Kämmäkässä tehtiin lorusta tuttu havainto: Kuukausi kesään?

Kiikari, linnut, bongaus
Lintujen havainnointia. Kuva: Pixabay.

Luontoliiton kevätseurantaan on toistaiseksi tullut melko maltillisesti havaintoja. Toki sääkin on ollut vielä melko talvinen.

Sastamalassa tehtiin viikonloppuna ensihavainto kiurusta. Lintu oli nähty Kämmäkässä. Vanha loruhan kertoo, että “kuu kiurusta kesään, puolikuuta peipposesta, västäräkistä vähäsen, pääskysestä ei päivääkään”.

Laulujoutsenia on Sastamalassa raportoitu helmikuun lopulta. Esimerkiksi kyykäärmeitä tai leskenlehtiä ei vielä ole ilmoitettu.

Kevätseurannan havaintoja voi katsoa ja omia ilmoittaa tästä.

Kommentointi ei ole käytössä.