Nurmiselta kirjallinen kysymys VR:n palvelumaksuista

Sastamalalainen kansanedustaja Ilmari Nurminen (sd) on jättänyt eduskunnan puhemiehelle kirjallisen kysymyksen VR:n palvelumaksujen kansalaisia eriarvoistavista vaikutuksista.

“Esimerkiksi Karkun asemalla ei ole lippuautomaattia eikä lähistöllä junalippuja myyviä R-kioskeja, Matkahuoltoja tai matkatoimistoja. Junalippuja on mahdollista ostaa esimerkiksi R-kioskilta, lippuautomaatista, verkosta, maksullisesta puhelinpalvelusta ja VR Mobiilin avulla. Matkatoimistot myyvät myös junalippuja. Karkun aseman matkustajat saavat ostaa lippuja maksutta ainoastaan verkosta tai mobiilikaupasta”, Nurminen kirjoittaa.

“Muutos asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan. Tavallisesti käteisellä ostoksensa maksavat ikäihmiset kärsivät erityisen paljon uudistuksesta.”

Miten valtion omistaman VR:n toiminnassa turvataan kansalaisten yhdenvertainen kohtelu asuinpaikkakunnasta riippumatta ja onko valtion omistamalle VR:lle tehty ikäihmisten palvelutarvekartoitus ja -suunnitelma siitä, miten ikäihmisten yhdenvertaiset palvelut voidaan turvata, Nurminen kysyy.

Kommentointi ei ole käytössä.