Suur-Tyrvään Suharit suhasivat semifinaaliin

Suharit tavoittelivat finaalipaikkaa, mutta tekniikkamurheet vesittivät toiveet.

Suur-Tyrvään Suharit kaasuttelivat syyskuun toisena viikonloppuna EVK-Liigassa.

Ylämyllyllä ajettu kilpailu alkoi lauantain alkuerillä, joita ajettiin neljässä eri lohkossa. Jokaisen lohkon kolme parasta sekä lopuista joukkueista kaksi eniten pisteitä kerännyttä joukkuetta eli niin sanottua lucky loseria nousivat sunnuntain semifinaaleihin.

Taistelu sunnuntaisista paikoista oli kiivasta jokaisessa lohkossa. Viisi hienoa lähtövoittoa, kahdeksan kakkos- ja seitsemän kolmossijaa petasivat Suhareiden nousukiidon lohkokakkosiksi. Hienolle kilpailupäivälle kuvaavaa oli, ettei joukkue ottanut yhtään nelossijaa huonompaa sijoitusta. Kilpailun tasaisuudesta ja kovuudesta kertoo kuitenkin se, että vasta viimeisessä lähdössä, eli juuri Suhareiden lohkon viimeisessä lähdössä selvisi, mikä joukkueista on viimeinen sunnuntaille nousija.

Sunnuntaiaamun semifinaalit ajettiin kahdessa eri lohkossa, joista paikka auringossa eli finaalissa aukesi taasen kolmelle parhaalle ja yhdelle lucky loserille. Toisin sanoen finaalissa kullasta ja kunniasta taistelemaan pääsi seitsemän joukkuetta.

Suhareiden aamupäivä oli taistelua, niin sijoitusten kuin tekniikkaongelmien kanssa. Liigajoukkueiden taso oli ehkä kaikkien aikojen kovin ja vaikka toiveita finaalipaikan saamisesta olikin, sen veivät viimeistään tekniikkamurheet. Autoja yritettiin kaikin voimin palauttaa ajokuntoon, mutta lopulta osa vaurioista oli niin suuria, ettei mitään ollut tehtävissä. Kuitenkin 10. sija kovassa kilpailussa on hyvä suoritus.

Kilpailun voittanutta Dalton´s EVK-teamia oli vahvistettu sastamalalaisittain, kun yhtenä kuljettajana nähtiin Kalle Innanmaa.

Suharit kiittävät täydestä sydämestään tukemiseen ja sponsorointiin osallistuneita yrityksiä ja yksityisiä henkilöitä. Ilman teitä tiemme kilpailussa mukana olemiselle olisi hyvin paljon haastavampi.

Ensi vuoden suhteen Suur-Tyrvään Suhareiden suunnalta kuuluu kuiskintaa että ajamisen nälkää jäi. Varsinkin kun ensi vuonna tulisi kymmenes osallistumiskerta ja joukkueen numeroksikin todennäköisesti kymmenen. Ensi vuonna siis tahdotaan kilpailemaan, uusin kujein ja ehdalla kalustolla. Kuiskinta myös kertoilee, että kuljettajarintamalle saataisiin mukaan paluun tekevä rattimies…

Suharien perustana tämän vuoden EVK-Liigassa toimivat tuttuun tapaan joukkueenjohtajat Toni Vormisto ja Hannu Helenius. Kuljettajakaartia edustivat Jarno Hakala, Emil Prihti, Sami Helenius, Kimmo Penttilä, Lauri Joona, Jari Helenius, Miikka Saarela,Samuli Saarela, Juha Saarela ja Tuomas Maijala.

Juttu: Riitta Iso-Ketola

Ensi kauden tavoitteena Suhereilla on kisata jälleen EVK-Liigassa.