Huittisten asema kauppapaikkana on vahvistunut lähivuosina. Etenkin Huittisten autokauppa, huonekalut, pesu- ja puhdistusaineet, rauta- ja rakennustarvikkeet, kahvilapalvelut ja kampaamot kiinnostavat myös ulkopaikkakuntalaisia. Huittislaiset hankkivat myös itse kyseiset tuotteet aktiivisesti kotipaikkakunnaltaan. Tämä selviää Suomen Gallupin vuonna 2011 tekemästä vaikutusaluetutkimuksesta, jonka tulokset julkaistiin viime viikolla.
Tutkimuksesta selviää, että Sastamalassa suurimpia vetovoimatekijöitä ovat kirkot ja uskonnolliset tilaisuudet. Myös Sastamalan matkailukohteet kiinnostavat jonkin verran, ainakin selvästi enemmän kuin Huittisissa. Sastamalaliset käyttävät pankki- kampaamo- ja optikkopalveluita kiitettävästi kotipaikkakunnallaan. He ostavat myös suurimman osan elintarvikkeistaan ja rakennustarvikkeistaan kotikunnastaan. Silti iso osa kaupungin euroista valuu Tampereelle.
Lue lisää Sastamalan ja Huittisten elinkeinoelämän tilanteesta huomisesta Alueviestistä.