Psykiatrian osastojen toiminta päättyy Sastamalan sairaalassa, potilaat siirretään Tampereelle

Pursi
Pursi.

Sastamalan sairaalan psykiatrian osastojen toiminta siirretään Tays Keskussairaalaan Tampereelle. Pirkanmaan hyvinvointialueen mukaan taustalla on psykiatripula.

Arkisin toimivan psykiatrian viikko-osaston toiminta päättyy Sastamalassa elokuun alussa. Psykiatrian vuodeosaston potilaspaikkojen määrää lasketaan heinäkuun alusta alkaen vähitellen. Potilaat siirretään Tays Keskussairaalan aikuispsykiatrian T-rakennuksen vuodeosastoille syyskuun alkuun mennessä. Heitä hoidetaan lisäpaikoilla, kunnes pysyvämpi tilaratkaisu järjestyy.

“Muutos toteutetaan potilasturvallisuus edellä”, sanoo psykiatrian toimialuejohtaja Lumikukka Socada. “Pystymme hoitamaan potilaat Sastamalassa turvallisesti siirtoon asti ja varmistamme, että resurssit riittävät kasvavan potilasmäärän hoitoon myös T-rakennuksessa”, hän toteaa.

Henkilöstö saa esittää toiveita tulevasta työpisteestään. Muutosneuvottelut osastojen siirrosta käytiin jo vuonna 2024.

Psykiatrian poliklinikan toimintaan Sastamalan sairaalassa muutoksella ei ole vaikutusta.

Jätä kommentti