
Kesko-konserniin kuuluva K Caara Oy on sopinut ostavansa Huittisten Laatuauto Oy:n Volkswagen- ja SEAT-liiketoiminnot Forssassa ja Huittisissa. Kauppaan kuuluvat uusien ja käytettyjen autojen myynti sekä autojen huolto- ja jälkimarkkinointipalvelut.
Keskon autokaupan tavoitteena on kasvattaa liiketoimintaa yhteistyössä Volkswagen-konsernin kanssa. K-Auton vähittäiskauppayhtiö K-Caara on Suomen suurin Volkswagen-konsernin edustamien merkkien jälleenmyyjä ja sen pyrkimyksenä on markkina-aseman vahvistaminen Volkswagenin, Audin ja SEATin jälleenmyynnissä liiketoiminta-aluetta laajentamalla.
“Nyt toteutettava liiketoimintakauppa tukee strategiaamme ja asemamme Volkswagen-konsernin edustamien merkkien jälleenmyyjänä vahvistuu entisestään. Tällä viikolla julkistettujen liiketoimintakauppojen myötä laajennamme toimintaamme pääkaupunkiseudun ulkopuolella”, sanoo Keskon autokaupan toimialajohtaja Johan Friman.
Huittisten Laatuauto Oy on palvellut autoilijoita vuodesta 1991 alkaen. Yritys toimii Forssassa ja Huittisissa Volkswagenin ja SEATin jälleenmyyjänä, ja sen toimipisteet palvelevat asiakkaita laajasti koko Hämeen ja Lounais-Suomen alueella.
“Tämä liiketoimintakauppa tukee molempien osapuolien tavoitteita. Pääsemme yhdessä kehittämään K-Caaran vähittäiskaupan laajentumista pääkaupunkiseudun ulkopuolelle, ja samalla K-ryhmän palvelut ja edut tulevat entistä paremmin myös meidän alueemme asiakkaiden hyödynnettäviksi”, sanoo Huittisten Laatuauton toimitusjohtaja Tommi Setälä.
Kaupan kohteena olevien liiketoimintojen yhteenlaskettu pro forma liikevaihto 2018 kesäkuussa päättyneeltä tilikaudelta oli noin 29 miljoonaa euroa. Ostettavissa liiketoiminnoissa työskentelevät henkilöt siirtyvät vanhoina työntekijöinä K-Caaran palvelukseen ja liiketoiminnot jäävät vuokralle olemassa oleviin kiinteistöihin.
Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.
Kaupan toteutuminen edellyttää vielä Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntää. Kaupan ennakoidaan toteutuvan vuoden 2019 ensimmäisen kvartaalin aikana.
Nyt vaihtui merkkini!!
Miksi vasta nyt?
VW on ollut ihan hyvä!
Kesko ahne.
Sanna här
Samma här
Salla här
Luultavasti taas yrityksen työntekijät saavat asiasta tiedon vasta kun lukevat sen lehdistä.
Mietteliäs: Jossakin uutisessa ainakin sanottiin, että molemmilla paikkakunnilla pidettiin tänään henkilökunnalle tiedoitustilaisuus.
Jos huollossa edelleen työn laatu paranee, niin hyvä. Mikäli pystytään myös uusien autojen hinnoilla kilpaileen muita merkkejä vastaan, aina paree. Leveämmät hartiat tuovat vipuvartta lisää ja mahdollisuus tehdä asioita toisin. Lauantaisin voisi toimia pikahuolto, jossa vaihdettaisiin lamppuja ja muuta sopivaa pientä remppaa. Ruokakaupat ovat auki jo 24/7. Tuskin autokaupan kannattaa jämähtää 70-luvulle!
Ovatko lampun vaihdattajat valmiita maksamaan huollon lauantaiaukiolon kaikki kustannukset korkeampina viikonloppuhintoina? Vai nostetaanko kaiken huoltotoiminnan hintoja? Pienen rempan työvoimakulut ovat yhtä suuret kuin isommankin huollon, viikkoylityönä suuremmatkin, vai haluatko, että työn tekee palkaton harjoittelija tai muu aktivoitava? Jos huollon lauantaiaukiolo olisi taloudellisesti kannattavaa, se olisi jo järjestetty.
On olemassa sellainen kun työvuorolista. Ja nyt puhutaan vasta päivävuorosta. Sitten ollaan asialinjalla kun autohuollossakin siirrytään aamu-ja iltavuoroon. Kuten vaikka teollisuudessa asentajat tekevät vaikka minkälaisia vuoroja. Ja monissa muissakin työpaikoilla. Kyllä me tiedämme työelämässä mukana olevat. Siihen suuntaan yhteiskuntaa viedään kovalla kohinalla, että kaikkea saa 24/7 mitä tarvitsee, ja vaikkei tarvitsekkan.
