
Itsenäisyydentien, Turuntien ja Pesurinkadun risteykseen Vammalaan valmistuvan Tuomiston kiertoliittymän asfaltointityöt alkavat.
“Asfaltin pohjan tasaus alkaa huomenna keskiviikkona. Varsinaiset asfalttityöt alkavat ensi maanantaina”, kertoo Polarset Oy:n Tommi Salonsaari.
Salonsaaren mukaan töistä aiheutuu liikenteelle merkittävää haittaa, koska liikenne kulkee vain yhteen suuntaan kerrallaan. Paikalla on jatkuva liikenteenohjaus.
“Työn kesto pohjan tasauksineen on noin kaksi viikkoa”, Salonsaari arvioi.
Kiertoliittymän rakennustyöt ovat edenneet suunnitellusti ja valmista pitäisi olla 29. elokuuta.
Lisää Alueviestissä huomenna keskiviikkona.








Hyvä että valmistuu, johan tuota on rakennettu kun Iisakin kirkkoa.. Miten Vammalassa kaikki on niin hidasta? (Vrt sillankorjuu..)
JA MITEN TÄNNE AINA LÖYTYY NOI PAREMMAT ASIANTUNTIJAT JA RUTISIJAT?
merkittävää haittaa!!!!eikös sitä oo ollu koko kesä ??
Aiheutuu merkittävää haittaa… No, on aiheutunu jo aika kauan. Eiköhän tästäki selvitä, kun tietää että kohta on valmista!!
Suht nopeesti tämä on valmistunut. Eikös se Superin liittymä aikanaan ollut ilman asfalttia koko talven.
Pääasia että valmistuu!kai me kaks viikkoo viel kestetään kun tähän saakkakin on kestetty?
Eikös tämäkin liittymä ollut ilman asfalttia koko talven? Noin vuoden mittainen projekti… Toivottavasti eivät mitään isompaa urakkaa ajattele.
Jos tätä tehdään vuosi, siltaa korjattiin 2, niin CityMarkettia sit tehdään varmaan 3 vuotta!
Ei tämä vielä mitään uimahallia on rakennettu 50vuotta, ja on edelleen aloittamista vaille valmis.
Sastamalalaista sykettä.
Lisäksi silta on aivan paska. vesi makaa urissa, sateella jalankulkijat kastuu kuraan. No paikallinen MESTARI asialla.
Hyvä juttu. Taisi olla pakko pitää työmaa “möykkyisenä”, jotta nopeudet pysyivät aisoissa. Komia siitä ainakin näyttää tulevan. Ja siltakin on komia. Uria syntyy kun ajetaan noinkin taajasti sillan yli. Onnex ei ole Tampereen malliin nupulakiviä, jotka on ihan syvältä kuten koko nääsville. Hyvä Sastamala!
Homma on edennyt hienosti, eikä ole haitannut päivittäistä kulkemistani millään lailla. Hyvä ja tyylikäs ympyrä siitä tulee.
Merkittävää haittaa: eihän sitä ole ollut, kuin autoilijoista joilla ei ole autoissaan joisia/ iskareita, ajetaan 5 km /h vauhtia ja sitten kun tulee kuoppa vielä jarrutellaan ja ollaan tien tukkona! Varovaisuus kyllä kuuluu asiaan silloin, kun on työmiehiä paikalla!
Saa sitten jo olla viimeinen ympyrä täällä. Niin penteleesti on ollut haittaa koko kesän tästäkin. Parantakaa muita katuja että edes niillä pääsisi kulkemaan. Helvetillisiä monttuja ja töyssyjä jopa keskustassa.
Olis vaan tehnyt S- marketin risteykseenkin ympyrän. Liikenne sujuis paljon paremmin. Superilta päin ku tulee ja yrittää kääntyä ” Ässälle” saa oikein huokaista helpotuksesta, ettei ketään tullut keskustasta päin kylkeen tai itse ajanut päin punaisia. Jiuu toki tiedän, että jos olet jo risteysalueella, niin voit mennä, mutta niin menee ja tulee ne sairaalasta ja ässältäkin päin tulevat. Kuka hel… in älyvälkky siihen nuo valot suunnitteli? Ja toinen, mihin tarttin parannukset on Puistokadun kaivonkannet. Jukolauta, niitä on vieri vieressä ja asfaltoinnin takia syvällä asfaltin sisällä. Eikös niiden pitäisi olla asfaltin kanssa samalla korkeudella. Ja mitä Superi liikenneympyrän asfalttiin tulee – koska talvella on asfaltoitu. Kerkes routa tulemaan ennen asfalttikoneita. Joku fiksu ( huom oikeesti fiksu ) vois suunnitella Jokisen risteykseen ja vanhan alkon risteykseen kans toimivat valot, ette sivuteiltä tultaessa tartte kauaa odotella. Mut eiiii täällä osata. Suunnitellaan kyllä, mut toteutus on niin ja näin. Onhan se jo uimahallin kanssa nähty.
vammalalaiset rutisee joka asiasta.
Täällä on aihetta rutista!!!!! Koska asiat ovat rempallaan ja verorahat katoaa aivan muualle kuin veronmaksajien hyödyksi. Ole sinä hiljaa!
(Merkittävää haittaa: eihän sitä ole ollut, kuin autoilijoista joilla ei ole autoissaan jousia/ iskareita, ajetaan 5 km /h vauhtia ja sitten kun tulee kuoppa vielä jarrutellaan ja ollaan tien tukkona! Varovaisuus kyllä kuuluu asiaan silloin, kun on työmiehiä paikalla!)
