Aiheesta on kirjoitettu monasti, mutta minulle tuli mitta täyteen kun tämän vuoden puolella toisen kerran jäi lasku tulematta. Helmikuulla Trafin lasku, joka oli yhden autoni käyttömaksu, hukkui matkalla. Trafi lähetti muistutuksen ja lisämaksun, ilmoitti samalla että ajoneuvo on käyttökiellossa.
Perjantaina 24.5. tuli vakuutusyhtiöltä karhukirje, traktorin vakuutuslasku. Vakuutusyhtiön mukaan lasku on tulostunut 21.3. ja eräpäivä oli 29.4. Laskua ei koskaan tullut ja tässäkin oli viivästymismaksua, jonka sain sovittua vakuutusyhtiön kanssa.
Aikaisemmista häviöistä mainittakoon kiinteistöliiton kutsukirje, jossa oli pääsyliput Pirkkahalliin. Kirje oli aukaistu ja pääsyliput hävinneet. Tästä kommentoin paikallisessa postitoimipaikassa, jossa sain sellaisen vastauksen, että käsitykseni mukaan olen itse syyllinen ollessani sellaisessa asemassa, jossa rahanarvoisia papereita lähetetään minulle.
Näiden tapahtumien valossa haluan tietää onko mahdollista saada tietää, minkälainen vastuu on postin toiminnassa, kun tällaiset lähetykset katoavat ja asiakkaat joutuvat maksumiehiksi.
Aikanaan kävin sellaisen kurssin kuin johtamistaidon kurssi, jossa alkuvaiheessa tähdennettiin, jotta esimiehen tulee varmistua siitä että alaiset osaavat ja ymmärtävät tehtävänsä.
Jotenkin tulee käsitys tapauksista, että jotain puuttuu.
Kaarle Vapalo