Huittisten kaupungin päiväkeskuksen toiminta on alkanut varovasti mutta positiivisessa hengessä. Ohjaaja Jaakko Halminen kertoo, että ovet ovat olleet avoinna tiistaista saakka ja kävijöitä on ollut joitakin. Virallisesti toiminta alkaa vuodenvaihteen jälkeen, jolloin aloitetaan muun muassa kuntouttavan työtoiminnan ryhmä.
Halminen ja psykiatrinen sairaanhoitaja Hanneli Nieminen ovat henkilökohtaisesti kutsuneet joitakin asiakkaita tutustumaan uusiin tiloihin. Heidän mukaansa vastaanotto on ollut 100-prosenttisesti positiivinen. “Myös ne, jotka ovat tulleet omatoimisesti tutustumaan, ovat antaneet vähintään neutraalia palautetta”, Halminen kertoo.








