
Sastamala ja Huittinen ovat mukana seutukaupunkiverkoston Omat Hoodit -kampanjassa. Kampanja haastaa nuoret kertomaan kuulumisistaan ja ajatuksistaan sekä esittelemään kotikaupunkinsa parhaita puolia.
Ensimmäiseksi nuoret pääsevät kertomaan koronakeväästään. Kertoa voi myös siitä, mitä aikoo tehdä kotikaupungissaan ensimmäisenä kun rajoitukset ovat ohitse.
Osallistua voivat 10-22 -vuotiaat kampanjan kotikaupungeissa asuvat nuoret videolla, kuvalla, piirustuksella tai tekstillä. Osallistumisaikaa on toukokuun loppuun saakka.
“Odotan innolla, millaisia teoksia nuorilta syntyy ja millaisia fiiliksiä tähän aikaan heillä liittyy”, toteaa hanketyöntekijä Katimari Partanen.
Ensimmäisen haastekisan voittaja valitaan kesäkuussa. Voittaja saa itselleen sähköpotkulaudan sekä pääsyn avustajaksi Justimus Duon -televisiosarjan kuvauksiin.
Omat Hoodit -kampanjan toteutuksesta vastaavat Työ- ja elinkeinoministeriön rahoittamat Seutukaupunkiverkoston hankkeet Joustavat koulutusmallit yhdessä yrityselämän kanssa ja Kansainvälisyyden hyödyntäminen ulkomaisen työvoiman saatavuudessa.