Paula Mattila jatkaa Eläkkeensaajien puheenjohtajana – Valittiin yksimielisesti uudelleen

Vammalan Eläkkeensaajien Paula Mattila ja Mauri Tuominen muistivat vuonna 2016 Sastamalan silloista kirkkoherra Ari Paavilaista saunavihdoilla. Arkistokuva.

Vammalan Eläkkeensaajien syyskokouksessa 9. marraskuuta Paula Mattila valittiin yksimielisesti uudelleen yhdistyksen puheenjohtajaksi.

Hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valittiin Reino Sivonen (varapuheenjohtaja),  Sinikka Sisto (sihteeri, jäsenrekisterin hoitaja, kotisivut),  Mirja Kannisto (taloudenhoitaja), Pirkko Jalonen (emäntä),  Sinikka Taimi, Leena Heino, Sirkka-Liisa Nieminen ja Kirsti Veikkola. Puheenjohtaja Paula Mattila toimii myös yhdistyksen tiedotussihteerinä.

Hallitukseen valittiin lisäksi 8 varajäsentä.

Vammalan Eläkkeensaajat ry:n toiminta-ajatus ja yksi tärkeimmistä tehtävistä on saada mahdollisimman moni seudun eläkeläinen toimintaan mukaan. Yhdistys pyrkii tarjoamaan jäsenilleen monipuolista, virikkeellistä yhdessäoloa.

Vammalan Eläkkeensaajilla toimii kuusi eri harrastuskerhoa, joissa jäsenet voivat toteuttaa niin liikunnallisia, henkisiä kuin kädentaitojaankin. Erilaiset retket teattereihin, konsertteihin ynnä muihin kohteisiin kuuluvat vuosittaiseen ohjelmaan, samoin kutsut ja vierailut toisissa yhdistyksissä.

Toiminnalla tähdätään jäsenten psyykkisen, fyysisen ja sosiaalisen hyvinvoinnin ylläpitämiseen sekä syrjäytymisen ehkäisyyn.

Yhdistys pyrkii myös edustajiensa ja kannanottojensa avulla vaikuttamaan eläkeläisiä koskevien yhteiskunnallisten päätösten sisältöön.