Sisä-Suomessa annettiin kymmeniä ajokieltoja

Poliisi valvoi pääsiäisenä liikennettä Sisä-Suomessa.

“Ilmassa on selkeitä kevään merkkejä. Liikenteen valvonta toi esiin sen, että nopeudet ovat nousussa talven liukkaiden kelien jäljiltä”, sanoo komisario Tomi Koponen.

Sisä-Suomessa ajokieltoja ja sakkoja määrättiin kumpiakin kymmenittäin. Rattijuoppoja kärysi jokunen. Lisäksi ilmeni vähäisempiä rikkomuksia.

“Monet ajo-oikeuden menettäneistä olivat nuoria aikuisia”, kertoo Tomi Koponen.

Liikennettä oli paikoin runsaasti. Vakavia kolareita ei kuitenkaan sattunut eikä suurempia jonoja syntynyt.

“Poliisin näkyminen siellä, missä liikenne oli vilkkaimmillaan, rauhoitti varmasti menoa”, Tomi Koponen arvioi.

Ajokeli oli pääsiäisenä Sisä-Suomessa pääosin erittäin hyvä.