Vammalan teatterin keväinen herkkupala, musiikkinäytelmä Nälkälän iloiset rouvat on ohjaaja Marko Saarion mukaan suunnattu kaikille hyvän komedian ystäville. “Tässä näytelmässä komiikka kumpuaa tilanteista ja valinnoista. Tarina on rakenteellisesti eheä”, Saario pohtii. Hänen mukaansa komediaa lähdetään monesti tekemään väärin perustein ja se harmittaa Saariota. “Komediallisuuden tulee kummuta terveeltä pohjalta. Ei ihmistä saa pitää hölmönä, vaan hänen valintojaan”, hän selventää.
Nälkälän iloiset rouvat on Pekka Saariston sovitus William Shakespearen näytelmästä Windsorin iloiset rouvat. Musiikin siihen on säveltänyt Mika Merikaita. Tapahtumat sijoittuvat 50-luvun Nälkälänmäkeen ja Sastamalassa tarinaa on ryyditetty paikallisella murteella sekä tutuilla paikannimillä.
Näytelmän ensi-ilta on 31.3. ja esityksiä on kaikkiaan 12.









Varmasti mielenkiintoinen juttu,Todennäköisesti olemme katsomossa joku ilta.
Ainakin kaikki aiemmat kappaleet ovat olleet ihan huippuhyviä! Kiitos Vammalan teatteri!