
Lauttakylän lukion toisella luokalla opiskelevaa köyliöläistä Reetta Nummea odottaa mielenkiintoinen kesä, sillä hän kirjoitti itselleen paikan kahden viikon matkalle New Yorkiin. Juhannuksen aikaan alkavan loman kruunaa tutustuminen YK:n toimintaan. Reetta voitti Odd Fellow -järjestön järjestämän kirjoituskilpailun, joka suunnattiin tänä vuonna Satakunnassa Lauttakylän lukiolaisille. Kaikki Lauttakylän lukion 2.-luokkalaiset osallistuivat kisaan. Opettajat valitsivat aineista kuusi parasta, joista Odd Fellown raati päätti voittajan.
Odd Fellow -veljeskunnan Suomen suurloosi ja Rebekkaneuvosto kustantavat vuosittain kahdeksan suomalaista nuorta eri maakunnista tutustumaan YK:n toimintaan. Kilpailu on järjestetty Satakunnassa aiemmin Porissa ja Raumalla.







