Lauttakylän lukiolla kisattiin New Yorkin matkasta

Reetta Nummi (edessä) voitti kirjoituskilpailun aineella ”Ole läsnä”. Myös Heli Saine, Petri Lehtola, Matti Sahko ja Petra Suittio pärjäsivät kisassa. Kuvasta puuttuu kuuden parhaan joukkoon yltänyt Ida Mäkelä. Palkinnoksi nuoret saivat sivistyssanakirjat.

Lauttakylän lukion toisella luokalla opiskelevaa köyliöläistä  Reetta Nummea odottaa mielenkiintoinen kesä, sillä hän kirjoitti itselleen paikan kahden viikon matkalle New Yorkiin. Juhannuksen aikaan alkavan loman kruunaa tutustuminen YK:n toimintaan. Reetta voitti Odd Fellow -järjestön järjestämän kirjoituskilpailun, joka suunnattiin tänä vuonna Satakunnassa Lauttakylän lukiolaisille. Kaikki Lauttakylän lukion 2.-luokkalaiset osallistuivat kisaan. Opettajat valitsivat aineista kuusi parasta, joista Odd Fellown raati päätti voittajan.

Odd Fellow -veljeskunnan Suomen suurloosi ja Rebekkaneuvosto kustantavat vuosittain kahdeksan suomalaista nuorta eri maakunnista tutustumaan YK:n toimintaan. Kilpailu on järjestetty Satakunnassa aiemmin  Porissa ja Raumalla.