Painettu lehti pitää pintansa – Alueviesti tavoittaa lähes kaikki alueensa asukkaat, kertoo tuore mediatutkimus


Alueviestin kokonaistavoittavuus on 48 600 lukijaa viikossa, mikä on jakelualueemme asukaslukuun verrattuna yli 98 prosenttia asukasmäärästä. Kokonaistavoittavuus pitää sisällään sekä painetun lehden, että verkkosivujemme lukijat.

Painetun lehden yhdellä numerolla on keskimäärin 41 600 lukijaa ja tämä luku taas pitää sisällään sekä painettua lehteä, että painettua ja digiä lukevat. Pelkästään painettua lehteä lukevia on 33 200. Tiedot käyvät ilmi tuoreesta Kansallisen mediatutkimuksen KMT:n mittauksesta.

Alueviestin lukijaprofiilista käy ilmi, että yli 90 prosenttia lukijoistamme ovat yli 25-vuotiaita. (25-44 vuotiaita 20,4 prosenttia, 45-64 vuotiaita 35,1 prosenttia ja yli 65 vuotiaita 34,8 prosenttia.)

Yli 80 prosenttia vastaajista pitää sanomalehtiä luotettavina ja itselleen tärkeinä. Kaksi kolmasosaa vastaajista kertoo, että sanomalehdistä saa tietoa ostopaikan valintaan ja oston tueksi.

Alueviesti jaetaan tiistain ja keskiviikon välisenä yönä ja aamupäivän aikana omana jakeluna kotitalouksiin ja yrityksiin Sastamalassa, Huittisissa ja Punkalaitumella. Säkylässä ja Kokemäellä jakelun hoitaa SSM keskiviikon aikana.

Tuorein Alueviestin näköislehti ilmestyy verkkoon varhain keskiviikkoaamuna, ja rekisteröityneille nettisivun käyttäjille jo tiistai iltana kello 18. Näköislehti, kuten muukin sisältömme on luettavissa veloituksetta osoitteessa alueviesti.fi.

Printtilehdellä on edelleen todella vahva asema lukijoidemme keskuudessa. Tämä käy selvästi ilmi tuoreesta KMT-mittauksesta. Digilehden lukijoita Alueviestillä on 15 400.

Kansallinen mediatutkimus on tärkeä työkalu, joka tarjoaa arvokasta tietoa suomalaisten mediankulutuksesta. KMT:n tavoitteena on tutkia ja analysoida suomalaisten mediankäyttöä eri alueilla. Tämä tieto on arvokasta niin mainostajille, markkinoijille kuin mediayhtiöillekin, sillä se auttaa ymmärtämään, miten eri alueilla asuvat ihmiset kuluttavat mediaa ja mitkä kanavat ovat suosituimpia.