Juuso-Matti Pajuranta mitalitaistoon rata-autoilun Trofeo Abarth-luokassa

Juuso-Matti Pajurannan mukaan tuntuma uuteen ajokkiin vaikuttaa Alastaron kylmällä ja talven jälkeen likaisella radalla ajettujen muutaman sadan kilometrin tutustumisen perusteella hyvältä.
Juuso-Matti Pajurannan mukaan tuntuma uuteen ajokkiin vaikuttaa Alastaron kylmällä ja talven jälkeen likaisella radalla ajettujen muutaman sadan kilometrin tutustumisen perusteella hyvältä.

Vammalan Monakosta kilpailu-uransa kesällä 2001 aloittanut AKK Driver Academyn huippuvalmennusryhmään kuuluva Juuso-Matti Pajuranta tavoittelee palkintosijoja huhtikuussa starttaavasta rata-autoilun Trofeo Abarth -luokan Euroopan mestaruussarjasta.

Ensimmäinen osakilpailu ajetaan 20.4. Ranskassa Paul Ricardin radalla.

”En kasvata itselleni paineita ensimmäisestä kisasta, vaikka edessä onkin tavallaan hyppy tuntemattomaan. Sarjassa on mukana parikymmentä kuljettajaa, joista monet ovat kokeneita, vuosia näitä ratoja kiertäneitä konkareita. Itse olen sarjan kenties nuorin kuljettaja ja vaikka temperamenttinen eurooppalainen ajotapa on tuttua jo kartingvuosilta, tulokasta varmasti yritetään alkuun hiukan kouluttaa”, mies pohtii.

Tuntumaa uuteen ajokkiin on otettu Alastarolla. Paul Ricardin avauskoitosta edeltää vielä kaksi testipäivää Italiassa Franciacortan  ja Varanon radoilla. Pajuranta kertoo hakevansa ensimmäisestä kilpailusta lähinnä luottamusta autoon ja kasvattavansa panostusta kisa kisalta. Tavoitteena on nousta välitavoitteiden kautta kauden puoliväliin mennessä mukaan mitalikamppailuihin ja kohti päätavoitetta, Euroopan mestaruutta.

”Ajamisessani on aina ollut mukana vahva halu menestyä ja tehdä töitä sen eteen. Aina on varaa parantaa omaa suoritustaan”, kunnianhimoinen Pajuranta summaa. Alusta loppuun Abarthin rakentamien tasavahvojen ajokkien paremmuus on lujasti kiinni kuljettajan taidoista. Turboahdetun, noin tuhatkiloisen pienen rataohjuksen suorituskyky on varsin pippurinen. 1368-kuutioinen, 190 hevosvoiman moottori siivittää auton nollasta sataan 6,4 sekunnissa ja 240 kilometrin huippunopeuteen.

Juuso-Matista lisää tänään 26.3. ilmestyvässä Alueviestissä.

Kommentointi ei ole käytössä.