja markkinoinnin budjettiraami kuluvalle vuodelle on 100 000 euroa.

  • Nimetön

    Näyttää siltä, että viestintäsuunnitelma jättää väkisinkin tiedon ulkopuolelle sen osan veronmaksajistaan, joka ei blogaa, tubeta, eikä twiittaa. Se on sekä ikä- että kansalaissyrjintää.

  • Nimetön

    Onko 100000e vain sosiaalisen median ja sähköisen viestinnän hinta, vai kaiken kaupungin tiedottamisen hinta?

  • 100 000 euron pajatso

    Parempi tulos voisi olla jos sijoittaisi nuokin rahat pörssiosakkeisiin tai lottoon

  • Panos ja tuotos

    Olikohan tuossa jossain mitä tässä tavoitellaan…vaikuttaa aika abstraktille rakentaa mielikuvaa ilman uimahallia…ja virkamiehet voivat pysyä poissa jos ulos anti on nähdyn ja kuullun kaltaista kuten tornihuvilan vuokraus..konkreettisesti esimerkiksi viisi yritystä muuttaa pysyvästi sastamalaan …sata uutta työpaikkaa…tuhat uutta asukasta…verotuloihin 10 miljoonan euron kasvu jne

  • Nimetön

    Kunhan nyt saatais nää nykyiset pysymään paikallaan ja oman paikkakunnan työttömät työllistettyä…

  • Kunnianhimoinen tavoite

    …antaa riittävät ja oikeat tiedot Sastamalan päätöksen teosta ja toiminnasta…viitaten edellisiin kommentteihin…

  • Nimetön

    Klo 18.31: Oleellista on, saavatko KAIKKI saman tiedon. Mielestäni nyt jaetaan väki tietotekniikkaa käyttäviin ja sitä käyttämättömiin. Sen ymmärrän, jos markkinointi hoidetaan näin, mutta kaupunkilaisten on saatava sama tieto lehdistä/radiosta.

    • Jääkiekko ottelun jälkeen

      Avainasemassa on kyllä myös lehdistö..alueviesti ja Tyrvään sanomat….vallan vahtikoirat ovat tällähetkellä sylikoiria…sähköyhtiö jo meni.samoin puhelin yhtiö ja Patria vei vammaksen…mutta lehdistöltä puuttuu rohkeus…asukkaiden tuki heillä olisi

  • Nimetön

    Miltähän tuntuu arkisesta raatajasta kuulla, että siellä sitä twiitataan viran puolesta sadalla tonnilla vuodessa…

  • Jokunen vaan

    Alueviesti lienee enää ainoa “vapaa” tiedonvälittäjä paikkakunnalla. Vaikkakin senkin luotettavuutta olen alkanut epäillä. Tyrvis on almaa, eikä siitä sen enempää.

  • Nimetön

    ” “Viestitään Sastamala maailmankartalle!” huutaa kaupungin viestintästrategia. ” …ja kaupungin oma avoin keskustelupalsta suljettiin, aikoinaan.

    • hyvä huomio

      Demokraattisen kulttuuriin kuuluu että päätöksiä ja päätöksen tekijöitä pitää voida arvostella…kritiikkiä pitää kestää….ja voihan sitä joskus saada kiitostakin;-)…

      Palsta vain auki….kohtahan on taas vaalitkin….vaikka itsehallinto alueiden synty taitaa vieläkin olla suuri kysymys merkki…..

  • Nimetön

    Jos on joutilasta aikaa, niin mikäpäs siinä. Mitähän esim. twitterissä voisi viestiä muuta kuin pikkunokkeluuksia? Ja blogikirjoituskin syntyy käden käänteessä!

    • Nimetön

      Hoidetaan vanhusten ja lapsiperheiden asiat kunnolla. Riittävästi auttavia käsiä sinne minne niitä tarvitaan, samoin rakennusluvat nopeasti niitä tarvitseville. Eiköhän näiden kautta tuleva viesti olisi parasta mainosta Sastamalalle. Kuka tänne muuttaa vaikka kuinka mainosettaisiin, jos täällä ei ole peruspalvelutkaan kunnossa!

      • Nimetön

        08.10 Muutin tänne Sastamalaan siinä toivossa, että täällä olisi ns. peruspalvelut paremmat, kuin esim. ruuhka-Suomessa. Kun näihin palveluihin nyt olen vähän tutustunut niin olen hieman pettynyt. Ilmeistä on, että apua saa aina, kun rahaa on, ts. mikäli asiakas/potilas on varaton ei hänen hoidollaan niin kiirettä ole.
        Ikäihmisille vaan vihjeeksi, että kannattaa säästää vieläkin ns. pahemman päivän varalle ! Kunnan apuun ei ihan kannata sokeasti luottaa….

Kommentointi ei ole käytössä.