25 vuotta sitten: Kiikkaan haluttiin oma lääkäri

Kiikka kylanraitti
Kiikka.

Äetsässä Kiikan lääkäritilanne oli tapetilla vuoden 2001 kesällä. Huoli ilmaistiin niin vanhusten kuin koululaisten osalta.

Kiikan kyläseura lähestyi asiasta Äetsän kunnanhallitusta ja Vammalan kaupunginhallitusta, valtuustoja sekä Vammalan ja Äetsän kansanterveystyön kuntayhtymän hallitusta. Kirjelmässä kummasteltiin, miksi Pehulassa on kaksi lääkäriä ja todettiin, että monille kiikkalaisille vanhuksille on mahdotonta päästä omatoimisesti lääkäriin Pehulaan jo huonojen kulkuyhteyksien vuoksi. Kyläseura oli huolissaan myös koululaisten tarvitsemista lääkäripalveluista.

Hengessä mukana olivat Vähähaara-Seura sekä Kiikan Jokisivun ja Kiimajärven kyläseurat.

Juttusarjassa muistellaan uutisia vuodelta 2001.

Jätä kommentti