Rekka törmäsi toiseen Sarkolassa

Nokialla valtatiellä 12 Sarkolan mäessä rekat törmäsivät keskiviikkona aamupäivällä. Onnettomuus sattui noin kello 11.20.

Raskas ajoneuvoyhdistelmä oli teknisen vian johdosta pysähtynyt mäkeen Sastamalan suuntaan vievillä kaistoilla. Rekan vasempaan kulmaan törmäsi takaa tullut raskas ajoneuvoyhdistelmä, jonka kuljettaja ei ollut havainnut edellä olleen ongelmia.

Henkilövahinkoja onnettomuudessa ei aiheutunut. Ajoneuvoista vain toinen jouduttiin viemään paikalta hinaamalla.

Pelastuslaitos esti lisävahinkojen syntymisen. Paikalla oli johtoauto, kaksi sammutusautoa ja raivausauto. Liikenne kulki toista kaistaa pitkin parin tunnin ajan.

    • rekamees

      Montako metriä pitää olla turvaväli pysähtyneeseen autoon?
      Jos yli kaksi niin ei voi mennä ohi koska keltainen viiva,se tarkoittaa ettei sitä saa ylittää ettei satu nokkakolaria,ne tapahtuu yleensä vastaantulevien kanssa.

    • Nimetön

      Mitä kursseja kuljettajan pitää käydä,onko jotakin näin vältät törmäämisen liikenteessä kursseja?Mikä on onnistumisprosentti kurssin käyneillä käytännössä?

  • Nimetön

    Kyllä syy on asenteessa. Turvaväli pusketaan lyttyyn ja ajetaan peräkanaa (kot, kot) turmaväli.

      • Nimetön

        Turvaväli sellainen, että saa oman ajoneuvonsa pysäytettyä tiellä olevan esteen takia.

  • Nimetön

    Jostakin syystä jäteautojen ja jakeluautojen kuskit ovat suurimpia törppöjä. Häijäässä ajelee tällaiset säännollisesti parin metrin päässä puskurista työntämässä vauhtia, vaikka edessä on jono, eikä vauhtia siis voi mitenkään parantaa. Yritin saada tällaisen sankarin lisäämään väliä vilauttamalla jarruvaloja jarruttamatta, niin tämä sankarihan laittoi pitkät päälle ja tuli vaan entistä lähemmäs!

    • Nimetön

      Sinunkin olisi syytä käyttää liivejä turva—-pimeällä ja rinta—valoisaan aikaan.säästäisi se liivien käyttö monen hengen.

  • Nimetön

    Onkos se häijäässä puskurissa ajava jakeluauto K- tarroilla oleva Man-merkkinen, pyörii alueella joka maanantai ja keskiviikko

    • Nimetön

      Onhan se, toinen valopää on ilmeisesti Vammalasta kotoisin oleva paskakuski eli paska kuski.

  • Nimetön

    Paljon on rutinoffilla ajavia törttöjä……onko ne niitä vapaapäivää viettäviä REKKA kuskeja?
    Niin sitä vaan että normaali ihminen ei koskaan tee virheitä liikenteessä tai yleensä muutenkaan missään.

  • Eräs nainen

    Kerran jouduin pahaan tilanteeseen rekan kanssa. Tämä tapahtui kakkostiellä. Rekan kuski tuli liian lähelle ja pyyhkäisi sitten ohi niin, että vastaan tuli jo toinen auto. Siinä jäi vain pieni väli, kun rekan perä tuli eteeni.
    Tämän tapahtuman jälkeen olen laittanut aina kaasun pohjaan, ettei vastaavaa enää sattuisi.

    • Erä mies

      Olen joutunut monta kertaa erittäin pahaan tilanteeseen monella eri tiellä.henkilöauton kuljettajat suhaa ohi ymmärtämättä mistään mitään kiilaten nokan eteen puskuria hipoen,ohituksen jälkeen kiire loppuu ja jäädään eteen näyttelemään jarruvaloja ja keskisormea.Vastaantulijoista välittämättä.Yritän pitää turvavälin siinä onnistumatta.
      Eräs nainen,taidat ajaa ylinopeutta.

      • Nimetön

        Koska olet viimeksi tarkastanut jarrujesi kunnon ja selvittänyt, missä järjestyksessä polkimet ovat? Siitä se lähtee turvavälin ylläpitäminen. Eikä tarvitse ihmetellä talvinopeuksilla eteen jääviä henkilöautoja, jos ajat rajoitinta vastaan ylinopeutta.

      • erä mies

        Mitä kohtaa et kirjoituksestani Y M M Ä R T Ä N Y T???????
        Onko se sinun tapasi ohittaa kuorma-auto joka kulkee 80km/h,ohitat sen ylinopeudella ja ohituksen jälkeen pudotat nopeutesi 70-75km/h ja takana tulevan on tyydyttävä kohtaloonsa koska sinä,maanteiden kuningas vain päätät niin että maanteillä töitään tekevät ovat haitaksi koko yhteiskunnalle ja ovat pohjasakkaa koska SINÄ ensin!!!!
        Mikä se rajoitinta vastaan vauhti on? Niinku kilometreissä?

      • Nimetön

        22:50 et siis ole kuorma-auton kuljettaja lainkaan, jos et tiedä mitä tarkoittaa rajoitinta vastaan ajaminen. Tai sitten sinulla on laiton kuorma-auto, josta on 89 km/h nopeusrajoitin poistettu. Jälkimmäisiä sankareitakin näkee liikenteessä, mutta he ovat useimmiten ryssiä. Ainakin tavoiltaan. Tuo kuvaamasi tapaus sattuu useimmiten ryssälle, joka ottaa ylinopeudella vauhtia seuraavaan mäkeen. Satua siis suomalaisen kertomana.

      • erä mies

        En kai sitten ole kun en tiedä….tai sinä sitä epäilet.On se laiton kun ei kulje 89,rikki on…kulkee vain 82,on niitäkin autoja jotka kulkee 85 tai 80….pitääkö nekin viedä korjaamolle….varmaan niistäkin rajoitin poistettu kun ei kulje enempää…..taidat olla melkomoinen rasisti kun ryssittelet….
        Eli sinun mielestä on ihan ok leikkiä henkilöautolla nopeudenrajoitinta,ohi vaan ja eteen jarruttelemaan,mistä teitä kotipoliiseja tulee????

  • Nimetön

    Jos silmät auki ajaa tai katselee tiehen niin ei toisen perään törmää. Ja vielä ylämäessä.

  • Nimetön

    miksi rekat ajavat toistensa perässä melkein rekisterit yhdessä.onko edellisellä taukopaikalla leveilty kuinka taitavia kuskeja ollaan

    • Nimetön

      Teljän autot ajaa rekisterikilvet yhdessä.vain hinauspuomi mahtuu väliin.On taitavia,sitten on niitä jotka ensin huutelee netissä kuinka kuinka helppoa on ratin pyörittäminen,sitten ne pääsee töihin kuljetusalalle koska ammattilaista kova puute…..ja tulokset voimme lukea onnettomuustilastoista.

      • Nimetön

        Kerro kuinka suuressa osassa onnettomuuksia on raskasliikenne osallisena? Taitaa olla hyvin, hyvin pieni . . .

      • Nimetön

        Alle 10%…..ja niistä raskas liikenne syyllinen alle 10 prosentissa….ja kun verrataan ajosuoritteeseen niin puhutaa n jo alle prosentista…..henkilöauton kuljettajat,ryhdistäytykää,Tai olkaa hiljaa…

Kommentointi ei ole käytössä.