Tosiasia on vaan että toiset autot jo valmistaessa on matalampia kuin toiset. Esimerkiksi autoni pohja ottaa kiinni paikoin tässä ympyrä työmaalla ja korokkeissa Vammalan keskustassa jos ajan yli 20km/h ja ei ole mosse heh. Eihän sitä autoaan rikkoa tarvitse ja kaikki autot vanhenevat. Urat syntyvät sillalle vain sen takia että kaikki ajavat samaa kohtaa keskellä kieli ulkona pöristäen.
tasoitukset alkaa hienoa, en ymmärrä miksei ole voinut tasoittaa jo vähän ennen kun on tehty niitä reunus kivetyksiä, aivan järkyttävä on ollut jo monta kuukautta, joten eiköhän nyt sitten pari viikkookin vielä kestetä.
Siihen liikenneympyrän lähelle on ilmestynyt kolme isoa kivipatsasta. Ne jäävät varmaan siihen koristeeksi. Kyllä niistä Pauli Pietilän tunnistaa, mutta keitä muita ne kaksi esittävät?
Kaivon kannet rakentaa vois tietysti sivuun kdun reunaan ei ajoradalle jossa renkaat menevät. On totta että puistokadulla ne on ihan väärässä paikassa.
Tuleekos tähänkin samat hoitovapaat “viher”alueet kuin Ojansuun päiväkodille? Ainakin sama urakoitsija. Nätin ruskeet “nurmikot” on Ojansuulla eikä tartte leikata kun mikään ei kasva 😀
mitä se ympyrän niin iso tarvii olla, olisi nyt ajokaistan tehnyt leveämmäksi, niin olisi siinä mahtunut ajaan ja reunakivet, mitä ne niin korkeita täytyy olla, vanteet siinä rikkovat, matalampi ja viistetty reunakivi ainakin keskelle.
ei se ole vielä valmis. ootko kuullut sanontaa hulluille ja herroille ei näytetä keskenerästä työtä.
Olisko paree pistää auto ja ajokortti naftaliiniin jos ei noin isoon ja leveään ympyrään osu ????
Hyvin on liikenne toiminu koko ajan, ei oo katkoksia ollu liikenteessä ja kierrot suunniteltu hyvin, ja vammala on siitä kiitollinen että ei oo pakko edes ajaa siitä nyt asfaltoinnin aikaan, voi kiertää koko liittymän jos ei oo niin tapoihinsa kangistunu, narisioita on joka paikassa ja ne kuuluu aina kun jotain tehdään niin ammattivalittajat on netissä 🙂 hyvää alkavaa syksyä ja ollaan iloisia että vihdoinkin tuokin risteys toimii ja on turvallinen 🙂
Vammalan keskusta on yhtä ympyrää… yritän välttää sinne työmaalle ajoa, ei se ole tällä hetkellä oikein hauska paikka. Ainoastaan sunnuntaisin siellä on rauhallista silloin haen polttoainetta autooni.
Kuljen päivittäin ympyrätyömaan läpi. Minun mielestäni kaikki on sujunut mallikkaasti ja nopeasti.
Kieltämättä uskomatonta että keskustelupalstoilla ja toreilla tiedetään aina kaikki paremmin. Ja aina Vammalassa ollaan muka hitaita. Kuinka moni arvostelijoista seuraa yhtä läheltä muiden kaupunkien työmaita ja vastaavia projekteja? Ainahan tällaisista aiheutuu haittaa liikenteelle. Tuolla liikennemäärällä, mikä ympyrästä menee päivittäin läpi olisi kumma jos tie ei olisi välillä huonossa kunnossa tai jollekin ei aiheutuisi haittaa. Ja tosiaan veronmaksajat ympyrän maksavat, joten kuinka moni sitten olisi valmis maksamaan kolminkertaisen hinnan siitä hyvästä että projektia tehtäisiin kolmessa vuorossa ja se valmistuisi lyhyemmässä ajassa? Koitetaan nyt kestää hieman epämukavuutta niin kohta liikenne taas sujuu, ja varmasti sujuvammin kuin ennen ympyrää.
Olkaamme tyytyväisiä,kun teitä korjataan ja tehdään näitä ympyröitä jotta liikenne paremmin kulkisi,täältä mettäkulmilta useamman kerran viikossa Vammalasa käyneenä,niin ei tua rakennustyömaa ole tuottanut minkäänlaista ongelmaa.Älkää aina rutisko ja valittako.
kannattasko ottaa asioista selvää ennenkun kirjoittelee perätöntä muka tietoo.ojansuun päiväkodin viheralueen tekijöillä ei ole mitään tekemistä ympyrätyömaan kans.varma tieto.
On ihmeellinen villitys peittää kaikki ympyrät ja liikenteenjakajat pensailla!! Osuuspankinkin ympyrän näkyvyys on huono. Samoin Superin suoralla: liittymistä ei aina näe ajoissa, tuleeko auto vai ei. Istutettu vielä oikein puitakin sinne! Ja kun ne ois edes nättejä, mutta ovat vain sekava ryteikkö, joita lienee mahdoton hoitaa. Pajukonraivausta olisi joka risteyksessä, myös pyöräteillä. Tykkään kasveista, mutta luulisi matalan kukkapurkin riittävän. Näkyvyys ja turvallisuushan pitää olla etusijalla.
Saa sitä rahalla urakat tehtyä nopeemmin. Nostetaan vaan äyriä, tai lopetetaan loputkin kyläkoulut, jotta seuraavaa kunnan urakkaa voidaan tehdä kolmessa vuorossa ja pyhinäkin.