13:24 ei siinä työvuorolistat paljon auta, jos asentajat tekevät jo täyttä työaikaa. Silloin ilta- ja viikonloppuvuoroihin pitää palkata uutta porukkaa, ja sehän on yrittäjien mielestä riski tai mahdottomuus, kun on työvoimapula, laiskoja lorvijoita, ay-liike, vihervassarit, ilmastonmuutosvalehtelijat tai vaimon kanssa riitaa. Ehkä sinä haluatkin kaikki asentajat osa-aikaisiksi, jotta heidät voi määrätä koska vaan hommiin? Viikonlopputyö on perheelliselle huono juttu, kun vaikkapa lasten kanssa ei voi viettää yhteistä vapaa-aikaa. Epäsäännöllinen lepo kuluttaa. Koska kuluttajien käytettävissä oleva raha ja kulutusmahdollisuudet eivät lisäänny palveluiden saatavuuden lisääntyessä, palveluiden kannattavuus heikkenee kulujen kasvaessa. Tätä ongelmaa paikataan osa-aikaistamalla työntekijöitä, jolloin heidän kulutukseen käyttämänsä varat vähenevät. Negatiivinen kierre on valmis.
17:39 Puhuttaessa päivävuorosta, työvuorolistalla voitaisiin kaksi asentajaa kerrallaan laittaa lauantai työpäiväksi ja seuraava maanantai vapaa. Tulisi kuuden ja neljän päivän viikot. Työmäärä ei lisääntyisi mutta asiakkaille parempi palvelu. Toki kyseessä pitäisi olla vähän isompi firma. Tai sitten yksinyrittäjä, joka pitäisi vallan maanantait kiinni.
19:04 onko maanantaisin huolloissa liian vähän töitä, vai miten luulet, että sillon olisi varaa asentajien vapaapäivälle? Sama koskee kaikkiia päiviä, harvoin autoa saa tuosta vaan huoltoon, varata pitää aika. Firmat eivät pidä peukalonpyörittäjiä palkkalistoillaan. Mistä huoltoliikkeet saavat varaosia viikonloppuisin? Tukku on kiinni ja kuriirit eivät kulje.
Eurooppalaisten automerkkien merkkikorjaamoihin varaosat tilataan sähköisesti kerran viikossa jostakin eurooppalaisesta keskusvarastosta, Varaosien saatavuuden kannalta on sama, minä päivinä merkkikorjaamo on auki.
23:20 Ymmärrys on kirjoitettu siihen, että asiakkaan auto korjattaisiin jo lauantaina, eikä vasta maanantaina. Viikottainen työmäärä pysyy samana, ihan lyhkäiselläkin matikalla.
08:45 korjaamot eivät ole vain sinua varten, ne eivät pidä miehiä ja varaosia odottamassa vain sinua. Ne pyrkivät siihen, että verstaalla on aina töitä. Ylimääräinen aukiolopäivä vaatii lisää työvoimaa. Paitsi että tarvitaan autosähkö-, moottori- yms. erikoistuneita asentajia, pitää olla työnjohtaja, joka vastaa mm. työturvallisuudesta, laskutuksen pitää toimia, varaosavarasto täytyy pitää ajan tasalla, tarvitaan mahdollisesti takuukäsittelijä, vakuutusyhtiönkin kanssa pitää jonkun osata toimia, jos vaurio halutaan vakuutuksen piikkiin. Kaikkia paperiasoita ei voi jättää roikkumaan maanantaihin, koska asiakas ei varmasti halua tulla toista kertaa hoitamaan samaa asiaa, puhumattakaan, minkälaisia riitoja siitä syntyy, kun ensin korjataan ja myöhemmin selvitetään hinta ja maksaja.
10:09 Tietysti myös lauantain työt olisi sovittu ajanvarauksella, kun se parhaiten sopisi asiakkaalle. Ihan perushuoltoja, joita asentajat osaavat vaikka unissaan. Viikolla sitten vaativammat työt. Asiat on aina vaikeita jos niin halutaan. Mutta toisinkin voi toimia.
Meinaako nämä ladakuskit nyt vaihtaa volkkareihin? Kun puhuvat merkin vaihtuvan
Volkkari kuskit vaihtaa Ladaan
Kyä näin o. Uuden Ladan voi ostaa Kiikosista.
Volkkarin maine on kyllä mennyt vaihteistovikojen ja päästöhuijauksien vuoksi tehtyjen epäonnistuneiden korjauksien vuoksi, joten ei ole ihme, että Laatuauto- niminen firma ei halua sitä pitää valikoimissaan. Keskolle se sopii tarjousmaksalaatikon seuraksi.
Kai on varmasti myynnissä jos tarjoo tarpeeksi euroja
en huoli volkkaria .toyota on paras auto
Et liene koskaan millään muulla autolla ajanut? Toyota on halpa japsiräpellys. Ei yllä kärkisijoille.
Kaksi asiaa vievät volkkarin kärkisijoille: DSG, päästöhuijaus.
Toyota kuuluu kaikille teille.