Maanteiden talvihoitoluokkia nostetaan valtion lisärahoituksen turvin. Kohteissa painottuvat raskaan liikenteen reitit sekä liikenteelliset tarpeet.
Sastamalan suunnalla teiden talvihoitoa korotetaan maantiellä 249 Häijään ja Kyröskosken välillä, valtatiellä 11 Kiikoisten ja Kullaan välillä sekä maantiellä 259 Mouhijärven ja Lavian välillä.
”Hoitoluokkien korotukset kohdistuvat pääasiassa vähäliikenteiselle verkolle ja näissä on huomioitu raskaan liikenteen tarpeet. Täsmähoitoa ja palveluhiekoituksia kohdistetaan alueen asiakastarpeiden mukaan”, sanoo kunnossapidon ja digitalisaation asiantuntija Otto Kärki Liikennevirastosta.
Pirkanmaan teillä talvihoitoon on luvassa parannusta 183 kilometrille. Satakunta kuuluu Varsinais-Suomen ELY-keskuksen alueeseen, jossa määrä on 102 kilometriä.
Pidemmän tähtäimen vaikutukset ovat myös työn alla. ”Uudistamme talvihoidon toimintalinjat tänä vuonna ja uusi urakkamalli on käytössä syksyllä 2019 alkavissa urakoissa. Myös digitalisaatio mahdollistaa uudenlaiset avaukset laadun seurannassa ja toimenpiteiden kohdentamisessa”, Kärki kertoo.
Valtio myönsi teiden talvihoitoon kahden miljoonan lisärahoituksen.
Suolaa näytti äsken menevän kuivalle asfaltille. Mitä v….
Häijäässä on ainakin kevyenliikenteen väylät kamalia.
Ulkoiluttaminen pyörätuolia käyttävän kanssa on kamalaa kun ei väyliä aurata. Tärittää ja on raskasta työntää. Parannusta kaivataan.
Kyllä Kiikoisiin olisi ollut tarvetta rakentaa liikenne ympyrä ABC:n läheisyyteen jo ajat sitten,risteyksestä jonkin matkaa Tampereelle päin,niin paljon onnettomuuksia siinä on sattunut.
Täällä Vammalassa on kans merkillinen risteys, Varilankatu tärähtää Marttilankatuun. Viisaat väittävät, ettei tarvi hiplata vilkunviiksiä ratin takana. Risteyksestä pääsee kääntyy vasemmalle Marttilankatua seukun suuntaan ja oikealle Hakkaraisen talollepäin. Ovatko viisaat oikeassa?
Ihan sama….vilkutan joka tapauksessa…..
No niin ,, nytkö ne on huomannu , että talvella olis hyvä aurata välillä ,,,, Jaa niin , kun ne helsingin herrat tietää nämä meidänkin asiat täällä paremmin ,,, ???
Minä vilkuttelen myösMarttilankadulta tullessani Hakkaraisen talolle päin.
Mitä vittua tuolla vilkkuttamisella on tämän aurauksen kanssa,, ????
On se aurakuskin myös hyvä tietää kääntyykö Varilankadulta tuleva vasemmalle seukun suuntaan, vai Hakkaraisen talollepäin.
Heh.
Valtatie 11 hyvän talvihoidon on Liikennevirasto katsonut tärkeäksi.
Satamakaupunki Poriin pitääkin olla hyvät yhteydet.
Vammalan risteykset ovat toisarvoisia.
Kylän kohralla komiasti, vaikka valtatiellä kontaten.
Ei kuulu aiheeseen, eikö saisi vanhojentansseista kuvia tänne,kai joku kuvaamassa on käynyt? Kiitos. Ovat vaan niin upeita.
Tyrviksen nettisivulla on tyhjentävä lisäkirjoitus, miten Varilankadun ja Marttilankadun risteyksessä pitäisi ajaa. Juristi Tuori vahvistaa asian. Ilmeisesti insinöörin pitää kaupungin työnä lisäkilvillä osoittaa ajojärjestys. Kansakin jotain tietää, varsinkin kun seuraa mediaa – luotettavaa sellaista.
Eikös teiden talvihoito mennyt rappiolle sen takia kun luovuttiin tiekarhuista. Eihän niitä polanteita millään muulla pystyy jyrsiin. Tyypillistä suomalaista kaistapäisyyttä. Hyvin toimiva työ halutaan uudistaa, pelkän uudistamisen takia.
Teiden talvihoito meni rappiolle yksityistämistä seuranneen kilpailutuksen takia. Urakoitsijoilla ei ole varaa pitää tiehöyliä, koska niille ei ole ympäri vuoden töitä, eikä niistä pääse eroon, jos seuraavassa kilpailutuksessa hoitourakka meneekin jollekin toiselle, vielä halvemman tarjouksen tehneelle. Yksityistäminen ja kilpailutus tuhoaa vähitellen kaikki yhteiskunnan palvelut., seuraavaksi terveydenhoidon.
Tuokin on varmasti totta. Se vaan ihmetyttää, kun näitä tiekarhuja kuitenkin Suomesta menee vientiin. Muissakin Pohjoismaissa on yksityistetty Tienhoito. Ja kyllähän niitä höyliä tarvitaan myös kesällä sorateihin.