
Sastamalassa on tahtoa uusien kevyen liikenteen väylien rakentamiseen. Määrärahojakin on varattu.
Kaupunki pyysi Pirkanmaan ELY-keskukselta kesällä lausuntoa Kaukolan ja Kiikan välisestä kevyen liikenteen väylästä. Asia nousi esiin, kun Antti Lepistö (vihr) jätti useiden valtuutettujen allekirjoittaman valtuustoaloitteen. ELY-keskus ei vielä ole vastannut kaupungille.
Kaukolan ja Kiikan yhdistävä kevyen liikenteen väylä on ollut esillä myös tiehankkeita koskevassa neuvottelussa viime vuoden lopulla. Tuolloin todettiin, että väylä pyritään saamaan toteutukseen ELY-keskuksen ja kaupungin yhteishankkeena.
Sastamalan kaupungin tuoreimmassa taloussuunnitelmassa vuodesta 2019 eteenpäin on varattu määrärahoja uusiin kevyen liikenteen väyliin. Tässä yhteydessä on mainittu Pesurinkatu ja maantie 249.
niin kuustakin voi löytyä öljyÄ
Olisi järkevämpää tehdä rinnakkaistie, jossa hitaat mammat ja mopoautoilijat pääsisivät pois yleiseltä tieltä. Ottakaa mallia pohjanmaalta.
ja mihis sulla niin h……n kova kiiru on? Ja olisi ihan asiallista olla luokittelematta ja/tai osoittelematta ketään. Pohjanmaalla kaiketi maatalousajoa varten on väylät suunniteltu.
Mautot pitäs kieltää! Kaikki täs vanhennutaan mut noi muovipulkat pois!
Kevyenliikenteen väylä tarvitaan Punkalaitumentielle että pääsisi turvallisesti Vinkin pallohallille.
varikonkadulle olisi hyvä saada pyörätie “ei Perunapeltoa
sivuväylissä on järkeä. kaukola-kiikka välillä sellaisen saisi vähällä, puolet on pohjustettu
Tässä eräs toive.
Asemakadulle, Sastamalantien puoleiseen päähän on turvallisuuden vuoksi saatava jo rakennetulle kevyenliikenteenväylälle jatke Sastamalan tien risteykseen asti. Maalatun, kevyelle liikenteelle tarkoitetun piennaraleen leveys on 10-20cm. Muutenkin liikennemäärään nähden tämä katuosuus on kovin soukka.
Samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa Punkalaitumentien pyörätiestä. Se olisi todella tarpeellinen ja vielä Sammaljoentien risteykseen asti.
Kyllä niitä kevyenliikenteen väyliä sais rakentaa ihan joka puolelle kaupunkia parantamaan turvallisuutta.Narvantien taajaman ulkopuolinen osuus on kapea ,huonossa kunnossa ja tosiaan jalankulkijalle/pyöräilijälle ei juurikaan tilaa paitsi ojassa.Olis enemmän kun tarpellinen kevyenliikenteen väylä siihenkin saada.