Sastamalan halkovaa valtatietä 11 vaaditaan osaksi runkoverkkoa. Esityksen ovat tehneet Pirkanmaan kansanedustajat.
Liikenne- ja viestintäministeriö valmistelee asetusta maanteiden ja rautateiden runkoverkosta. Asia on parhaillaan lausuntokierroksella.
Valtatie 11 puuttuu asetusluonnoksesta. Siinä ovat mukana kaikki muut koko Länsi-Suomen keskeiset valtatie- ja rautatieyhteydet. Liikennevirastolle Pirkanmaan liitto ja Satakuntaliitto esittivät jo vuonna 2014, että valtatie 11 tulisi saattaa osaksi Eurooppatie 14:ää.
Pirkanmaan kansanedustajat ovat jättäneet asiassa eduskunnan puhemiehelle kirjallisen kysymyksen.








olisko ollut yhteistyön paikka
Porilaisia kiinnostaa vain Vt 2, vaikka Tampereen kautta pääsisi nopeammin Helsinkiin. Se on sitä maakuntapolitiikkaa, Porin ja Satakunnan pelätään kuihtuvan, jos yhteydet Tampereen suuntaan paranevat. Vt 2 imee elinvoimaa Kokemäeltä asti Poriin päin.
Vihdoin järjen ääni!
Toivottavasti tapahtuu jotain kongreettista,ettei jää puhumiseksi.
Ja paskan marjat. Ajat Porista Tampereelle päin, Satakunnassa korjataan ja päällystetään hyvää tietä. Mut ku ajat Pirkanmaan puolelle, on paikkaa paiakan päällä. Vetää jopa uusilla renkailla minne sattuu. Laittakaa ny edes Pirkanmaan tien hoitajat nopeusrajoituksesi Kiikoisista Satakunnan rajalle kuusikymmentä. Voisi Poliisit kerätä varoja tien kunnostukseen. Edellisestä päällystyksestä on vuosia. Muistaakseni melkein koko perhe kuoli tai loukkaantui vakavasti onnettomuudessa ko pikataipaleessa Kiikoisten kohdassa. Tarviiko taas odottaa, et rysähtää jotta tieosuus kunnoistettaisiin.
Vt 11:n Kiikoinen-Kokemäki -osuus on todella rivosti paikattu. Joskus ammoisina aikoina, kun opeteltiin urapaikkausta, syntyi samanlaisia korkeita, teräväreunaisia patteja, jotka saavat auton ja erityisesti moottoripyörän heittelehtimään. Samanlaisia paikkoja on Tampereen ohikulkutiellä Kolmenkulmassa. Pitäisi laittaa urakoitsija jyrsimään paikat muun tien tasalle. Tämä on nyt sitä markkinataloutta, urakoita hoitaa halvin ja epäpätevin tekijä, Tässä tapauksessa Lemminkäinen. Sillä on Sastamalan alueurakka ja Vt 11 Poriin asti. Hämmästyttävää, että vanha asvalttifirma on hukannut osaamisensa. Tai osaavat tekijät on korvattu halvemmilla tumpeloilla.
Joo nämä ala-arvoisesti toteutetut ura ym. paikkaukset ovat hengenvaarallisia, kuorma-autossakin aiheuttavat voimakkaita heilahteluita kun toinen puoli korkeaammalla kuin toinen.
Tienpitäjä pitäisi saattaa vastuuseen, on vain ajan kysymys koska sattuu jotain pahempaa.
vt 11 kiikoinen-nokia jokapäivä ei meinaa mitään
voisi kaksikaistainen olla molempiin suuntiin
Tukkirekan perässä ajaneena hirvitti Vt 11 Kiikoisissa Satakunnan rajalle.
Tukkikuorma heijasi puolelta toiselle todella paljon. Tie on kyllä erittäin vaarallinen ja mitä tapahtuukaan liukkauden alkaessa?
Tässä kans pienet terveiset paikallisten kansanedustajien vietäväksi eduskuntaan. Suomen päättäjien ei kannata niin hirmuisesti olla rähmällään Kiinan suuntaan. Eikä ylenmäärin toivoa turistilaumoja sieltä tänne Suomeen. Kiinalaiset ovat sitkeitä ja malttavat odottaa tilaisuuttaan toimia sukupolvien ajan. Terve järki omaa maataan kohtaan ei ole rasismia. Ilmastonmuutos “kutistaa” maapallon.
No jopas on. Näin kyllä.