Potkua kevääseen teemaviikosta

Sastamalassa vietetään terveydenhuollon teemaviikkoa eli Potku-viikkoa 11.-16. maaliskuuta. Teemaviikon aikana järjestetään muun muassa seminaareja, luentoja ja erilaisia terveyteen liittyviä testejä ja tietoiskuja. 13. maaliskuuta ravitsemusterapeutti Katja Sassi-Pyykkö kertoo hyvästä ravitsemuksesta Mouhijärven yhteiskoululla. Ohjeet soveltuvat kaikille vauvasta vaariin. Miehille on viime kevään tapaan tarjolla seminaari “Minä itte”, jossa pohditaan miesten asioita. Vuodeosastolla keskitytään diabetespotilaan ohjaukseen ja neuvontaan ja fysioterapiassa on avoimet ovet ja muun muassa tasapainorata. Matkailijoille on tiedossa kattava terveyspaketti torstaina 15. päivä, kun lääkintöneuvos Jenni Haunia kertoo kaukomatkailijan terveydestä.

Potku-viikko kannustaa ottamaan vastuuta omasta terveydestä. Viikon aikana halutaan tuoda esille pitkäaikaissairauksien ennaltaehkäisyn merkitystä. Viikon teemana on tänä vuonna lääkekaapin päivitys. Teema on esillä etenkin apteekeissa.