Sastamalan kaupunki saa valtionavustusta joukkoliikenteeseen 117 400 euroa. Kaikkiaan Pirkanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus myönsi maakuntansa kuntien joukkoliikenteeseen valtionavustusta 1,5 miljoonaa euroa. Sastamalan saama potti on seitsemänneksi suurin avustussumma.
Määrärahaa voidaan käyttää seutu- ja kaupunkilippujen hinnanalennuksiin, kaupunkimaisen paikallisliikenteen liikennepalvelujen hankintaan sekä joukkoliikenteen kehittämishankkeisiin.
Kunnat hakivat valtionavustuksia noin kahden miljoonan euron edestä. Eniten avustusta Pirkanmaalla saa Tampere, 359 000 euroa. Sastamalan naapurin Nokian saama summa on 126 700 euroa.
Seutulippuihin myönnettiin rahoitusta 1,4 miljoonaa euroa. Tarve olisi ollut 1,58 miljoonaa euroa. Seutulippurahoitusta saavat kaikki alueen 22 kuntaa.
Valtionavustuksen lisäksi Pirkanmaan ELY-keskus hankkii 1,5 miljoonalla eurolla kahden tai useamman kunnan välistä liikennettä eri puolilta Pirkanmaata.






