Karkun vastaanottokeskuksen palveluntuottaja vaihtuu – Pihlajalinnan tilalle Kotokunta

Muun muassa näihin rivitalohuoneistoihin on vuosien varrella majoitettu maahanmuuttajia.

Karkun vastaanottokeskuksen palveluntuottaja vaihtuu. Jatkossa alueen vastaanottopalveluista vastaa Kotokunta Oy, kertoo yhtiö mediatiedotteessa.

Maahanmuuttovirasto siirtää suorahankittujen vastaanottokeskusten toimintaa osaksi jo aiemmin kilpailutettujen keskusten toimintaa. Pirkanmaan hyvinvointialueen kilpailutettuja vastaanottopalveluita tuottaa Kotokunta Oy. Karkun vastaanottokeskusta ylläpitää tällä hetkellä Pihlajalinna.

Asiakkaita vastaanottokeskuksessa on kaikkiaan noin 200. Vastaanottokeskuksen toiminta tulee siirtymään Kotokunnalle 1.5.2024.

Kotokunta tulee jatkamaan vastaanottopalveluiden tuottamista alueella, mutta Karkun osalta on vielä avoinna, onko Kotokunnalla tulossa Sastamalaan yksi vai kaksi toimipistettä.

”Tällä hetkellä alueella on kaksi toimistoa, mutta en ole vielä varma toimimmeko jatkossa yhden vai kahden toimiston mallilla, koska siirtyvien asiakkaiden määrä on vielä auki. Tarkoitus on joka tapauksessa tuottaa palvelut edelleen tällä alueella”, toteaa kotokunnan operatiivinen johtaja Janne Autio.

Kotokunta tuottaa vastaanottopalveluita 26:lla paikkakunnalla, työllistäen yli 400 henkilöä.

Alueviestissä aiemmin:

Onko Karkun vastaanottokeskuksen toiminta loppumassa? – Migri irtisanoi sopimuksen Pihlajalinnan kanssa